- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03675698
Radiological Images for Nasotracheal Tube Size Estimation (RINSE)
16. Juni 2020 aktualisiert von: Amit Kumar Mittal, Rajiv Gandhi Cancer Institute & Research Center, India
Nasal Cavity Evaluation by CT Scan/ Magnetic Resonance Imaging to Access the Size of Nasotracheal Tube for Nasal Intubation
This trial is planned to estimate the size of nasotracheal tube (NTT) by calculating the diameter of both nasal cavity in radiological images of nose (CT scan/MRI) at the level below the inferior turbinate and floor of nose in coronal planes.
Smallest diameter will be considered to calculate the outer diameter of NTT, hence the size .
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The planned trial will estimate the size of nasotracheal tube (NTT) by calculating the diameter of both nasal cavity in radiological images of nose (CT scan/MRI) at the level below the inferior turbinate and floor of nose at different levels in coronal planes.
Smallest diameter will be considered to calculate the outer diameter of NTT, hence the size.
The side of nasotracheal intubation will be decided after view the radiological images and the estimated size of NTT will be used.
Finally the ease of intubation and complications will be recorded.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
100
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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-
Delhi
-
Rohini, Delhi, Indien, 110085
- Amit
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-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
oncosurgical patients with oral malignancies who required nasotracheal intubation for COMMANDO surgeries.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
patients requiring nasal intubation for oromaxillofacial surgeries
Exclusion Criteria:
- 1. Midface instability
- Coagulopathy
- Suspected basilar skull fractures
- Large nasal polyps
- Suspected nasal foreign bodies
- Recent nasal surgery
- History of frequent episodes of epistaxis
- Prosthetic heart valves (increased risk of bacteremia during the insertion).
- Patients with deranged liver and renal functions.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Successful nasal intubation by selecting the correct size of nasotracheal tube estimated by measuring the diameter of nasal cavity in coronal section just below the inferior turbinate in radiological images.
Zeitfenster: After enrolment of the patient and before intubation
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The diameter of both nasal cavities in coronal section of CT/MRI will be calculated at the level just below the inferior turbinate in anterior nasal cavity when inferior turbinates just appeared in the radiological image, than at level of maxillary sinus and just before cohanal opening in radiological images.
Minimal diameter will be used to estimate the size of nasotracheal tube before intubation.The images will also be used to select the side of nasal intubation after ruling out any nasal pathology like DNS, Spurs and marked turbinate hypretrophy.
|
After enrolment of the patient and before intubation
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
To find the complications associated with nasal intubations that were performed after assessing the radiological images.
Zeitfenster: At the time of intubation
|
The radiological images will be studied prior to intubation, the appropriate size of the nasotracheal tube will be selected and after ruling out any nasal pathology like DNS , spurs, concha bullosa side of nasal intubation will be decided.
|
At the time of intubation
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
25. Oktober 2018
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
24. Oktober 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
10. März 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. September 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. September 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
18. September 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Juni 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Juni 2020
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- RES/SCM/30/2018/82
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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