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Implementation Trial In patieNts With rEnal failuRe and diAbetes for Major Adverse reNal and Cardiovascular Events (ITINERANCE)

2. Juni 2026 aktualisiert von: Nantes University Hospital

The goal of this clinical study is to establish if the use of public health-related messages, designed and disseminated to a targeted population, will result in tangible improvements in patient outcomes and healthcare practices.

Specific health-related messages oriented towards patients, through their biological results and HealthCare Professionals (HCPs), will be sent to participants included in the intervention group. The control group will not receive any health-related message (routine care).

The aim is to evaluate if this intervention leads to differences in Major Adverse Renal and Cardiovascular Events (MARCE), compared to routine care (no dissemination of health messages) in patients suffering in diabetes and renal failure.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

125000

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Main inclusion criteria:

  • Subject attending a ML participating to the study
  • Subject presenting a HbA1c ≥ 6.5% and an estimated GFR (CKD-EPI formula) in the range 60 to 15 ml/min (included) and/or albumin to creatinine ratio ≥ 300 mg albumin/g creatinine (or 30 mg/mmol creatinine), on the same biological determination.

Main exclusion criteria:

  • Subject previously identified as opposed to the use of their medical data and/or access of their SNDS data,
  • Subject not registered to the French social security system,
  • Subject with estimated GFR < 15 ml/min on the day of inclusion

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: health-related arm

Participants will receive an health-related message included in the biological results form. A short graphical illustration will indicate the patient-risk level according the biological results and video detailing national recommendations.

HCPs will receive a SIGNAL BIO message which was elaborated on evidence-based treatments and/or strategy for patients with diabetes.

Patient will be included in the intervention according to the laboratory's randomization arm.The intervention consists in delivering patient information messages in laboratory reports, providing access to an educational video for patients and a specific message for the prescribing physician in the intervention arm, without modifying patient care.
Kein Eingriff: Control group
Participants will get as in the routine care, no message will be disseminated for this group.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Major Adverse Renal and Cardiovascular Events (MARCE) occurrence
Zeitfenster: 2 years after randomization and dissemination of health-related messages

Change in Major Adverse Renal and Cardiovascular Events (MARCE) occurrence defined as a composite outcome including the following items (first occurring):

  • All-cause death
  • Myocardial infarction (universal definition)
  • Stroke (universal definition)
  • Sustained (over 45 days) use of renal replacement therapy
  • Heart failure leading to hospitalization (definition by the European Society of Cardiology)
2 years after randomization and dissemination of health-related messages

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Specific health outcomes
Zeitfenster: 2 years after the randomization and dissemination of health-related messages

Change in specific health outcomes (separately analysed):

  • All-cause death
  • Myocardial infarction
  • Stroke
  • Sustained (over 1 month) use of renal replacement therapy
  • Heart failure leading to hospitalization
  • Lower limb amputation, with special information on the site of amputation (toe, transmetatarsal, transtibial, transfemoral)
  • Arterial revascularization in the coronary, cerebrovascular and/or lower aorta/lower limb territories
  • Severe diabetic retinopathy (laser procedure, eye surgery for diabetes complication and intravitreal injection associated with specific drug delivery and/or their combinations
2 years after the randomization and dissemination of health-related messages
Reimbursement claims of medications of special interest and visits to general practitioners and to specialists in cardiology, nephrology and diabetology
Zeitfenster: 6 months and 2 years after randomization and dissemination of health-related messages
Change in Reimbursement claims of medications of special interest and visits to general practitioners and to specialists in cardiology, nephrology and diabetology
6 months and 2 years after randomization and dissemination of health-related messages
Biological characteristics
Zeitfenster: 2 years before and after randomization and dissemination of health-related messages
Changes in biological results of: lipids, liver and renal functions, blood cell count, HbA1c, CRP , Blood chemistry and Blood and urine urea
2 years before and after randomization and dissemination of health-related messages
Impact on medical costs
Zeitfenster: 2 years after randomization and dissemination of health-related messages

Changes between groups:

  • in euros of patients healthcare costs,
  • in type of costs (consultation, hospitalisation, etc),
  • in euros of the intervention impact,
  • in QALY of cost-effectiveness
2 years after randomization and dissemination of health-related messages

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Juni 2032

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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