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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07642713
Effects of MET With and Without Lumbopelvic Manipulation
8. Juni 2026 aktualisiert von: Riphah International University
Effects of Muscle Energy Technique With and Without Lumbopelvic Manipulation on Pain, Pelvic Alignment, and Functional Disability in Patients With Anterior Innominate Dysfunction
The study aims to determine whether lumbopelvic manipulation yields superior improvements in pain, pelvic alignment, and functional ability when combined with METs compared to the treatment provided through METs solely.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
With anterior innominate dysfunction (AID), the innominate bone rotates anteriorly over the sacrum, which produces pelvic dysfunction affecting the biomechanics of the pelvis, usually causing pelvic asymmetry and problems in regional and musculoskeletal patterns of pain, with the most affected being in the hip and low back.
AID can hinder posture, mobility, and activities in daily functional living.
Physiotherapy always includes a conservative approach.
This study will be a randomized controlled trial with 46 participants.
The target sample size was adjusted to 52 participants to accommodate a 10% dropout rate.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
52
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Imran Amjad, PhD
- Telefonnummer: 03324390125
- E-Mail: imran.amjad@riphah.edu.pk
Studienorte
-
-
Punjab Province
-
Lahore, Punjab Province, Pakistan, 54000
- Rehab Cure
-
Kontakt:
- Hira Butt, Mphill
- Telefonnummer: 03360405480
- E-Mail: hirabutt7582@gmail.com
-
Unterermittler:
- Hira Humayun, MSOMPT
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
• Participants' age range 25_40 years.
- Females
- Have subacute (4-12 weeks) pain close to PSIS
- Have ≥3/4 positive test PSIS height, standing flexion, prone knee flexion, supine to long sitting
- Two out of four positive tests of pain provocation Distraction, compression, thigh thrust, and sacral thrust test)
- Patients have moderate pain on the NPRS
Exclusion Criteria:
- Participants with True leg length Differences
- Systemic illnesses, such as ankylosing spondylitis or RA, or pregnancy
- Individuals with anticoagulation or bleeding disorders, acute muscle trauma, infections, lumbar disc herniation, spinal deformities, or a history of spinal surgery or anticoagulation medication
- No history of fracture
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: lumbopelvic manipulation and METs
Group A will receive baseline treatment with lumbopelvic manipulation and METs
|
Group A will undergo Lumbopelvic manipulation and METs
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|
Aktiver Komparator: METs
Group B will receive baseline treatment with METs
|
Group A will undergo METs
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Numeric Pain Rating Scale (NPRS) for pain
Zeitfenster: 4 weeks
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This instrument is commonly used to rate the severity of pain.
A scale of 0 to 10 is used by patients to rate their present level of pain, with 0 indicate "no pain" and 10 indicate the "worst possible pain.
The patient verbally report number between 0 to 10. NPRS demonstrate strong measurement properties in patients with low back pain
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4 weeks
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Oswestry Disability Index (ODI) for functional disability
Zeitfenster: 4 weeks
|
ODI version 2 was used in this study assess functional disability associated with low back pain and sacroilliac joint dysfunction.
ODI is standardized and widely used self-reported questionnaire evaluate impact of pain on activities of daily living and functional status.
It consists of 10 sections including pain intensity, personal care, lifting, walking, sitting, standing, sleeping, sex life, social life, and traveling.
Each domain consists of six items that are ranked from 0 to 5, with 0 being no disability and 5 being maximum disability.
|
4 weeks
|
|
Clinometer:
Zeitfenster: 4 weeks
|
Smart Phone based inclinometer is a digital tool to measure body segmental angel when placed on Anatomical landmark Such as ASIS and PSIS and estimate pelvic tilt angel in standing and sitting position and align them using tape.
This smart phone-based measurement tool has Reliability intra-rater: ICC = 0.87 and inter-rater: ICC = 0.82 in standing and in sitting intra-rater: ICC = 0.91 and inter-rater: ICC = 0.88 show excellent reproducibility and consistency of measurement.
|
4 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Hira Shaukat, Mphill, Riphah International University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Fiani B, Sekhon M, Doan T, Bowers B, Covarrubias C, Barthelmass M, De Stefano F, Kondilis A. Sacroiliac Joint and Pelvic Dysfunction Due to Symphysiolysis in Postpartum Women. Cureus. 2021 Oct 9;13(10):e18619. doi: 10.7759/cureus.18619. eCollection 2021 Oct.
- Bibrowicz K, Ogrodzka-Ciechanowicz K, Hudakova Z, Szurmik T, Bibrowicz B, Kurzeja P. Pelvic Asymmetry and Stiffness of the Muscles Stabilizing the Lumbo-Pelvic-Hip Complex (LPHC) in Tensiomyography Examination. J Clin Med. 2025 Mar 25;14(7):2229. doi: 10.3390/jcm14072229.
- Chu ECP, Wong AYL. Change in Pelvic Incidence Associated With Sacroiliac Joint Dysfunction: A Case Report. J Med Cases. 2022 Jan;13(1):31-35. doi: 10.14740/jmc3816. Epub 2022 Jan 17.
- Akram H, Bashir MS, Zia A, Noor R, Shakeel A. Comparison of muscle energy technique and mobilization with movement to reduce pain and improve functional status in subjects with anterior innominate ilio-sacral dysfunction. J Bodyw Mov Ther. 2024 Oct;40:1336-1341. doi: 10.1016/j.jbmt.2022.11.003. Epub 2022 Dec 5.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
15. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
10. Oktober 2026
Studienabschluss (Geschätzt)
10. November 2026
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
11. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
11. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- REC/RCR&AHS/25/0117
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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