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Channelled Blade Versus Non-Channelled Videolaryngoscope

4. Mai 2026 aktualisiert von: Yeoh Wei Yen, University of Malaya

Comparative Study of the Channelled Blade Astra-Vue Videolaryngoscope and the Non-Channelled CMAC D-Blade Videolaryngoscope in Airway Management: A Randomized Controlled Trial

The goal of this clinical trial is to learn if performance of a channelled blade Astra-Vue videolaryngoscope compared to non channelled hyperangulated C-MAC D-blade videolaryngoscope(Karl Storz, Tuttlingen, Germany) in airway management among adults undergoing elective surgery under general anesthesia. The main primary outcomes measured is the overall time taken to intubation, secondary measures includes the first attempt success rate, ease with intubation and associated complication

Participants are of adults who planned for elective or semi emergency surgery under general anesthesia. They will be screened and recruited with informed and written consent. Intubation information will be collected

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This randomized controlled trial aims to compare the performance of a channelled videolaryngoscope (AstraVue videolaryngoscope) with a non-channelled hyperangulated videolaryngoscope (C-MAC™ D-Blade videolaryngoscope, Karl Storz, Tuttlingen, Germany) in adult patients undergoing elective or semi-emergency surgery under general anaesthesia requiring endotracheal intubation.

Participants will be randomly assigned to intubation using either the channelled AstraVue videolaryngoscope or the non-channelled C-MAC D-Blade videolaryngoscope. Standard anaesthesia induction protocols will be followed.

The primary outcome is the total time to successful intubation. Secondary outcomes include time to glottic visualization, time from glottic visualization to intubation, first-attempt success rate, number of attempts, need for external laryngeal manipulation, haemodynamic responses, and intubation-related complications.

Data will be collected prospectively during the peri-intubation period. The study aims to evaluate whether the channelled design improves intubation efficiency and success compared to the non-channelled videolaryngoscope.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kuala Lumpur
      • Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Malaysia, 59100
        • Universiti Malaya Medical Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients aged 18 to 70 years old requiring endotracheal intubation for elective or semi-emergency surgery under general anaesthesia
  • ASA I, II and stable ASA III patients
  • Patient with Mallampati Score Grade 1 to 3

Exclusion Criteria:

  • Patients with known airway abnormalities or anticipated difficult intubation,
  • Patients with desaturation before intubation,
  • Patients with high risk for aspiration requiring rapid sequence induction
  • Patient with known cervical pathology.
  • Patient refuse to participate

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Channelled blade videolaryngoscope
Endotracheal intubation done with channelled blade videolaryngoscope
Intubation with channelled blade videolaryngoscope
Aktiver Komparator: Non channelled hyperangulated blade videolaryngoscope
Endotracheal intubation done with non channelled hyperangulated blade videolaryngoscope
Intubation done by using Non channelled hyperangulated blade videolaryngoscope

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Total Time to intubation
Zeitfenster: During the intubation procedure (within minutes after induction of general anaesthesia)
time from insertion of laryngoscope blade through incisor teeth to visualization of Endotracheal tube into trachea, measured in seconds
During the intubation procedure (within minutes after induction of general anaesthesia)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
First attempt success rate
Zeitfenster: During the intubation procedure(within minutes after induction of general anaesthesia)
Successful endotracheal intubation on the first attempt, measured as a proportion of total intubations(%)
During the intubation procedure(within minutes after induction of general anaesthesia)
Time to Glottic Visualization
Zeitfenster: During the intubation procedure(within minutes after induction of general anaesthesia)
time from insertion of laryngoscope blade to visualization of glottis, measured in seconds
During the intubation procedure(within minutes after induction of general anaesthesia)
Ease of intubation
Zeitfenster: During the intubation procedure an immediate post-intubation period (within minutes after induction of general anaesthesia)
Ease of intubation assessed using a modified Intubation Difficulty Scale (IDS), which includes parameters such as number of attempts, additional operators, alternative techniques, lifting force, external laryngeal pressure, vocal cord position, and intubation difficulty. The total score ranges from 0 to ≥5, where a score of 0 classified as easy, 1 to 5 classified as slight difficulty, and >5 as moderate to major difficulty, generally higher score means increasing difficulty
During the intubation procedure an immediate post-intubation period (within minutes after induction of general anaesthesia)
Change in Mean Arterial Pressure from baseline
Zeitfenster: Baseline taken during induction prior to intubation, second reading repeated at 1 minute after successful intubation
Change in Mean arterial pressure measured at 1 minute after successful intubation, expressed as percentage change from baseline value
Baseline taken during induction prior to intubation, second reading repeated at 1 minute after successful intubation
Change in Heart rate from baseline
Zeitfenster: Baseline measured prior to intubation, second reading repeat at 1 minute post intubation
Change in heart rate measured at 1 minute after succesful intubation, expressed as percentage change from baseline value
Baseline measured prior to intubation, second reading repeat at 1 minute post intubation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Wei Yen Yeoh, Universiti Malaya

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. März 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Mai 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • RSCH ID-25-06670-TVG

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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