- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07599579
Mobile Health Program for Post-Preeclampsia Hypertension
14. Mai 2026 aktualisiert von: Malamo Countouris, University of Pittsburgh
Multilevel Mobile Health Program to Improve Hypertension Among Midlife Women After Hypertensive Disorder of Pregnancy
Strategies targeted to optimize hypertension (HTN) control for midlife women after hypertensive disorders of pregnancy (HDP) have not been studied, despite evidence of a critical need.
This proposal targets the 10-20 years postpartum as a key time when women have subclinical cardiovascular (CV) sequelae of uncontrolled HTN and are primed for CV prevention interventions.
Before proceeding with large-scale intervention trials of a home blood pressure monitoring (HBPM) and coaching intervention following HDP, further pilot testing is necessary.
The overarching hypothesis of this proposal is that a new monitoring and treatment paradigm utilizing HBPM combined with a virtual coaching intervention would be better than standard of care for mid-life women with prior HDP who develop HTN.
Women will be assigned in an unblinded manner to the intervention or standard of care control group.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
50
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Amy Travis
- Telefonnummer: 4126413295
- E-Mail: travisam@upmc.edu
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Samantha Bryan
- Telefonnummer: 412-641-1363
- E-Mail: myslinskisg@mwri.magee.edu
Studienorte
-
-
Pennsylvania
-
Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15213
- UPMC Magee Womens Hospital
-
Kontakt:
- Amy Travis
- Telefonnummer: 4126413295
- E-Mail: travisam@upmc.edu
-
Kontakt:
- Samantha Bryan
- E-Mail: myslinskisg@mwri.magee.edu
-
Hauptermittler:
- Malamo Countouris, MD, MS
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Women who had a history of HDP (either gestational HTN or preeclampsia) diagnosed by ACOG guidelines at the time of delivery at Magee-Womens Hospital between 2008 and 2015, thus 10 to 20 years from their index pregnancy complicated by HDP.
- Evidence of current stage 2 HTN (BP ≥ 140/90 mmHg with or without treatment with antihypertensive medication).
Exclusion Criteria:
- Known clinical CVD (prior myocardial infarction, stroke, heart failure, or peripheral arterial disease).
- Males will also be excluded from this study as it focuses on pregnancy related conditions.
- Children will be excluded as the study is only recruiting people who are 10-20 years postpartum.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Coaching Application + HBPM
A smartphone-based, interactive coaching application designed to enhance adherence to home-based blood pressure monitoring and provide guidance on blood pressure management, patient-facing education, and assistance with modifying behaviors associated with poor blood pressure control.
The application is connected to a wireless blood pressure cuff for accurate blood pressure measurement and automated storage on a digital platform.
All participants in the experimental arm receive a smartphone for the 3-month intervention duration and a Bluetooth blood pressure cuff.
|
Eine digitale Anwendung zur Bereitstellung von Schulungen und Unterstützung für die Blutdrucküberwachung zu Hause.
Gerät zur Blutdruckmessung zu Hause mit Bluetooth-Konnektivität zur automatisierten Erfassung.
|
|
Aktiver Komparator: Enhanced usual care with WebMD
Enhanced usual care participants will receive a smartphone for the 3-month intervention duration and the wireless Bluetooth blood pressure cuff.
Through this, enhanced usual care participants will have access to WebMD, a smartphone-based tool for learning about blood pressure and other health conditions.
Enhanced usual care participants will also receive a wireless blood pressure cuff for accurate blood pressure measurement and automated storage on a digital platform.
|
Gerät zur Blutdruckmessung zu Hause mit Bluetooth-Konnektivität zur automatisierten Erfassung.
Smartphonebasierte Anwendung für die Gesundheitserziehung und/oder -überwachung.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in systolic blood pressure from baseline to 3 months
Zeitfenster: Baseline, 3 Months
|
Change in home-based systolic blood pressure from baseline to 3 months between the intervention and usual care arms.
|
Baseline, 3 Months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in diastolic BP and mean arterial pressure from baseline to 3 months
Zeitfenster: Baseline, 3 months
|
Change in diastolic BP and mean arterial pressure from baseline to 3 months
|
Baseline, 3 months
|
|
Adherence to antihypertensive medications at 3 months and 6 months
Zeitfenster: Baseline, 6 months
|
Adherence to antihypertensive medication from baseline to 6 months between the intervention and usual care arms using Proportion of Days Covered, ranging from 0 to 100%, where higher values indicate superior medication adherence.
|
Baseline, 6 months
|
|
Proportion with BP controlled <130/80 mmHg at 3 months and 6 months
Zeitfenster: Baseline, 3 months, 6 months
|
Baseline, 3 months, 6 months
|
|
|
Adherence to home blood pressure monitoring
Zeitfenster: Baseline, 3 months
|
Quantification of home blood pressure monitoring during the 3-month intervention phase, ranging from 0 to 100%, where higher values indicate superior adherence.
|
Baseline, 3 months
|
|
Feasibility of study measured using enrollment, survey completion, and retention of participants
Zeitfenster: Baseline, 3 Month, 6 Month
|
Proportions of participants who complete all study visits and surveys out of all participants enrolled in the study
|
Baseline, 3 Month, 6 Month
|
|
Durable change in systolic blood pressure measures at 6 months
Zeitfenster: Baseline, 6 months
|
Durable change in SBP measures at 6 months between intervention and usual care arms
|
Baseline, 6 months
|
|
Durable change in diastolic BP measures at 6 months
Zeitfenster: Baseline, 6 months
|
Durable change in DBP measures at 6 months between intervention and usual care arms
|
Baseline, 6 months
|
|
Blood pressure at 3 months
Zeitfenster: Baseline, 3 months
|
Systolic, diastolic, and mean arterial blood pressure at 3 months
|
Baseline, 3 months
|
|
Blood pressure at 6 months
Zeitfenster: Baseline, 6 months
|
Systolic, diastolic, and mean arterial blood pressure at 6 months
|
Baseline, 6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Malamo Countouris, MD, MS, University of Pittsburgh
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
14. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Juli 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Oktober 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
20. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- STUDY25070197
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Beschreibung des IPD-Plans
The study team will share all of the individual participant data collected during the trial, after deidentification.
IPD-Sharing-Zeitrahmen
The data will be available 12 months following publication of the primary results of this trial.
IPD-Sharing-Zugriffskriterien
Researchers who provide a methodologically sound proposal.
Proposals should be directed to the Principal Investigator at countourisme@upmc.edu.
To gain access, data requestors will need to sign a data access agreement.
Data will be provided directly by the study investigators.
Costs associated with producing datasets and analysis will be the responsibility of investigators seeking the data.
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- SAFT
- ICF
- ANALYTIC_CODE
- CSR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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