Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Targeted Adherence Intervention to Reach Glycemic Control With Insulin Therapy for Patients With Diabetes (TARGIT-DM)

5. August 2019 aktualisiert von: Niteesh K. Choudhry, MD, PhD, Brigham and Women's Hospital

Targeted Adherence Intervention to Reach Glycemic Control With Insulin Therapy for Patients With Diabetes (TARGIT-DM)

The purpose of this study is to evaluate three pharmacist-outreach strategies for improving adherence to insulin among individuals with diabetes. The three approaches are equivalently-priced but vary by degree of targeting and intervention intensity.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

In an era of rapidly growing healthcare costs, due to in large part to the increasing burden and complexity of chronic disease management, targeting outreach to patients who are most likely to benefit from them and tailoring interventions to individual patient needs, represent important opportunities to maximize healthcare value. The Targeted Adherence intervention to Reach Glycemic control with Insulin Therapy for patients with Diabetes (TARGIT-DM) trial is a pragmatic, intention-to-treat, randomized-controlled study that will evaluate the impact of three equivalently-priced strategies to improve insulin persistence and glycosylated hemoglobin [HbA1c] control among patients with diabetes on insulin.

The interventions in each of the three study arms will consist of educational mailings and telephonic pharmacist outreach. The pharmacists will assess and address potential barriers to insulin adherence and optimal glycemic control. The three study arms will employ differ both in regards to which patients are targeted and the intensity of the engagement strategy used. The low intensity intervention in arm 1 will be deployed to all subjects randomized to that arm. The moderate and high intensity interventions will be delivered to focused populations within arms 2 and 3, respectively, as defined by poor disease control and/or predicted risk of non-adherence. The interventions provided in the moderate and high intensity arms will also include feedback to the patient's provider, as needed, and potential enrollment in a text messaging program. Patients in these two arms who are not targeted will receive usual care.

The study population for this trial will consist of members enrolled in commercial insurance provided by Horizon Blue Cross Blue Shield of New Jersey. Insurance claims data will be used to apply the inclusion and exclusion criteria. Eligible patients will be randomized into one of three arms, stratified by baseline availability of HbA1c and a valid telephone number.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

6000

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New Jersey
      • Newark, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07105-2200
        • Horizon Blue Cross Blue Shield of New Jersey

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Commercially-insured individuals receiving medical and pharmacy health insurance benefits from Horizon Blue Cross Blue Shield of New Jersey
  • At least 3 months of continuous enrollment prior to randomization
  • At least 1 prescription for basal insulin, 6 months prior to randomization
  • Type 2 diabetes diagnosis

Exclusion Criteria:

  • Patients with Medicaid or Medicare as primary insurance

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Low intensity
All participants randomized to this arm will receive quarterly educational mailings and limited telephonic outreach delivered by a pharmacist focused on insulin adherence and glycemic control.
Low intensity telepharmacy outreach
Experimental: Moderate intensity
Participants will receive all intervention components as in the low-intensity arm but will receive more frequent pharmacist follow-up and the option of enrolling in a text-messaging program. The pharmacist will also provide limited follow-up with the participant's provider. Only 60% of participants randomized will be targeted to receive the intervention based on adherence risk score.
Moderate intensity telepharmacy outreach
Experimental: High intensity
Participants will receive all intervention components as in the moderate-intensity arm but will receive more frequent pharmacist follow-up. The pharmacist will also provide more follow-up with the participant's provider and/or pharmacist. Only 40% of participants randomized will be targeted to receive the intervention based on adherence risk score and baseline disease control.
High intensity telepharmacy outreach

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Insulin Persistence
Zeitfenster: From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Percentage of participants who were non-persistent if they did not refill insulin before a set threshold of time over the entire follow-up period
From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Glycated Hemoglobin Level (HbA1c)
Zeitfenster: From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
The percent change in HbA1c level between the latest baseline value to the latest follow up value, among those with at least 1 baseline HbA1c available.
From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Health Care Spending
Zeitfenster: From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Health care spending includes prescription medications, nondrug medical services, and the combination of these two factors over the entire follow-up period
From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Number of Physician Office Visits
Zeitfenster: From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Number of all-cause physician office visits over the entire follow-up period
From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Number of Emergency Room Visits
Zeitfenster: From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Number of all-cause emergency room visits over the entire follow-up period
From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Number of Hospitalizations
Zeitfenster: From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization
Number of All-cause hospitalizations over the entire follow-up period
From 1 month (30 days) after randomization through 12 months (365 days) after randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Dezember 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Februar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Juli 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juli 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Juli 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. August 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. August 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2016P000648

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Low intensity

Abonnieren