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C-Reactive Protein and Sodium in Predicting Anastomotic Leakage

29. Januar 2021 aktualisiert von: Semra Demirli Atici, Tepecik Training and Research Hospital

The Effect of Postoperative C-Reactive Protein and Sodium Value on the Early Prediction of Anastomotic Leaks in Patients Operated on for Colorectal Cancer

Anastomotic leakage is serious morbidity that can develop in patients operated on for colorectal cancer and can reach potentially life-threatening dimensions. Many international studies have been conducted to reduce and eliminate this postoperative complication that may have a mortal course. In these studies, preoperative, perioperative and postoperative factors of the patient, operation techniques, structure of the material used in the operation and multiple factors belonging to the surgeon were held responsible. Intraabdominal sepsis secondary to late anastomotic leakage and subsequent multiorgan failure can cost the patient's life. Anastomotic leaks that develop in patients who have been operated for colorectal cancer; In order to detect patients' postoperative clinical findings, laboratory examinations, imaging tests, and to eliminate them before intraabdominal sepsis develops, studies including many different laboratory and imaging methods have been carried out. Although previous studies have shown that there are many laboratory examinations and imaging methods that can predict anastomotic leaks early, they have many advantages over each other in terms of efficiency, sensitivity, specificity, and cost.

The investigators aimed to investigate the effectiveness of C reactive protein and blood sodium value, as well as their superiority, among the tests that can predict postoperative anastomotic leakage, especially in patients who have undergone a single anastomosis following resection for non-metastatic colorectal cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

  • Investigate the effectiveness of postoperative C-reactive protein and sodium values in predicting anastomotic leakage in the early postoperative period in patients who have undergone anastomosis following resection for non-metastatic colorectal cancer, and their superiority to each other.
  • Investigate the effectiveness of these laboratory parameters in developing anastomotic leaks according to tumor location and different age subgroups (<45 years, 45-65 years,> 65 years).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • İzmir, Truthahn, 35180
        • Tepecik Training and Research Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients eligible for inclusion criteria

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients over the age of 18 who were operated due to elective colorectal cancer
  2. Patients who are known to have no solid organ metastases in preoperative imaging methods and whose perioperative surgery notes support this finding
  3. Patients with ileocolic, colocolic, colorectal anastomosis during the operation
  4. Patients whose postoperative 1,3,5th day C- Reactive protein and sodium values were measured

Exclusion Criteria:

  1. Patients under the age of 18
  2. Emergency operated patients
  3. Patients on a routine dialysis program due to Chronic renal failure
  4. Patients with a known diagnosis of liver cirrhosis
  5. Patients who are irresectable during the operation and therefore have undergone palliative surgery
  6. Patients whose C- Reactive protein and Sodium values were not measured on the postoperative 1, 3, 5th day
  7. Patients with abdominoperineal resection and no bowel anastomosis during the operation
  8. Patients who have not undergone ileocolic, colocolic, colorectal or ileorectal anastomosis during the operation.
  9. Patients found to be metastatic during the operation
  10. Patients who have undergone additional surgical resection (metastasectomy, etc.) due to solid organ metastasis during the operation
  11. Patients who have had more than one gastrointestinal anastomosis during the same surgery
  12. Patients undergoing concurrent hyperthermic intraperitoneal chemotherapy (HIPEC) and / or cytoreductive surgery

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patients with anastomotic leakage
Post operative anastomotic leakage
C Reactive protein and sodium
Patients without anastomotic leakage
Post operative without anastomotic leakage
C Reactive protein and sodium

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Early predictive factors of anastomotic leakege
Zeitfenster: 2 or 3 days
The anastomotic leak of the measurement The measurement tool is the laboratory parameters.
2 or 3 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Januar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Januar 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Januar 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Februar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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