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Factors for Prolonged Hospital Stays in Patients Undergoing ERCP

28. April 2026 aktualisiert von: Yanglin Pan, Air Force Military Medical University, China

Factors Associated With Prolonged Hospital Stay in Elderly Patients Undergoing Endoscopic Retrograde Cholangiopancreatography: A Prospective, Multicenter Cohort Study

Endoscopic retrograde cholangiopancreatography (ERCP) is a crucial minimally invasive technique for the diagnosis and treatment of biliary and pancreatic diseases. However, it remains technically demanding and carries a postoperative adverse event (AE) rate exceeding 10% (e.g., pancreatitis, bleeding, and perforation), which subsequently leads to prolonged length of stay (LOS) and increased healthcare costs. With the rapid acceleration of population aging, the clinical demand for ERCP among the elderly has surged. Although ERCP is generally considered safe for older adults, advanced age also increases the risk of ERCP-related AEs and prolonged LOS. While previous studies investigated the outcomes of ERCP in elderly patients, those studies were predominantly retrospective, accompanied by selection bias. Moreover, insufficient factors were included in those retrospective studies. Importantly, some aging-related parameters, such as frailty, functional reserve, cognitive and psychological status, were not included in previous studies. Therefore, we conducted a prospective, multicenter cohort study aimed at investigating outcomes in elderly patients undergoing ERCP and comprehensive factors (patient-related, procedure-related, and geriatric factors) associated with adverse outcomes.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

504

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Shaanxi
      • Xi'an, Shaanxi, China, 710000
        • Rekrutierung
        • Xijing Hospital of Digestive Diseases
        • Kontakt:
      • Xi'an, Shaanxi, China, 710054
        • Rekrutierung
        • Department of Gastroenterology, 986 Hospital of Xijing Hospital, Fourth MilitaryMedical University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients aged ≥ 65 years old who are scheduled to undergo endoscopic retrograde cholangiopancreatography (ERCP) are eligible for our study.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patient age ≥ 65 years
  2. Scheduled to undergo ERCP procedure

Exclusion Criteria:

  1. Severe cognitive dysfunction
  2. Severe hearing impairment
  3. Known or suspected gastrointestinal perforation
  4. Hemodynamic instability
  5. Pregnant or lactating women
  6. Unable to sign the informed consent form

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prolonged Postoperative Length of Stay
Zeitfenster: 30 days
A binary outcome defined as a postoperative length of stay > 5 days. It is calculated as the duration from the completion of the ERCP procedure to the date of formal hospital discharge.
30 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of total adverse events
Zeitfenster: 30 days
Adverse events include ERCP-related or non ERCP-related adverse events
30 days
Total Length of Hospital Stay
Zeitfenster: 30 days
Total length of stay (TLOS), defined as the total duration in days from the date of hospital admission to the date of hospital discharge.
30 days
Post-procedure Length of Hospital Stay
Zeitfenster: 30 days
The number of days from the day of the ERCP procedure to hospital discharge
30 days
Rate of post-ERCP Pancreatitis
Zeitfenster: 30 days
a new or aggravated upper abdominal pain, with an elevated pancreatic enzyme of at least 3 times as the upper limit of normal value 24h after procedure and prolonged hospitalization days for at least 2 days. This definition was based on a widely recognized Cotton consensus.
30 days
Rate of ERCP-related bleeding
Zeitfenster: 30 days
Bleeding was established according to Cotton criteria. Mild: a documented decrease in hemoglobin concentration by <3 g/L, without requiring the blood transfusion; Moderate: blood transfusion ≤ 4 units; without need for angiographic or surgery interventions ;Severe: Transfusion: ≥ 5 units or requiring for angiographic or surgery interventions.
30 days
Rate of ERCP-related perforation
Zeitfenster: 30 days
Perforation was established according to Cotton criteria.Mild: slight leakage of fluid or contrast dye, manageable through fluid administration and suction therapy 3 days; Moderate: definite perforation required to be managed for 4-10 days; Severe: management for more than 10 days or requiring for percutaneous or surgical intervention.
30 days
Rate of ERCP-related infection
Zeitfenster: 30 days
Infection was established according to Cotton criteria.Mild: temperature >38℃ for 24-48h; Moderate: Febrile illness requiring >3 days of hospital treatment; endoscopic or percutaneous interventions; Severe: septic shock or requiring surgery.
30 days
Total Hospitalization Costs
Zeitfenster: 30 days
The sum of all medical expenses incurred during the entire hospitalization, denominated in Chinese Yuan (CNY). This includes costs for medication, laboratory and imaging tests, treatments, procedures, surgical operations, medical supplies, and bed occupancy.
30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Februar 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Januar 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Januar 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • KY20252608-C-1

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Post-ERCP Adverse Events

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