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Effects of Neuromuscular Electrical Stimulation on Critically Ill Patients With Mechanical Ventilation

14. Februar 2022 aktualisiert von: JinyanXing, The Affiliated Hospital of Qingdao University
Up to 25% of patients who require mechanical ventilation (MV) more than seven days in the intensive care unit (ICU) develop muscle weakness, which comprises deep muscle weakness , including the respiratory muscles.Early active mobilization in ICU patients is a safe and viable strategy to prevent the physical problems caused by immobility. Neuromuscular electrical stimulation (NMES) is an alternative to mobilize and exercise because it does not require active patient participation and can be used on bedridden patients.No previous studies have shown whether training-specific respiratory muscles using an electrical stimulation can have overall benefits for ICU patients on MV.For this reason, the aim of this study was to evaluate, the effectiveness of the NMES therapy combined with early rehabilitation in the respiratory muscles of patients on MV.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

47

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Qingdao, China, 266003
        • Rekrutierung
        • Neuromuscular electrical stimulation
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Prolonged MV(>72 h);
  • Written informed consent was obtained from the patients or their relatives

Exclusion Criteria:

  • Previous neuromuscular disease;
  • Unrelieved pneumothorax, restricted diaphragmatic dyskinesia including abdominal high pressure, a large number of ascites
  • Thoracic or diaphragmatic malformation;
  • Local skin damage and infection;
  • Indwelling a temporary or permanent pacemaker;
  • Severe obesity(BMI>35 kg/m2)
  • Various reasons (severe intestinal gas accumulation, structural abnormalities) lead to the failure of ultrasonic detection of diaphragm movement;
  • Patients with an expected survival time of less than 7 days or with palliative care

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: NMSE Group
Neuromuscular Electrical Stimulation(NMES) group received consecutive daily sessions of electrical stimulation at specific points starting on the first day of randomization.The subjects also receive conventional physical therapy, which included gross motor therapy and respiratory therapy twice a day every day during their stay in the ICU.
NMES was performed using a portable machine.The negative electrodes were placed in the motor points of the following muscles: chest muscles (pectoralis major muscle fibres) and rectus abdominis muscles bilaterally. A second (positive) electrode was positioned distally to the first, at a site close to the muscle that was being electrically stimulated, totalling 1 channel with 2 electrodes for each muscle . Each NMES session lasted 30 min. The following parameters were used: 50 Hz frequency, pulse duration 300 ms, rise time 1 s, stimulus time (ON) 3 s, decay time 1 s, and relaxation time (OFF) 10 s. Intensity was increased until muscle contraction was visible or could be identified through palpation. In conscious patients, intensity was adjusted according to their tolerance.
Kein Eingriff: CPT group
The subjects only receive conventional physical therapy, which included gross motor therapy and respiratory therapy twice a day every day during their stay in the ICU.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
diaphragmatic thickening fraction(DTF)
Zeitfenster: baseline,Day 3 of mechanical ventilation,Day 7 of mechanical ventilation,before extubation
DTF shows varied thickness of the diaphragm at end-expiration and end-inspiration. Te maximum and minimum values of each breathing cycle were taken as the end-inspiratory diaphragm thickness (DTei) and the end-expiratory diaphragm thickness (DTee), respectively. DTF was calculated by DTF=(DTei DTee)/DTee 100%. Te values for 3 consecutive respiratory cycles were recorded and the average value was taken as the fnal value
baseline,Day 3 of mechanical ventilation,Day 7 of mechanical ventilation,before extubation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Parasternal Intercostal Muscle Ultrasound
Zeitfenster: baseline,Day 3 of mechanical ventilation,Day 7 of mechanical ventilation,before extubation
A 10- to 15-MHz linear array transducer was positioned perpendicular to the anterior thorax surface in the longitudinal scan, at the level of the second right intercostal space, approximately 6 to 8 cm lateral to the sternal edge with a window visualizing the second and third ribs. . Using M-mode, the ultrasound beam was perpendicularly directed at the midsection of the muscle, where it is the thinnest at end-expiration. The thickness of the parasternal intercostal muscle was measured on frozen images at end expiration and at peak inspiration.
baseline,Day 3 of mechanical ventilation,Day 7 of mechanical ventilation,before extubation

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
ventilator-free days at 28 days
Zeitfenster: 28 days
28 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Jinyan Xing, Dr., The Affiliated Hospital of Qingdao University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. August 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. August 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Januar 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Januar 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Februar 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. März 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • DZH20220104

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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