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The Effect of Erector Spinae Plane Block (ESPB) on Pediatric Pain Management Following Posterior Spinal Fusion (PSF) Surgery (ESPB)

24. April 2026 aktualisiert von: University of California, San Francisco

This study is being done to better understand the efficacy of an erector spinae plane block (ESPB) in pain management for children with Adolescent Idiopathic Scoliosis or Neuromuscular Scoliosis undergoing Posterior Spinal Fusion surgery. The study team is trying to find out if receiving the ESPB leads to less pain and less need for pain medication after surgery.

The ESPB involves an injection of a local anesthetic, ropivacaine, into your child's back muscles to help block pain signals.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

42

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

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Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94158
        • Rekrutierung
        • University of California San Francisco
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Ishaan Swarup, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosis of Adolescent Idiopathic Scoliosis (AIS) or neuromuscular scoliosis
  • Undergoing Posterior Spinal Fusion (PSF) Surgery

Exclusion Criteria:

  • Patients with forms of scoliosis other than AIS or NM Scoliosis.
  • Patients undergoing a spinal deformity correction surgery other than Posterior Spinal Fusion Surgery
  • Allergy or other contraindication to erector spinae plane block (ESPB) with Ropivacaine patients who are taking pre-operative opioids

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: ESPB with Ropivacaine + standard postoperative pain protocol
Erector spinae plan block (ESPB) with Ropivacaine and standard postoperative pain protocol
This drug is approved as a local anesthetic.
Kein Eingriff: No ESPB + standard postoperative pain protocol
No erector spinae plane block (ESPB) or type of injection and standard posteropative pain protocol

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Compare Oral Morphine Equivalents and Benzodiazepine Doses used in the first 72 hours after surgery among patients who have a ESPB with standard postoperative pain protocols versus those with standard protocols alone.
Zeitfenster: Change from Baseline to 72 hours after surgery.
Institutional pain management protocol: patients have a hydromorphone patient-controlled analgesia pump until post-operative day 1 and as needed (PO) methadone two times a day, as well as PO oxycodone every 4 hours as needed for moderate pain and IV hydromorphone every 2 hours as needed for severe pain. PO diazepam is available every 6 hours for muscle spasms. The oral morphine equivalents and benzodiazepine doses used in the first 72 hours after surgery will be the primary method of assessing postoperative pain and muscle spasms respectively.
Change from Baseline to 72 hours after surgery.
Evaluate if combining ESPBs with standard postoperative pain protocols reduce postoperative pain scores in the first 24 hours postoperatively as compared to standard protocols alone.
Zeitfenster: From Baseline to 24 hours after surgery.
Pain will be measured on a numerical scale from zero to ten, with zero being no pain at all and ten being the worst pain you have ever felt. Scores will be gathered at multiple time points the day of surgery, and post-op day 1, 2 and 3. We will take the average pain score. These numerical pain scores will be the secondary method of assessing postoperative pain.
From Baseline to 24 hours after surgery.
Assess time to clearance from physical therapy among patients who have a ESPB with standard postoperative pain protocols versus those with standard protocols alone.
Zeitfenster: From postoperative day 1 to physical therapy clearance.
Time to clearance from physical therapy (PT) is a measure that demonstrates the amount of time required to obtain a functional level of mobilization after surgery. This mobilization is often pain limited. For neuromuscular patients with mobility limitations, aim 3 will be measured based on when patients are cleared by PT for safe discharge home. We will measure time to clearance in both groups.
From postoperative day 1 to physical therapy clearance.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ishaan Swarup, MD, University of California, San Francisco

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. Juni 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

26. Januar 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

26. Januar 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

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Klinische Studien zur Ropivacaine Hydrocloride

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