- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02745561
Endostatin in Combination With Oxaliplatin and Radiotherapy in Esophageal Cancer Patients.
19. April 2016 aktualisiert von: Shixiu Wu, Hangzhou Cancer Hospital
A Phase II Study of Endostatin in Combination With Oxaliplatin and Radiotherapy in Esophageal Cancer Patients.
Endostatin inhibits the pro-angiogenic action of basic fibroblast growth factor and vascular endothelial growth factor in esophageal cancer.This study aims at assessing the efficacy and safety of endostatin combined with concurrent chemoradiotherapy with Oxaliplatin in esophageal cancer patients.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
22
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Shixiu Wu, MD
- Telefonnummer: +8657186826086
- E-Mail: wushixiu@medmail.com.cn
Studienorte
-
-
Zhejiang
-
Hangzhou, Zhejiang, China, 310000
- Rekrutierung
- Hangzhou Cancer Hospital
-
Kontakt:
- Shixiu Wu, MD
- Telefonnummer: +8657186826086
- E-Mail: wushixiu@medmail.com.cn
-
Kontakt:
- Tao Song, Dr
- E-Mail: songtaodhp@126.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Cytologically or histologically confirmed esophageal carcinoma
- Age of 18 -80
- ECOG performance status: 0-1;
- No treatments prior to enrollment;
- At least one measurable lesion on CT, MRI or esophageal barium exam;
- Normal functions of heart, lung, liver, kidney and bone marrow Blood exams qualified for chemotherapy, which included hemoglobulin ≥9 g/dl, neutrophil ≥1.5×109/L and platelet (PLT) ≥100×109/L, creatinine ≤1.5 UNL
- Informed consent signed
Exclusion Criteria:
- Prior treatments of chemotherapy or irradiation;
- Poor bone marrow, liver and kidney functions, which would make chemotherapy intolerable;
- Contraindication for irradiation: complete obstruction of esophagus, deep esophageal ulcer, fistula to mediastinum, or haematemesis;
- Participating in other clinical trials;
- Pregnancy, breast feeding, or not adopting birth control;
- Clinically significant and uncontrolled major medical conditions including but not limited to: active uncontrolled infection, symptomatic congestive heart failure, Unstable angina pectoris or cardiac arrhythmia, psychiatric illness/ social situation that would limit compliance with study requirements; any medical condition, which in the opinion of the study investigator places the subject at an unacceptably high risk for toxicities
- The subject has had another active malignancy within the past five years except for cervical cancer in site, in situ carcinoma of the bladder or non-melanoma carcinoma of the skin;
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Chemoradiotherapy Arm
Radiotherapy will be delivered with a daily fraction of 2.0 Gy to a total dose of 60 Gy over 6 weeks.
Endostatin will be administered at a dose of 7.5 mg/m2/day concurrent with radiotherapy.
Oxaliplatin (135mg/m², d1) will be administered on Day 1 and Day 29 of radiotherapy.
|
Endostatin will be administered at a dose of 7.5 mg/m2/day concurrent with radiotherapy.
Oxaliplatin (135mg/m², d1) will be administered on Day 1 and Day 29 of radiotherapy.
Radiotherapy will be delivered with a daily fraction of 2.0 Gy to a total dose of 60 Gy over 6 weeks.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
response rate
Zeitfenster: week 3-4
|
Response rate will be done after 3-4 weeks following the last radiotherapy session.
|
week 3-4
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Acute and late toxicities assessed based on the common toxicity criteria for adverse events version 3.0 (CTCAEv3.0)
Zeitfenster: year 0 - year 3
|
Acute and late toxicities will be assessed based on the common toxicity criteria for adverse events version 3.0 (CTCAEv3.0).
|
year 0 - year 3
|
Progression-free survival
Zeitfenster: year 0 - year 3
|
Progression-free survival (PFS) will be calculated from the date of chemoradiotherapy initiation to the date of documented failure (local recurrence or metastasis occurrence) or the date of the last follow-up for those remaining.
|
year 0 - year 3
|
Overall survival
Zeitfenster: year 0 - year 3
|
Overall survival (OS) will be determined as the time (in months) between the first day of therapy and the last follow-up or the date of death.
|
year 0 - year 3
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2016
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2017
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. April 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. April 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. April 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
20. April 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. April 2016
Zuletzt verifiziert
1. April 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
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- Neubildungen nach Standort
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Kopf-Hals-Neubildungen
- Erkrankungen der Speiseröhre
- Ösophagusneoplasmen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Antineoplastische Mittel
- Angiogenese-Inhibitoren
- Angiogenese-modulierende Mittel
- Wuchsstoffe
- Wachstumshemmer
- Oxaliplatin
- Endostatine
Andere Studien-ID-Nummern
- HangzhouCH05
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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UNENTSCHIEDEN
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