- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02862990
Evaluation of the Attitude of Pre Menopausal Women With Breast Cancer Faced With the Risk of Fertility Loss Caused by Chemotherapy
1. Oktober 2020 aktualisiert von: Latin American Cooperative Oncology Group
Evaluation of the Attitude of Pre Menopausal Women With Breast Cancer Faced With the Risk
To evaluate the attitude of pre menopausal women with breast cancer faced with the risk of loss of fertility caused by chemotherapy using EORTC's Fertility Questionnaire.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
To characterize the attitude of pre menopausal patients with breast cancer regarding the risks of infertility based on the following variables:
- Age at diagnosis
- Number of children
- Will of having children
- Marital status
- Scholarity
- Period of time from the diagnosis
- Time of the last menstruation period
- Chemotherapy administration
- Clinical staging at the diagnosis
- Pathological evaluation
- Documentation of the cancer therapy
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
343
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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São Paulo, Brasilien
- Hospital Perola Byington
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Rio Grande Do Sul
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Porto Alegre, Rio Grande Do Sul, Brasilien
- CPO - Pucrs
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Porto Alegre, Rio Grande Do Sul, Brasilien
- HCPA
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Havana, Kuba
- Instituto Nacional de Oncologia y Radiobiologia
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Toluca de Lerdo, Mexiko
- Cenro Oncologico Estatal ISSEMYM
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Surquillo, Peru
- INEN
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Puerto Cabello, Venezuela
- Hospital de Clínicas San Agustín
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Pre menopausal women diagnosed with breast cancer prior treatment
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Women with age ≥ 18 and ≤ 40
- Indication of (neo) adjuvant chemotherapy
- Prior chemotherapy treatment
- Patients with menstrual periods in the last 6 months
- In use of contraceptive methods
- Without breast cancer recurrence
- Capacity to read and understand the informed consent
Exclusion Criteria:
- Patients which received or with indication of definitive ovarian suppression (surgery and/or radiotherapy), except temporary pharmacological ovarian suppression
- Patients whom initiated chemotherapy treatment before entering the study
- Altered state of mind, dementia, or any other psychiatry problem that can interfere in the comprehension or interpretation of the informed consent.
- Previous diagnosis of infertility
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Pre menopausal women with breast cancer
Pre menopausal women with breast cancer prior treatment in face of infertility evoked by chemotherapy
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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To analyze the number of pre-menopausal patients diagnosed with breast cancer that did not agree in receiving chemotherapy due to the risk of infertility
Zeitfenster: Baseline and 1 year after after the first interview
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Baseline and 1 year after after the first interview
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Familienstand
Zeitfenster: Grundlinie
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Grundlinie
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Infertility risk for breast cancer patients after accepting chemotherapy
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Minimal percentage of cure necessary for patients accept the chemotherapy treatment
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Age when diagnosed
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Number of children
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Desire to have kids
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Scholarity
Zeitfenster: Baseline
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Baseline
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Period of time since the diagnosis
Zeitfenster: Baseline
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Baseline
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Chemotherapy scheme administration
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Period of time from the last menstruation period
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Description of quality of life of patients with the EORTC QLQ-BR23
Zeitfenster: Baseline and 1 year after the first interview
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Baseline and 1 year after the first interview
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienleiter: Gustavo Werutsky, MD, Latin American Cooperative Oncology Group
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Jemal A, Siegel R, Xu J, Ward E. Cancer statistics, 2010. CA Cancer J Clin. 2010 Sep-Oct;60(5):277-300. doi: 10.3322/caac.20073. Epub 2010 Jul 7. Erratum In: CA Cancer J Clin. 2011 Mar-Apr;61(2):133-4.
- Benson JR, Jatoi I, Keisch M, Esteva FJ, Makris A, Jordan VC. Early breast cancer. Lancet. 2009 Apr 25;373(9673):1463-79. doi: 10.1016/S0140-6736(09)60316-0.
