- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07615452
Evaluation of Renal Injury After RIRS Using Shear-Wave Elastography
31. Mai 2026 aktualisiert von: Cengiz Canakci, MD
Assessment of Renal Parenchymal Damage Following Retrograde Intrarenal Surgery Using Shear-Wave Elastography
This study aims to evaluate changes in renal parenchyma following retrograde intrarenal surgery (RIRS) using shear-wave elastography.
Renal elastography measurements will be performed in patients undergoing RIRS for kidney stones on the preoperative day, on the first postoperative day, and on the seventh postoperative day.
Postoperative pain scores, perioperative outcomes, stone-free status and complications will also be assessed.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Cengiz Çanakcı
- Telefonnummer: +905454738043
- E-Mail: cengizcanakci@hotmail.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥18 years
- Patients undergoing RIRS for renal stones
- Stone size between < 20 mm
- Negative urine culture
Exclusion Criteria:
- Active urinary tract infection
- Congenital renal anomalies
- Solitary kidney
- Chronic kidney disease
- Previous PCNL or open surgery
- Ureteral stricture disease
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Aspiration-assisted ureteral access sheath
Patients will undergo retrograde intrarenal surgery using an aspiration-assisted ureteral access sheath.
|
Patients undergoing retrograde intrarenal surgery using an aspiration-assisted ureteral access sheath
|
|
Aktiver Komparator: Standard ureteral access sheath
Patients will undergo retrograde intrarenal surgery using a standard ureteral access sheath.
|
Standard ureteral access sheath used during retrograde intrarenal surgery.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Renal Cortical Shear-Wave Elastography Values (kPa)
Zeitfenster: Elastography assessments will be performed preoperatively, on postoperative day 1, and on postoperative day 7 to evaluate perioperative renal parenchymal changes.
|
Renal cortical stiffness will be quantitatively evaluated using ultrasound-based shear-wave elastography.
Measurements will be obtained from multiple regions of the renal cortex, and the mean value of these measurements will be recorded in kilopascals (kPa).
All examinations will be performed using the same ultrasound device and standardized protocol by a single experienced radiologist blinded to the study groups.
|
Elastography assessments will be performed preoperatively, on postoperative day 1, and on postoperative day 7 to evaluate perioperative renal parenchymal changes.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Postoperative Complications
Zeitfenster: From surgery to postoperative day 30
|
Perioperative and postoperative complications assessed according to the Clavien-Dindo classification system.
|
From surgery to postoperative day 30
|
|
Serum Creatinine Level
Zeitfenster: Preoperative baseline, postoperative day 1, and postoperative day 7
|
Serum creatinine levels measured to evaluate renal function changes following retrograde intrarenal surgery.
|
Preoperative baseline, postoperative day 1, and postoperative day 7
|
|
Postoperative Fever and Sepsis
Zeitfenster: From surgery to postoperative day 30
|
Occurrence of postoperative fever (>38°C) and/or sepsis following surgery.
|
From surgery to postoperative day 30
|
|
Stone-Free Rate
Zeitfenster: Postoperative month 1
|
Stone-free status assessed by postoperative imaging.
|
Postoperative month 1
|
|
Renal Resistive Index
Zeitfenster: Preoperative baseline, postoperative day 1 and postoperative day 7
|
Renal resistive index values measured using Doppler ultrasonography to evaluate renal vascular resistance following retrograde intrarenal surgery.
|
Preoperative baseline, postoperative day 1 and postoperative day 7
|
|
Mayo Adhesive Probability Score
Zeitfenster: Preoperative period
|
Perinephric fat adhesion severity assessed using the Mayo Adhesive Probability (MAP) Score based on preoperative computed tomography findings.
The MAP Score ranges from 0 to 5, with higher scores indicating a greater likelihood of adherent perinephric fat and increased surgical complexity.
|
Preoperative period
|
|
Postoperative Pain Scores
Zeitfenster: preoperative, postoperative 6th hour, and postoperative 24th hour.
|
. Postoperative pain intensity was assessed using the Visual Analogue Scale (VAS), a 10-point scale ranging from 0 to 10, where 0 indicates no pain and 10 represents the most severe pain imaginable.
Higher scores indicate greater pain intensity.
|
preoperative, postoperative 6th hour, and postoperative 24th hour.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Oktober 2026
Studienabschluss (Geschätzt)
1. November 2026
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
3. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
31. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
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Andere Studien-ID-Nummern
- canakci 003
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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