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Evaluation of Renal Injury After RIRS Using Shear-Wave Elastography

31. Mai 2026 aktualisiert von: Cengiz Canakci, MD

Assessment of Renal Parenchymal Damage Following Retrograde Intrarenal Surgery Using Shear-Wave Elastography

This study aims to evaluate changes in renal parenchyma following retrograde intrarenal surgery (RIRS) using shear-wave elastography. Renal elastography measurements will be performed in patients undergoing RIRS for kidney stones on the preoperative day, on the first postoperative day, and on the seventh postoperative day. Postoperative pain scores, perioperative outcomes, stone-free status and complications will also be assessed.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥18 years
  • Patients undergoing RIRS for renal stones
  • Stone size between < 20 mm
  • Negative urine culture

Exclusion Criteria:

  • Active urinary tract infection
  • Congenital renal anomalies
  • Solitary kidney
  • Chronic kidney disease
  • Previous PCNL or open surgery
  • Ureteral stricture disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Aspiration-assisted ureteral access sheath
Patients will undergo retrograde intrarenal surgery using an aspiration-assisted ureteral access sheath.
Patients undergoing retrograde intrarenal surgery using an aspiration-assisted ureteral access sheath
Aktiver Komparator: Standard ureteral access sheath
Patients will undergo retrograde intrarenal surgery using a standard ureteral access sheath.
Standard ureteral access sheath used during retrograde intrarenal surgery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Renal Cortical Shear-Wave Elastography Values (kPa)
Zeitfenster: Elastography assessments will be performed preoperatively, on postoperative day 1, and on postoperative day 7 to evaluate perioperative renal parenchymal changes.
Renal cortical stiffness will be quantitatively evaluated using ultrasound-based shear-wave elastography. Measurements will be obtained from multiple regions of the renal cortex, and the mean value of these measurements will be recorded in kilopascals (kPa). All examinations will be performed using the same ultrasound device and standardized protocol by a single experienced radiologist blinded to the study groups.
Elastography assessments will be performed preoperatively, on postoperative day 1, and on postoperative day 7 to evaluate perioperative renal parenchymal changes.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative Complications
Zeitfenster: From surgery to postoperative day 30
Perioperative and postoperative complications assessed according to the Clavien-Dindo classification system.
From surgery to postoperative day 30
Serum Creatinine Level
Zeitfenster: Preoperative baseline, postoperative day 1, and postoperative day 7
Serum creatinine levels measured to evaluate renal function changes following retrograde intrarenal surgery.
Preoperative baseline, postoperative day 1, and postoperative day 7
Postoperative Fever and Sepsis
Zeitfenster: From surgery to postoperative day 30
Occurrence of postoperative fever (>38°C) and/or sepsis following surgery.
From surgery to postoperative day 30
Stone-Free Rate
Zeitfenster: Postoperative month 1
Stone-free status assessed by postoperative imaging.
Postoperative month 1
Renal Resistive Index
Zeitfenster: Preoperative baseline, postoperative day 1 and postoperative day 7
Renal resistive index values measured using Doppler ultrasonography to evaluate renal vascular resistance following retrograde intrarenal surgery.
Preoperative baseline, postoperative day 1 and postoperative day 7
Mayo Adhesive Probability Score
Zeitfenster: Preoperative period
Perinephric fat adhesion severity assessed using the Mayo Adhesive Probability (MAP) Score based on preoperative computed tomography findings. The MAP Score ranges from 0 to 5, with higher scores indicating a greater likelihood of adherent perinephric fat and increased surgical complexity.
Preoperative period
Postoperative Pain Scores
Zeitfenster: preoperative, postoperative 6th hour, and postoperative 24th hour.
. Postoperative pain intensity was assessed using the Visual Analogue Scale (VAS), a 10-point scale ranging from 0 to 10, where 0 indicates no pain and 10 represents the most severe pain imaginable. Higher scores indicate greater pain intensity.
preoperative, postoperative 6th hour, and postoperative 24th hour.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. November 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Nierenstein

Klinische Studien zur Aspiration-assisted ureteral access sheath

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