- Cardoso F, Loibl S, Pagani O, Graziottin A, Panizza P, Martincich L, Gentilini O, Peccatori F, Fourquet A, Delaloge S, Marotti L, Penault-Llorca F, Kotti-Kitromilidou AM, Rodger A, Harbeck N; European Society of Breast Cancer Specialists. The European Society of Breast Cancer Specialists recommendations for the management of young women with breast cancer. Eur J Cancer. 2012 Dec;48(18):3355-77. doi: 10.1016/j.ejca.2012.10.004. Epub 2012 Oct 29.
- Colleoni M, Rotmensz N, Robertson C, Orlando L, Viale G, Renne G, Luini A, Veronesi P, Intra M, Orecchia R, Catalano G, Galimberti V, Nole F, Martinelli G, Goldhirsch A. Very young women (<35 years) with operable breast cancer: features of disease at presentation. Ann Oncol. 2002 Feb;13(2):273-9. doi: 10.1093/annonc/mdf039.
- Vallejos Sologuren C, Gómez HL, et al. Clinicopathologic and outcome variables of worse prognosis in premenopausal patients (pts) age 35 and younger. 2010 Breast Cancer Symposium. Abstract 65
- Reichman BS, Green KB. Breast cancer in young women: effect of chemotherapy on ovarian function, fertility, and birth defects. J Natl Cancer Inst Monogr. 1994;(16):125-9.
- Senkus E, Gomez H, Dirix L, Jerusalem G, Murray E, Van Tienhoven G, Westenberg AH, Bottomley A, Rapion J, Bogaerts J, Di Leo A, Neskovic-Konstantinovic Z. Attitudes of young patients with breast cancer toward fertility loss related to adjuvant systemic therapies. EORTC study 10002 BIG 3-98. Psychooncology. 2014 Feb;23(2):173-82. doi: 10.1002/pon.3384. Epub 2013 Aug 29.
- Gradishar WJ, Schilsky RL. Ovarian function following radiation and chemotherapy for cancer. Semin Oncol. 1989 Oct;16(5):425-36. No abstract available.
- Stearns V, Schneider B, Henry NL, Hayes DF, Flockhart DA. Breast cancer treatment and ovarian failure: risk factors and emerging genetic determinants. Nat Rev Cancer. 2006 Nov;6(11):886-93. doi: 10.1038/nrc1992. Epub 2006 Oct 12.
- Dnistrian AM, Schwartz MK, Fracchia AA, Kaufman RJ, Hakes TB, Currie VE. Endocrine consequences of CMF adjuvant therapy in premenopausal and postmenopausal breast cancer patients. Cancer. 1983 Mar 1;51(5):803-7. doi: 10.1002/1097-0142(19830301)51:53.0.co;2-v.
- Moore HCF, et al. Phase III trial (Prevention of Early Menopause Study [POEMS]-SWOG S0230) of LHRH analog during chemotherapy (CT) to reduce ovarian failure in earlystage, hormone receptor-negative breast cancer: An international Intergroup trial of SWOG, IBCSG, ECOG, and CALGB (Alliance). J Clin Oncol 32:5s, 2014 (suppl; abstr LBA505)
- Brandberg Y, Michelson H, Nilsson B, Bolund C, Erikstein B, Hietanen P, Kaasa S, Nilsson J, Wiklund T, Wilking N, Bergh J; Scandinavian Breast Group Study 9401. Quality of life in women with breast cancer during the first year after random assignment to adjuvant treatment with marrow-supported high-dose chemotherapy with cyclophosphamide, thiotepa, and carboplatin or tailored therapy with Fluorouracil, epirubicin, and cyclophosphamide: Scandinavian Breast Group Study 9401. J Clin Oncol. 2003 Oct 1;21(19):3659-64. doi: 10.1200/JCO.2003.07.020.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
15. Juni 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
15. Juni 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Januar 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. August 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. August 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. Oktober 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Oktober 2020
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- LACOG 0414
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
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