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The Effect of Intensive Inpatient Attending Supervision on Medical Errors, Patient Safety and Resident Education

18. Oktober 2017 aktualisiert von: Kathleen Finn, Massachusetts General Hospital
Randomized cross over trial investigating the effect of intensive attending supervision of residents caring for inpatients on the medical service on both patient safety and educational outcomes. Hypothesis: increased attending supervision would improve patient safety and resident education.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Background While the relationship between resident work hours and patient safety has been extensively studied, little research has evaluated the role of attending supervision on patient safety and education.

Investigators conducted a 9-month randomized, cross-over trial on an inpatient medicine teaching service where 22 faculty provided either: 1) direct supervision where attendings joined work rounds on established (previously admitted) patients or 2) standard supervision where attendings were available, but did not join work rounds. Each faculty member participated in both arms in random order. The primary safety outcome was rate of medical errors. Secondary safety outcomes included deaths and transfers to the intensive care unit. Resident education was evaluated via a time motion study to assess resident participation on rounds and surveys to measure resident and attending educational ratings.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

134

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Teaching attending on the medicine service at Massachusetts General Hospital
  • Resident physician on the medical service at Massachusetts General Hospital

Exclusion Criteria

  • Faculty unable to complete both control and intervention arms of the study.
  • Faculty unwilling to participate
  • Residents unwilling to participate

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Intervention Arm
Attendings on the interventional arm attended daily work rounds with the resident teams in addition to established work rounds on the previously admitted patients on the care team.
Attendings were randomized at the start of the study to begin in the enhanced supervision arm where they attended resident work rounds. They then crossed over to the control arm where they did not attend work rounds. The outcomes were assessed between the two periods during which the attending participated in the study; attending work rounds vs. not attending work rounds.
Placebo-Komparator: Control Arm
Attendings crossed over to the control arm in which they did not attend work rounds with the team and only say new admissions with the resident team. This was usual care.
Attendings participated directly in new patient rounds but did not see patients previously known to the team with the residents.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Measurement of the rate of medical errors defined as preventable adverse events and near misses. Patient Safety Outcome
Zeitfenster: 9 months
Using a previously validated protocol (PMID:24871238) to assess these outcomes, five research nurses reviewed the medical records, formal incident reports from the hospital incident-reporting system, daily pharmacy reports, pharmacy paging logs and solicited reports from nurses working on the study units and noted any adverse events or near misses. Four physician investigators, blinded to attending and intervention, classified each suspected incident as an adverse event, near miss or exclusion (an incident determined to be neither a medical error or adverse event). Physician reviewers further classified all adverse events as preventable or non-preventable. Medical Error rates are reports as number of events per 1,000 patient days
9 months
Resident Engagement on Rounds: Educational Outcome
Zeitfenster: 9 months
Time motion study of the amount of time residents and faculty speak during rounds. Time was measured by a research assistant using a Microsoft access program embedded on an IPAD that recorded length of time. Time measurement outcomes are reported in minutes
9 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Resident and Faculty Perception of Education, Educational Outcome
Zeitfenster: 9 months
A 20 question survey based on prior literature (PMID: 25340363) asking about resident and faculty experience with different levels of faculty supervision. The survey questions each were followed by a 5 point scale with a range from strongly agree, agree, neutral, disagree to strongly disagree. Strongly agree represents a better outcome. There were no subscales.
9 months
Deaths, Patient Safety Outcome
Zeitfenster: 9 months
Hospital collected data on the number of medical patients who died during the study
9 months
Transfers to the Intensive Care Unit, Patient Safety Outcome
Zeitfenster: 9 months
Hospital collected data on the number of medical patients who were transferred to the intensive care unit
9 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kathleen Finn, MD, Massachusetts General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Oktober 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Oktober 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Oktober 2017

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

The data and results from the study are listed to the research personnel associated with the study.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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