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Comparison of the Pharmacokinetics (PK) and Pharmacodynamics (PD) Biosimilarity of Proposed Biosimilar/Interchangeable Rapid-Acting Insulin Aspart (I004) and NovoLog® After Single-Dose Subcutaneous Administration to Healthy Volunteers

24. April 2026 aktualisiert von: Amphastar Pharmaceuticals, Inc.

Comparison of the Pharmacokinetics (PK) and Pharmacodynamics (PD) Biosimilarity of Proposed Biosimilar/Interchangeable Rapid-Acting Insulin Aspart (I004) and NovoLog® After Single-Dose Subcutaneous Administration to Healthy Volunteers: A Single-Center Randomized, Double-Blinded, Two-Treatment, Two-Period, Two-Sequence, Crossover, Hyperinsulinemia-Euglycemic Clamp Study

This study is a randomized, double-blinded, two-treatment, two-period, two-sequence crossover pivotal Biosimilar study. The purpose of this study is to establish pharmacokinetic (PK) and pharmacodynamic (PD) biosimilarity of proposed biosimilar I004 and the US-approved NovoLog.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Amphastar Pharmaceuticals, Inc.
  • Telefonnummer: 909-980-9484
  • E-Mail: info@amphastar.com

Studienorte

    • California
      • Chula Vista, California, Vereinigte Staaten, 91911
        • Rekrutierung
        • Amphastar Study Site
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Upon review, agree to participate and sign informed consent.
  • Healthy male and female subjects ≥ 18 to ≤ 65 years of age.
  • Body mass index (BMI) ≥ 18.5 to ≤ 29.9 kg/m2
  • Weight ≥ 50 kg.
  • Fasting plasma glucose of < 100 mg/dL (5.5 mmol/L) measured with YSI at site; one repeat test is allowed.
  • HbA1c < 5.7%.
  • Non-smoker for ≥ 3 months prior to Screening.
  • Female candidates must be > 1 year post-menopausal, surgically sterile, or practicing a clinically acceptable form of birth control and confirmed by negative serum pregnancy test at Screening.

Exclusion Criteria:

  • History of diabetes mellitus.
  • Resting blood pressure (BP) > 140/90 mmHg or < 90/60 mmHg. Subjects BP may be re-checked.
  • Participation in an investigational drug/device study within 30 days or 5 half-lives within the last dose of any study drug, whichever is longer.
  • History of any serious adverse reaction or hypersensitivity to any of the investigational product components.
  • Have significant history of or current cardiovascular, respiratory, hepatic, renal, gastrointestinal, endocrine, hematological, or neurological disorders or abnormalities, or other major systemic disease that, according to the investigator, would unduly risk the subject's safety or may impact the conduct of the study.
  • Subject shows evidence of significant active neuropsychiatric disease, including taking prescription medication for such diseases (including anti-depressant/anti-anxiety medication).
  • Presence of clinically significant physical, laboratory, or ECG findings at Screening that, in the opinion of the Investigator, may interfere with any aspect of study conduct or interpretation of results, or may present a safety issue to that particular subject (laboratory results may be re-checked once on a separate day per Investigator discretion).
  • Long QT syndrome or family history of long QT syndrome or corrected QT interval (QTcF) > 450 ms in men, > 470 ms in women at Screening.
  • Liver function test results of AST and/or ALT ≥ 2.5 upper normal limit (ULN)
  • Subject has a history of syncope.
  • History of any major surgery within 6 months.
  • History of any active infection, other than mild viral illness within 30 days prior to dosing.
  • History of blood clots (e.g., deep vein thrombosis or embolism) or a frequent appearance in 1st degree relatives as judged by the Investigator.
  • Known history or positive test of hepatitis B surface antigen (HBsAG), hepatitis C antibody (HCV Ab), or human immunodeficiency virus type 1 (HIV-1) or 2 (HIV-2) antibody.
  • History of systemic glucocorticoid use within 3 months before screening.
  • History of alcohol abuse as judged by the Investigator within approximately 1 year. Average weekly alcohol intake > 21 units/week (males) and > 14 units/week (females) or are unwilling to stop alcohol consumption from 24 hours prior to each dosing until discharged from the clinical research unit (CRU). Positive alcohol test at Screening. (One unit of alcohol equals about 250 mL of beer or lager, one glass of wine, or 20 mL of spirits).
  • History of illicit drug abuse, including marijuana, within approximately 1 year or evidence of current use as judged by the Investigator. Positive drug test at Screening.
  • Donation or loss of > 500 mL of blood within 56 days.
  • Chronic use of over-the-counter or prescription medication within 7 or 14 days prior to dosing (apart from vitamin/mineral supplements, occasional paracetamol, or birth control methods [Desogestrel is not allowed]).
  • Unable to comply with the safety monitoring requirements of this clinical study or is considered by the investigator to be an unsuitable candidate for the study.
  • Women who are pregnant of breast-feeding.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Insulin Aspart, I004
Teilnehmer, denen I004 verabreicht wurde
Drug will be administered via subcutaneous injection into the abdominal wall of the peri-umbilical area with a dose of 0.2 units/kg based on the body weight measured at Day -1 of Treatment Period 1 under fasting condition.
Andere Namen:
  • Insulin Aspart, ein schnell wirkendes Humaninsulin-Analogon
Aktiver Komparator: NovoLog
Teilnehmer, denen NovoLog verabreicht wurde
Drug will be administered via subcutaneous injection into the abdominal wall of the peri-umbilical area with a dose of 0.2 units/kg based on the body weight measured at Day -1 of Treatment Period 1 under fasting condition.
Andere Namen:
  • Insulin Aspart, ein schnell wirkendes Humaninsulin-Analogon

