- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07579364
Outcomes Tracking in Unilateral Vocal Fold Paralysis (UVFP) and Atrophy After Medialization Laryngeal Surgery
The goal of this observational study is to learn about the long-term outcomes of Laryngeal Framework Surgery (LFS) in patients with Unilateral Vocal Fold Paralysis (UVFP) or Vocal Fold Atrophy (VFA). The main questions it aims to answer are:
- Whether LFS technique (implant material, addition of arytenoid adduction) is associated with differences in outcomes such as complication rate, duration of surgery, hospital stay length, and quality of voice post-surgery.
- Whether UVFP or VFA diagnosis is associated with differences in outcomes such as complication rate, duration of surgery, hospital stay length, and quality of voice post-surgery.
Participants who are determined by their clinician to need LFS for their UVFP or VFA will undergo the procedure, attend follow-up appointments, and complete surveys about their voice and swallowing ability as they would as part of their regular medical care.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
La Jolla, California, Vereinigte Staaten, 92093
- University of California, San Diego
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90033
- University of Southern California
-
San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
- University of California, San Francisco
-
-
Florida
-
Miami, Florida, Vereinigte Staaten, 33136
- University of Miami
-
-
Massachusetts
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
- Massachusetts Eye and Ear Infirmary
-
-
Missouri
-
St Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
- Washington University in St. Louis
-
-
North Carolina
-
Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27101
- Wake Forest University
-
-
Ohio
-
Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45267
- University of Cincinnati
-
Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43210
- Ohio State University
-
-
South Carolina
-
Charleston, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29425
- Medical University of South Carolina
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Over 18 years of age
- Diagnosed UVFP or VFA
- English speaking
- willing and able to follow up for 2 years
Exclusion Criteria:
- under 18
- non-English speaking
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Laryngeal Framework Surgery
Participants receive Laryngeal Framework Surgery, defined as medialization thyroplasty with or without arytenoid adduction.
|
All participants will receive laryngeal framework surgery as recommended by their treating surgeon.
This can include medialization thyroplasty with or without arytenoid adduction, under general anesthesia or monitored anesthesia care.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change from baseline in the mean VHI-10 score at 12-months post operation
Zeitfenster: Baseline and 12 months
|
Voice Handicap Index-10 is a 10-item questionnaire used to measure voice handicap.
Scores range from 0-40 with higher scores indicating greater voice handicap.
|
Baseline and 12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Clark Rosen, MD, University of California, San Francisco
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Isshiki N. Progress in laryngeal framework surgery. Acta Otolaryngol. 2000 Mar;120(2):120-7. doi: 10.1080/000164800750000748.
- Menon JR, Mathew AS, Nath S. Arytenoid asymmetry: Is it the most predictive parameter for arytenoid adduction in unilateral vocal fold paralysis? J Laryngol Otol. 2021 Feb;135(2):159-167. doi: 10.1017/S0022215121000475. Epub 2021 Feb 17.
- Siu J, Tam S, Fung K. A comparison of outcomes in interventions for unilateral vocal fold paralysis: A systematic review. Laryngoscope. 2016 Jul;126(7):1616-24. doi: 10.1002/lary.25739. Epub 2015 Oct 20.
- Stow NW, Lee JW, Cole IE. Novel approach of medialization thyroplasty with arytenoid adduction performed under general anesthesia with a laryngeal mask. Otolaryngol Head Neck Surg. 2012 Feb;146(2):266-71. doi: 10.1177/0194599811427811. Epub 2011 Nov 10.
- Mes SD, van der Jagt MA, Jansen JC, Langeveld APM, Sjogren EV, Heijnen BJ. Voice outcome in medialisation thyroplasty with and without arytenoid adduction: a prospective comparison using intraoperative voice measurements. Eur Arch Otorhinolaryngol. 2024 May;281(5):2499-2505. doi: 10.1007/s00405-024-08494-3. Epub 2024 Feb 17.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neurologische Manifestationen
- Erkrankungen des Nervensystems
- Erkrankungen der Atemwege
- Otorhinolaryngologische Erkrankungen
- Erkrankungen der Hirnnerven
- Kehlkopferkrankungen
- Lähmung
- Erkrankungen des Vagusnervs
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Anzeichen und Symptome
- Stimmbandlähmung
- Chirurgische Eingriffe, operativ
- Otorhinolaryngologische chirurgische Verfahren
- Laryngoplasty
Andere Studien-ID-Nummern
- 25-44455
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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