- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04036760
Implementation and Evaluation of Care Coordination in Linkage to Care for Hepatitis C Following Release From New York City Jails
29. Juli 2019 aktualisiert von: NYU Langone Health
This study assesses the impact of a hepatitis C care coordination program on rates of linkage to hepatitis C care following release from New York City jails.
Adult patients (age 18 years and above) with chronic Hepatitis C infection at Bellevue Hospital Center 19 North prison clinic from July 1, 2015 through December 31, 2016 will be offered participation in a transitional care coordination program.
The rates of linkage of these individuals following release from jail will be compared to a historical cohort of adult patients with chronic Hepatitis C infection at the 19 North prison clinic from January 1, 2014 through June 31, 2015.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
105
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
- NYU Langone Health
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 100 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Males and gender self-identified females age 18 or over with HCV infection seen in Bellevue's 19N prison Infectious Diseases clinic.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- HCV infection seen in Bellevue's 19N prison Infectious Diseases clinic.
Exclusion Criteria:
- Individuals who refuse to participate in the study when approached
- Individuals who are unable or unwilling to sign a consent form agreeing to participate. Participants must have sufficient literacy to sign their name, as written informed consent is required for study participation
- Individuals who are unable to successfully negotiate the use of a telephone interpreter if required
- Individuals who have received a sentence that extends beyond the interval of follow up (one year sentence in city jail)
- Individuals who will be moved upstate to prison directly from jail
- Individuals who die prior to discharge from Rikers Island
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Standard of Care transitional care coordination
|
|
|
Research transitional care coordination
|
Though care coordination was offered to all HCV positive inmates who are approached,the care coordination will still constitute a research intervention that requires informed consent, rather than a new uniform standard of care, to allow maximum autonomy for this incarcerated population.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
The proportion of adult inmates linked to care following release from jail between the period of January 1st 2014 to January 31st 2014 compared with February 1st 2015 to December 31st 2015 after the implementation of care coordination.
Zeitfenster: 2 Years
|
2 Years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The proportion of those adult inmates who were successfully linked to care at Bellevue Hospital Center (BHC) during the period before and after the implementation of care coordination who subsequently had at least two visits with an HCV provider.
Zeitfenster: 2 Years
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2 Years
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|
|
The proportion of those adult inmates who were linked to care at BHC during the period before and after the implementation of care coordination who then initiated Hepatitis C Virus (HCV) treatment.
Zeitfenster: 2 Years
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2 Years
|
|
|
The proportion of those adult inmates who were linked to care at BHC during the period before and after the implementation of care coordination who then went onto achieve an Sustained Virologic Response (SVR) when treated.
Zeitfenster: 2 Years
|
2 Years
|
|
|
The proportion of those adult inmates who were linked to care at BHC during the period before and after the implementation of care coordination who were linked to ancillary services.
Zeitfenster: 2 Years
|
2 Years
|
|
|
Retention in care as defined as two sequential clinic ID clinic visits during 12 months
Zeitfenster: 2 Years
|
Number of patients who are able to retain 2 sequential visits during 12 months
|
2 Years
|
|
Documented sustained virologic response (SVR)
Zeitfenster: 2 Years
|
no detectable RNA in 2 years post treatment
|
2 Years
|
|
Documented sustained HCV cure
Zeitfenster: 2 Years
|
Showing no symptoms of HCV for 2 years
|
2 Years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Benjamin Eckhardt, MD, New York Langone Health
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Mai 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
14. Dezember 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. Juli 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
25. Juli 2019
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
30. Juli 2019
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
31. Juli 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. Juli 2019
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
Andere Studien-ID-Nummern
- 14-02105
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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