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fläche unter der Kurve (AUC) der Insulin-Aspart-Serumkonzentration von Zeitpunkt 0 bis 12 Stunden nach der Dosis, AUCIA(0-12h)
Zeitfenster: 0 bis 12 Stunden nach der Dosis
Pharmacokinetische (PK)-Blutproben werden von 60 Minuten vor der Dosis bis 12 Stunden nach der Dosis entnommen.
Serum wird zur Analyse der Konzentrationen von Insulin Aspart isoliert.
AUCIA(0-12h) wird aus den Konzentrationskurven berechnet.
Nur die AUC von 0 bis 12 Stunden (AUCIA(0-12h)) wird berichtet.
0 bis 12 Stunden nach der Dosis
Maximale Glukose-Infusionsrate, Gmax
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer werden einem euglykämischen Clamp unterzogen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach der Arzneimittelverabreichung auf einem konstanten Zielniveau gehalten wird. Die GIR wird während der Dauer des euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet.
Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Fläche unter der Kurve (AUC) für die Glukoseinfusionsrate von Zeitpunkt 0 bis 12 Stunden nach der Verabreichung, AUCG(0-12h)
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis zu 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer durchlaufen einen euglykämischen Clamp, bei dem die Blutglukosekonzentration nach Arzneimittelverabreichung durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) auf einem konstanten Zielwert gehalten wird. Die GIR wird während des euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet. AUCG(0-12h) wird aus den Glukoseinfusionsratenkurven berechnet. Da die GIR in mg/kg/min aufgezeichnet wird, hat die Fläche unter der GIR-Zeit-Kurve die Einheit mg/kg.
Von der Arzneimittelverabreichung bis zu 12 Stunden nach der Dosis
Maximum Serum Insulin Aspart Concentration, CIAmax
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected from 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fläche unter der Kurve (AUC) für die Glukoseinfusionsrate aufgrund von Insulin Aspart von Zeitpunkt 0 bis 12 Stunden nach der Dosis, AUCGA(0-12h)
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer werden einem euglykämischen Clamp unterzogen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach der Arzneimittelverabreichung auf einem konstanten Zielwert gehalten wird. Die GIR wird während des gesamten euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet. AUCGA(0-12h) wird aus den Glukoseinfusionsraten-Kurven berechnet. Da die GIR in mg/kg/min aufgezeichnet wird, hat die Fläche unter der GIR-Zeit-Kurve die Einheit mg/kg.
Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Maximale Glukoseinfusionsrate aufgrund von Insulin Aspart, GAmax
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer werden einen euglykämischen Clamp durchlaufen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach Arzneimittelverabreichung auf einem konstanten Zielniveau gehalten wird. Die GIR wird während des gesamten euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet.
Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Fläche unter der Kurve (AUC) für die Glukoseinfusionsrate (GIR) von Zeit 0 bis zur Zeit der letzten messbaren GIR, AUCG(0-last)
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer werden einem euglykämischen Clamp unterzogen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach der Arzneimittelverabreichung auf einem konstanten Zielwert gehalten wird. Die GIR wird während des euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet. AUCG(0-last) wird aus den Glukoseinfusionsraten-Kurven berechnet. Da die GIR in mg/kg/min aufgezeichnet wird, hat die Fläche unter der GIR-Zeit-Kurve die Einheit mg/kg.
Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Fläche unter der Kurve (AUC) für die Glukoseinfusionsrate von Zeitpunkt 0 bis 2 Stunden nach der Dosis, AUCG(0-2h)
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis 2 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer werden einem euglykämischen Clamp unterzogen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach Verabreichung des Arzneimittels auf einem konstanten Zielniveau gehalten wird. Die GIR wird während des gesamten euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet. AUCG(0-2h) wird aus den Kurven der Glukoseinfusionsrate berechnet. Da die GIR in mg/kg/min aufgezeichnet wird, hat die Fläche unter der GIR-Zeit-Kurve die Einheit mg/kg.
Von der Arzneimittelverabreichung bis 2 Stunden nach der Dosis
Zeit der maximalen Glukose-Infusionsrate, tGmax
Zeitfenster: Von der Verabreichung des Arzneimittels bis zu 12 Stunden nach der Einnahme
Die Teilnehmer werden einem euglykämischen Clamp unterzogen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach Verabreichung des Arzneimittels auf einem konstanten Zielwert gehalten wird. Die GIR wird während des gesamten euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet.
