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ALDOsterone for Prediction of Post-Operative Atrial Fibrillation (ALDO-POAF)

27. Juni 2016 aktualisiert von: University Hospital, Caen

Post-operative atrial fibrillation (POAF) is a major and frequent complication occurring after cardiac surgery, contributing to prolonged intensive care and hospital stays and is associated with several cardiovascular complications. The exact mechanisms and signaling pathways involved in the development of POAF seem to be multifactorial and remain to date incompletely understood. β-blockers and amiodarone are the first line preventive drugs but are partially effective and near 30% of POAF resist to these strategies. In this context, there is some evidence indicating that renin-angiotensin-aldosterone system and Galectin-3 (Gal-3) share signaling pathways in the development of cardiac fibrosis and therefore could be very useful predictive biomarkers of POAF and potentially interesting therapeutic target to prevent POAF occurrence.

The investigators hypothesis is that preoperative plasma aldosterone levels and galectin-3 (Gal-3) expression (in plasma, right atrial appendage or epicardial fat) could be predictive of POAF in patients undergoing elective CABG surgery with preserved LVEF.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Basse Normandie
      • Caen, Basse Normandie, Frankreich, 14000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The ALDO-POAF study is an observational, 1-center and prospective pilot study that will enroll patients undergoing CABG ± aortic valve replacement. Patients who had emergency CABG, need for concomitant mitral surgery, left ventricular ejection fraction (LVEF) < 50%, a history of AF or other atrial arrhythmia, unstable angina or heart failure, cardiogenic shock, atrioventricular block, hypothyroidism/hyperthyroidism, previous heart surgery, and off-pump or on-pump beating CABG will be excluded. Approval for this study, including collection of human tissues (right atrial appendage, subcutaneous and epicardial fat) and blood collection, was obtained from the Ethics Committee of Caen University Hospital (Comité de Protection des Personnes Nord-Ouest III, Caen, France) and will be in accordance to the declaration of Helsinki; the details of the study will be explained to the subjects, and written informed consent will be obtained from each patient.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients hospitalized for planned surgical coronary revascularization +/- aortic replacement valve
  • Aged 18 years at least
  • Clinically Stable (see criteria for non-inclusion)
  • With left ventricular ejection fraction preserved (>50%)

Exclusion Criteria:

  • Patient having already AF history
  • Patient with primary hyperaldosteronism
  • Unstable Patient defined as any cardiovascular event occurred in the previous 30 days

These events are:

  • hospitalisation for cardiovascular causes
  • appearance or worsening of symptoms consistent with cardiac failure
  • appearance or worsening symptoms of coronary
  • Patient refusing participation in the study
  • Patient unable to provide follow-up visits
  • need for concomitant mitral surgery
  • Emergency CABG
  • Left ventricular ejection fraction (LVEF) < 50%
  • Previous heart surgery
  • Off pump CABG.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Planned cardiac surgery. POAF occurence or not
The ALDO-POAF study is an observational, 1-center and prospective pilot study that will enroll patients undergoing CABG ± aortic valve replacement. Patients who had emergency CABG, need for concomitant mitral surgery, left ventricular ejection fraction (LVEF) < 50%, a history of AF or other atrial arrhythmia, unstable angina or heart failure, cardiogenic shock, atrioventricular block, hypothyroidism/hyperthyroidism, previous heart surgery, and off-pump or on-pump beating CABG will be excluded.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Occurrence of atrial fibrillation in post-operative period of cardiac surgery (CABG +/- aortic valve replacement)
Zeitfenster: 1 month
1 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Find a correlation between the local secretion of aldosterone by adipocytes epicardial and the occurrence of AF during the 6 months after surgery in patients undergoing cold bypass coronary artery.
Zeitfenster: 6 months
6 months
Find a correlation between aldosterone levels secreted in epicardial adipocytes and plasma aldosterone levels.
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between preoperative plamastic aldosterone levels and occurence of postoperative atrial fibrillation
Zeitfenster: 1 month
1 month
Detect aldosterone synthase aldosterone or angiotensin II (measured by quantitative and qualitative assays Western Blot, mRNA or RT-PCR) in the epicardial fat removed during surgery in patients undergoing a CABG.
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between preoperative plamastic galectin-3 levels and occurrence of postoperative atrial fibrillation
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between preoperative plamastic ngal levels and occurrence of postoperative atrial fibrillation
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between preoperative mitochondrial function and occurrence of postoperative atrial fibrillation
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between preoperative left atrial strain and occurrence of postoperative atrial fibrillation
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between acute renal failure and occurrence of postoperative atrial fibrillation
Zeitfenster: 1 month
1 month
Find a correlation between occurrence of postoperative atrial fibrillation and all cause cardiovascular morbimortality
Zeitfenster: 2 years
2 years
Find a correlation between occurrence of postoperative atrial fibrillation and length of hospitalisation
Zeitfenster: 1 month
1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Juni 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Juni 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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JA

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