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PART A: Efficacy and Safety of AEVI-001 in Children and Adolescents With ADHD and With mGluR Mutations

2. Juli 2021 aktualisiert von: Aevi Genomic Medicine, LLC, a Cerecor company

A Multicenter, 2-Part, 6-Week, Double-blind, Randomized, Placebo-controlled, Parallel-design Study to Assess the Efficacy and Safety of AEVI-001 in Children and Adolescents (Ages 6-17 Years) With Attention Deficit Hyperactivity Disorder and With or Without Copy Number Variants in Specific Genes Implicated in Glutamatergic Signaling and Neuronal Connectivity

This is PART A of a 2-part, 6-week, double-blind, dose-optimization, parallel-group study in children and adolescents (ages 6-17 years) with ADHD with and without CNVs in specific genes implicated in glutamatergic signaling and neuronal activity. Parts A will include subjects determined to have a specific gene mutations implicated in glutamatergic signaling and neuronal connectivity.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

69

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Wayne, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19087
        • Aevi Genomic Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

6 Jahre bis 17 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Subject and parent/legally authorized representative (LAR) can speak English fluently and have provided written informed consent, and assent (as applicable) for this study.
  2. Subject is 6 to 17 years of age (inclusive) at the time of consent/assent. The date of signature of the informed consent/assent is defined as the beginning of the Screening Period. This inclusion criterion will only be assessed at the Screening Visit (Visit 1).
  3. Subject is male or non-pregnant, non-lactating female, who if of childbearing potential agrees to comply with any applicable contraceptive requirements prior to administration of investigational product (IP).
  4. Subject meets Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition (DSM-5) criteria for a primary diagnosis of ADHD based upon DSM 5 criteria.
  5. Subject has a minimum score of ≥28 on the ADHD-RS-5 at the Baseline Visit (Visit 2).
  6. Subject has been genotyped previously and has their identity confirmed (if required).

Exclusion Criteria:

  1. Subject or parent/LAR is, in the opinion of the investigator, mentally or legally incapacitated, has significant emotional problems at the time of the Screening Visit (Visit 1) which could interfere with the conduct of study evaluations.
  2. Subject has a current, controlled or uncontrolled, co-morbid major psychiatric diagnosis (aside from ADHD), including an anxiety disorder, major depression, bipolar disease, schizophrenia (or any psychotic disorder), and moderate or severe intellectual disability. Mild anxiety and/or depressive symptoms that do not meet diagnostic criteria for an anxiety disorder or major depression and/or do not require treatment are not exclusionary.
  3. Subject has autism spectrum disorder to include a DSM-IV diagnosis of autistic disorder, Asperger's disorder, or pervasive developmental disorder.
  4. Subject is currently taking any medication that might confound the results of safety assessments conducted in the study.
  5. Subject has a known history of cardiovascular disease, advanced arteriosclerosis, structural cardiac abnormality, cardiomyopathy, serious heart rhythm abnormalities, coronary artery disease, cardiac conduction problems, exercise-related cardiac events including syncope and pre-syncope, or other serious cardiac problems.
  6. Subject has any clinically significant abnormality on 12-lead ECG performed at the Screening Visit (Visit 1) and/or the Baseline Visit (Visit 2) such as serious arrhythmia, cardiac conduction problems, or other abnormalities deemed to be a potential safety issue.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
Oral doses of 100 mg, 200 mg or 400 mg of Placebo will be administered twice daily during the treatment period.
Experimental: AEVI-001
Oral doses of 100 mg, 200 mg or 400 mg of AEVI-001 will be administered twice daily during the treatment period.
Andere Namen:
  • MDGN-001
  • NFC-1

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Änderung gegenüber dem Ausgangswert in der Bewertungsskala für Aufmerksamkeitsdefizit-Hyperaktivitätsstörungen, Version 5 (ADHS-RS-5) Gesamtpunktzahl
Zeitfenster: Baseline für Besuch 8 (Woche 6)

Der ADHS-RS-5 besteht aus 18 Häufigkeits-Items und 12 Beeinträchtigungs-Items. Jedes Häufigkeits-Item wurde auf einer Skala von 0 = „nie oder selten“ bis 3 = „sehr oft“ bewertet.

Der ADHS-RS-5-Gesamtscore wurde als Summe der 18 Frequenz-Item-Scores berechnet. Die Gesamtpunktzahl reicht von 0 bis 54. Höhere Werte weisen auf eine stärkere Symptomschwere hin. Die Veränderung gegenüber dem Ausgangswert wurde als Bewertungswert abzüglich des Ausgangswerts berechnet.

Baseline für Besuch 8 (Woche 6)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical Global Impression - Global Improvement (CGI -I) Response
Zeitfenster: Visit 8 (Week 6)

The CGI-I item is rated on a 7-point scale from 1 = "Very much improved", 2 = "Much improved", 3 = "Minimally improved", 4 = "No change", 5 = "Minimally worse", 6 = "Much worse", 7 = "Very much worse".

Response is defined as achieving a CGI-I score of 1 or 2, scores of 3 to 7 or missing are defined as Non Response

Visit 8 (Week 6)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

28. August 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

24. September 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juli 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur AEVI-001

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