Von der Verabreichung des Arzneimittels bis zu 12 Stunden nach der Einnahme
Zeitpunkt des Beginns der Glukoseinfusion, tGonset
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer unterziehen sich einem euglykämischen Clamp, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach der Arzneimittelverabreichung auf einem konstanten Zielniveau gehalten wird. Die GIR wird für die Dauer des euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet.
Von der Arzneimittelverabreichung bis 12 Stunden nach der Dosis
Zeitpunkt der letzten messbaren Glukose-Infusionsrate, tGlast
Zeitfenster: Von der Arzneimittelverabreichung bis zu 12 Stunden nach der Dosis
Die Teilnehmer werden einen euglykämischen Clamp durchlaufen, bei dem die Blutglukosekonzentration durch Anpassung der exogenen Glukoseinfusionsrate (GIR) nach der Medikamentenverabreichung auf einem konstanten Zielniveau gehalten wird. Die GIR wird während des euglykämischen Clamps aufgezeichnet und zur Bewertung der pharmakodynamischen (PD) Reaktion verwendet.
Von der Arzneimittelverabreichung bis zu 12 Stunden nach der Dosis
Area Under the Curve (AUC) of Insulin Aspart Serum Concentration From Time 0 to Infinity, AUCIA(0-∞)
Zeitfenster: 0 to infinity (extrapolated; concentrations measured through 12 hours post-dose)
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart. AUCIA(0-∞) will be calculated from the concentration curves. AUCIA(0-∞) is derived using standard extrapolation beyond the last measurable concentration.
0 to infinity (extrapolated; concentrations measured through 12 hours post-dose)
Area Under the Curve (AUC) of Insulin Aspart Serum Concentration From Time 0 to 2 Hours Post-dose, AUCIA(0-2h)
Zeitfenster: 0 to 2 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart. AUCIA(0-2h) will be calculated from the concentration curves. Only AUC from 0 to 2 hours (AUCIA(0-2h)) is reported.
0 to 2 hours post-dose
Time of Maximum Insulin Aspart Serum Concentration, tIAmax
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Apparent Clearance of Insulin Aspart (CL/F)
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Apparent Volume of Distribution of Insulin Aspart (Vz/F)
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Half-life of Insulin Aspart (t1/2)
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Insulin Aspart.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Maximum Serum Human Insulin Concentration, CHImax
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Human Insulin.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Area Under the Curve (AUC) of Human Insulin Serum Concentration From Time 0 to 12 hours post-dose, AUCHI(0-12h)
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Human Insulin. AUCHI(0-12h) will be calculated from the concentration curves. Only AUC from 0 to 12 hours (AUCHI(0-12h)) is reported.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Time of Maximum Human Insulin Serum Concentration, tHImax
Zeitfenster: Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Pharmacokinetic (PK) blood samples will be collected starting 60 minutes before dose through 12 hours post-dose. Serum will be isolated for analyzing the concentrations of Human Insulin.
Baseline (Time 0) to 12 hours post-dose
Last Measurable Glucose Infusion Rate (Glast)
Zeitfenster: From drug administration to 12 hours post-dose
Participants will undergo a euglycemic clamp, where blood glucose concentration will be held at a constant target level by adjusting exogenous glucose infusion rate (GIR) following drug administration. GIR will be recorded for the duration of the euglycemic clamp and used to evaluate the Pharmacodynamic (PD) response.
From drug administration to 12 hours post-dose
Time to Half of Maximum Glucose Infusion Rate (Gmax) Before Gmax Is Reached, tG50%early
Zeitfenster: From drug administration to 12 hours post-dose
Participants will undergo a euglycemic clamp, where blood glucose concentration will be held at a constant target level by adjusting exogenous glucose infusion rate (GIR) following drug administration. GIR will be recorded for the duration of the euglycemic clamp and used to evaluate the Pharmacodynamic (PD) response.
From drug administration to 12 hours post-dose
Time to Half of Maximum Glucose Infusion Rate (Gmax) After Gmax Is Reached, tG50%late
Zeitfenster: From drug administration to 12 hours post-dose
Participants will undergo a euglycemic clamp, where blood glucose concentration will be held at a constant target level by adjusting exogenous glucose infusion rate (GIR) following drug administration. GIR will be recorded for the duration of the euglycemic clamp and used to evaluate the Pharmacodynamic (PD) response.
From drug administration to 12 hours post-dose

