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Decreasing Unused Opioids in the Home Post Supracondylar Fracture Repair

16. Dezember 2021 aktualisiert von: Conor McDonnell, The Hospital for Sick Children

Over the past two decades, the misuse of prescription opioids has significantly increased. A recent systematic review reported as much as 67% to 92% of opioids dispensed on discharge post-surgery go unused. This culture of overprescribing is consistently observed across surgical specialties. Less frequently observed is the potential for opioid use and misuse in children and adolescents post-surgery. The research to date in this area has been poorly performed with heterogenous data collection, analysis and reporting, as well as large loss of patients to follow-up.

The investigators' previous prospective observational deception study identified three areas of concern:

  1. There is a culture of postoperative opioid over-prescribing at discharge as demonstrated by heterogenous opioid dosing and duration of treatments across practitioners for single procedures
  2. This overprescribing is in excess of patients' home-requirements and results in significant quantities of leftover opioids
  3. There is a culture of inappropriate storage and lack of safe disposal of prescribed opioids in the community

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This study focuses on addressing and minimizing pediatric surgical over-prescribing. It aims to reduce the amount of opioids prescribed by focusing prescribers and families on regular use of simple non-opioid analgesics, as well as decreasing the amount of opioids prescribed and dispensed.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

175

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G 1X8
        • The Hospital for Sick Children

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Sekunde bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Any child (0-18 years) who has undergone a supracondylar fracture repair at The Hospital for Sick Children.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with supracondylar fractures undergoing surgical wire placement or pinning that return to fracture clinic at three weeks for removal of pins/wires.
  • Patients discharged on the weekday.
  • Families filling a prescription for opioids at Shoppers Drug Mart at SickKids Hospital.
  • Parent has strong command of the English language (i.e., no interpreter required).

Exclusion Criteria:

  • Patients with a history of chronic pain.
  • Patient used opioid medication within the previous 6 months.
  • Patients who are discharged on the weekend (as participant emails will need to be entered into redcap the day of recruitment, for data collection to commence the next morning).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain medication use questionnaire
Zeitfenster: 3 days following discharge from hospital
Recording of how many pain meds were used at home
3 days following discharge from hospital

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Amount of opioid returned
Zeitfenster: 3 weeks following discharge (aligns with pin/wire removal at fracture clinic)
Recording of how much opioid was returned to the hospital
3 weeks following discharge (aligns with pin/wire removal at fracture clinic)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Conor Mc Donnell, Staff Anesthesiologist

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. September 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. August 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. August 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. August 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Dezember 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Dezember 2021

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1000064960

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Schmerztherapie

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