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Progesterone Supplementation in Frozen Embryo Transfer Cycles

12. April 2018 aktualisiert von: Crystal Chan, Mount Sinai Hospital, Canada

Assessing the Optimal Duration of Progesterone Supplementation Prior to Transfer of Frozen Embryos in the Recurrent Implantation Failure Population

Recurrent implantation failure (RIF) occurs after women undergo in vitro fertilization and have multiple embryos transferred but no resulting pregnancies. RIF is a very challenging clinical entity for the reproductive physician and the patient. In fact, there is not even an agreed upon definition in the medical community. Many potential causes have been investigated over the past several years but no clear answer has emerged. Interest has recently turned to the endometrium, or the lining of the uterus. Studies have shown that the genes that are turned on in the endometrium vary based on how long this tissue has been exposed to progesterone, an important hormone that prepares the uterine lining for implantation of the growing embryo. In some women, it seems that they require longer periods of progesterone exposure to reach the same state of readiness. We hypothesize that an even larger proportion of women in RIF population will require longer treatments with progesterone.

In this study, we will randomize women with RIF who are about to undergo a frozen embryo transfer to one of two groups. The first group will have their embryo transfer done on the standard sixth day of progesterone treatment. The other group will have their transfer done on the seventh day of progesterone. We will be comparing the clinical pregnancy rate of the two groups as well as the live birth rate and miscarriage rate. We expect that extending the progesterone treatment by one day will increase the pregnancy rate of women with RIF.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

240

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient at Mount Sinai Fertility who wants to undertake a frozen embryo transfer
  • History of recurrent implantation failure, defined as no pregnancy after three or more embryo transfers of four or more good quality blastocysts

Exclusion Criteria:

  • Previous testing with Endometrial Receptivity Assay (ERA)
  • Unable understand/communicate in English

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Control Group
This arm of the study will have their frozen-thawed embryo transfer take place on the sixth day of progesterone supplementation (Prometrium), which is the standard protocol in our clinic.
The intervention will involve delaying the transfer of a frozen-thawed embryo into the uterus to increase the duration of progesterone exposure.
Experimental: Experimental Group
This arm of the study will have their frozen-thawed embryo transfer take place on the seventh day of progesterone supplementation (Prometrium).
The intervention will involve delaying the transfer of a frozen-thawed embryo into the uterus to increase the duration of progesterone exposure.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
clinical pregnancy rate
Zeitfenster: 6 to 8 weeks after embryo transfer
Rate of pregnancy, evidenced by clinical (fetal heartbeat) or ultrasound parameters (ultrasound visualization of a gestational sac, embryonic pole with heartbeat). It includes ectopic pregnancy.
6 to 8 weeks after embryo transfer

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Live birth rate
Zeitfenster: Approximately 9 months after embryo transfer
Rate of birth in which a fetus is delivered with signs of life after complete expulsion or extraction from its mother, beyond 20 completed weeks of gestational age
Approximately 9 months after embryo transfer
Miscarriage rate
Zeitfenster: Approximately 3 months after embryo transfer
Rate of natural death of embryo or fetus, after reaching clinical pregnancy stage and at or before 10 weeks gestation.
Approximately 3 months after embryo transfer

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Mai 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. April 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. April 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. April 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. April 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. April 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. April 2018

Zuletzt verifiziert

1. April 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 000 (Andere Kennung: YCTG)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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