- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04862858
Educational Intervention to Increase Select Guideline-recommended Cardioprotective Medications in Patients With Diabetes
13. Mai 2022 aktualisiert von: Alexjandro Daviano, Humana Inc.
Improving Outcomes in Patients With Comorbid T2DM and ASCVD: Population Health Management Interventions Supporting Guideline-recommended SGLT2i and GLP-1 RA Medications
This is an educational outreach to patients with type 2 diabetes mellitus (T2DM) and atherosclerotic cardiovascular disease (ASCVD) and their primary care and specialist providers to improve use of guideline-recommended treatments, specifically sodium-glucose cotransporter 2 inhibitor (SGLT2i) and glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) medications.
Studienübersicht
Status
Aktiv, nicht rekrutierend
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients with type 2 diabetes mellitus, a history of atherosclerotic cardiovascular disease, without use of select guideline-recommended medications in the previous year will be identified from administrative claims.
Primary care providers will be identified, randomly selected and randomized to the intervention arm or control arm.
All eligible patients for that provider will be included.
The patient's specialist providers (cardiologist and/or endocrinologist, as applicable) will be identified and contacted.
The intervention will include a multi-faceted strategy to support providers in the care of their patients by sharing recent guideline-based treatment recommendations and provide patients with information regarding ways to reduce their cardiovascular risk.
Outreach will occur for all patients and providers randomized for the intervention - there will be no active enrollment or recruitment.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
4197
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Kentucky
-
Louisville, Kentucky, Vereinigte Staaten, 40202
- Humana
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patient
- Patients with T2DM defined as ≥2 outpatient diagnoses of T2DM in any position on separate days; OR ≥1 inpatient diagnosis T2DM in any position; OR ≥1 outpatient diagnosis in any position AND ≥1 medication claim for T2DM
- ≥1 diagnosis code for ASCVD (coronary artery disease diagnoses or procedures, cerebrovascular disease, peripheral artery disease of atherosclerotic origin) on any claim type in any position within the 24-month period prior to identification
- Enrolled in a Humana Medicare Advantage Prescription Drug plan with ≥12 months pre-identification continuous enrollment (no more than a 31 day gap) as of the identification date and currently enrolled as of the identification date
- Age 18-85 years at time of identification
- Patients residing in Kentucky (KY), West Virginia (WV), Pennsylvania (PA), and 6 counties in south New Jersey (NJ) (Burlington, Camden, Cumberland, Gloucester, Mercer, Salem) (United States)
Provider
- Primary care providers of the identified patients
Exclusion Criteria:
Patients
- ≥1 diagnosis or procedure code for end-stage kidney disease, renal transplant, dialysis or kidney failure
- Any hospice or long-term care residence
- ≥1 code for pregnancy/childbirth
- Patients with any use of SGLT2i or GLP-1 RA medications in the pre-identification period
- Patients without an attributed primary care provider
- Patients on do not contact lists
- Patients without valid addresses and telephone numbers
- Patients with ≥1 diagnosis for type 1 diabetes pre-identification
Primary care providers
- Providers on do not contact lists
- Providers without valid fax/mailing address and phone number
- Providers with <3 or >50 eligible patients
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Intervention
The educational outreach intervention will entail a multi-faced strategy to provide patients resources to learn more about reducing their risk for heart disease and supporting providers in the care of their patients by sharing recent guideline-recommended treatments for these high-risk individuals.
|
The educational intervention will involve guideline-based treatment recommendation information for providers via fax/mail and phone and provide resources via mail and phone for patients to learn more about ways to reduce their cardiovascular risk.
|
|
Kein Eingriff: Control
Patients and primary care providers randomly selected and assigned to the control arm will not receive any of the educational outreach communications.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percentage of individuals who initiate guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products, based on administrative claims data
Zeitfenster: 6-months
|
Percentage of individuals with T2D & ASCVD who have ≥1 pharmacy claim for SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products
|
6-months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percentage of individuals who initiate guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products, based on administrative claims data
Zeitfenster: 12-months
|
Percentage of individuals with T2D & ASCVD who have ≥1 pharmacy claim for SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products
|
12-months
|
|
Percentage of individuals adherent to guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products, based on administrative claims data
Zeitfenster: 6-months
|
Adherence to guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products, measured by proportion of days covered based on days' supply of medications from pharmacy claims
|
6-months
|
|
Percentage of individuals persistent to guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products, based on administrative claims data
Zeitfenster: 6-months
|
Persistence to guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, excluding combination products, measured by <90 day gap in treatment based on pharmacy claims
|
6-months
|
|
Percentage of individuals who initiate guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, including combination products, based on administrative claims data
Zeitfenster: 6-months
|
Percentage of individuals with T2D & ASCVD who have ≥1 pharmacy claim for SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, including combination products
|
6-months
|
|
Percentage of individuals who initiate guideline-based SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, including combination products, based on administrative claims data
Zeitfenster: 12-months
|
Percentage of individuals with T2D & ASCVD who have ≥1 pharmacy claim for SGLT2i or GLP-1 RA medications with cardiovascular benefit, including combination products
|
12-months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Alexjandro Daviano, DN, DrPH, Humana Inc.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- American Diabetes Association. 9. Pharmacologic Approaches to Glycemic Treatment: Standards of Medical Care in Diabetes-2021. Diabetes Care. 2021 Jan;44(Suppl 1):S111-S124. doi: 10.2337/dc21-S009.
- American Diabetes Association. 10. Cardiovascular Disease and Risk Management: Standards of Medical Care in Diabetes-2021. Diabetes Care. 2021 Jan;44(Suppl 1):S125-S150. doi: 10.2337/dc21-S010. Erratum In: Diabetes Care. 2021 Sep;44(9):2183-2185.
- Das SR, Everett BM, Birtcher KK, Brown JM, Januzzi JL Jr, Kalyani RR, Kosiborod M, Magwire M, Morris PB, Neumiller JJ, Sperling LS. 2020 Expert Consensus Decision Pathway on Novel Therapies for Cardiovascular Risk Reduction in Patients With Type 2 Diabetes: A Report of the American College of Cardiology Solution Set Oversight Committee. J Am Coll Cardiol. 2020 Sep 1;76(9):1117-1145. doi: 10.1016/j.jacc.2020.05.037. Epub 2020 Aug 5. No abstract available.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
18. August 2021
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. November 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
16. August 2022
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. April 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
23. April 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
28. April 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. Mai 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. Mai 2022
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 1236
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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