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Systolic Blood Pressure (SBP)
Zeitfenster: Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
Participant vital signs were measured in a supine position, after a 5-minute resting period, before drug administration (baseline) and at specified time points after dosing.
Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
Diastolic Blood Pressure (DBP)
Zeitfenster: Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
Participant vital signs were measured in a supine position, after a 5-minute resting period, before drug administration (baseline) and at specified time points after dosing.
Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
Heart Rate (HR)
Zeitfenster: Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
Participant vital signs were measured in a supine position, after a 5-minute resting period, before drug administration (baseline) and at specified time points after dosing.
Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
QT Interval
Zeitfenster: Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
A standard 12-lead electrocardiogram (ECG) was recorded in a supine position, after a 5-minute resting period, before drug administration (baseline) and at specified time points after dosing.
Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
Corrected QT (QTc-F) Interval
Zeitfenster: Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose
A standard 12-lead electrocardiogram (ECG) was recorded in a supine position, after a 5-minute resting period, before drug administration (baseline) and at specified time points after dosing.
Baseline (30 minutes pre-dose), 5 minutes, 60 minutes, 180 minutes, and 720 minutes post-dose

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. April 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Juni 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

30. April 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. April 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

Access to patient level data and supporting clinical documents may be requested by qualified researchers. Requests will be reviewed on the basis of scientific merit. Patient data will be de-identified to protect the privacy of trial patients in line with applicable laws and regulations.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur I004

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