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Safety and Efficacy of Hemoglobin F Inducers in Patients With Beta Thalassemia

23. Juni 2026 aktualisiert von: Riphah International University

Safety and Efficacy of Hemoglobin F Inducers in Patients With Beta Thalassemia: a Prospective 12 Months Study

The aim of this study is to determine the safety and therapeutic effect of HbF inducers (combination therapy: thalidomide and hydroxyurea) on beta thalassemia patients. The main objectives of this study are:

  • To determine the therapeutic efficacy of HbF inducers (combination therapy: thalidomide and hydroxyurea) on hemoglobin level and blood transfusion in beta thalassemia patients.
  • To determine the safety of HbF inducers (combination therapy: thalidomide and hydroxyurea) in beta thalassemia patients
  • To determine effect of HbF inducers (combination therapy: thalidomide and hydroxyurea) on quality of life of beta thalassemia patients

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This is a two-arm comparative study. One group is the interventional group, in which all patients will receive thalidomide and hydroxyurea. Low-dose Thalidomide will be administered to patients at a low dose of 0.5 to 4 mg/kg orally every day for 12 months until continuous transfusion-dependency or unacceptable toxicity occurs. The starting dose of hydroxyurea will be 10-20 mg/kg per day. The second group will be the control group for blood transfusion.

In the intervention group, 114 confirmed diagnoses of beta thalassemia ascertained by Hemoglobin Electrophoresis or HPLC report performed pre-transfusion or genetic testing profile (comprising PCR or HBB gene sequencing) suggestive of β-thalassemia syndrome will be included. To assess the therapeutic efficacy of HbF inducers (combination therapy: thalidomide and hydroxyurea), the number of blood transfusions and hemoglobin level will be assessed as per the given schedule.

. Adverse events will be recorded at each follow-up to assess the safety of the therapy. The patient/guardian/parent will be specifically asked about paresthesia, rash, constipation, unexplained infections, bleeding symptoms, headache, syncope, focal weakness, and behavioral changes. All participants will be asked to report any adverse reactions and will be questioned about adverse events during the study visit. EORTC QLQ C-30 URDU version, a self-administered questionnaire, will be filled by each participant at baseline and 6 months.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

240

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Punjab Province
      • Rawalpindi, Punjab Province, Pakistan
        • Riphah International University
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Confirmed diagnosis of Beta thalassemia Major (BTM) ascertained by Hemoglobin Electrophoresis or HPLC report performed pre-transfusion or genetic testing profile (comprising PCR or HBB gene sequencing) suggestive of β-thalassemia syndrome.
  • All ages and both genders will be included
  • Written informed consent

Exclusion criteria:

  • Pregnancy or unwilling to follow contraception or planning conception (Enrolled female patients will be strictly advised to avoid pregnancy during the study period and until 6 months after thalidomide withdrawal.
  • Hemoglobinopathies other than beta thalassemia
  • History of neurological problems
  • Inability to regularly follow up

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Blood transfusion Group
Control group will be on regular blood transfusion and iron chelation therapy
Experimental: HbF inducers
All patients will receive thalidomide and hydroxyurea. Low dose Thalidomide will be administered to patients at a low dose of 0.5 to 4 mg/kg orally every day for 12 months until continuous transfusion-dependency or unacceptable toxicity occurred. The starting dose of hydroxyurea will be 10-20 mg/kg per day.
Tab Thalidomide 0.5 to 4 mg/kg orally every day for 12 months
Andere Namen:
  • Thalido
Tab Hydroxyurea 10-20 mg/kg per day for 12 months
Andere Namen:
  • Hydrea

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Improvement in the hemoglobin level
Zeitfenster: 6 months

To evaluate the Improvement in Hemoglobin level, response criteria are defined as follows:

Major response, an elevation in total Hb level of ≥2 g/dL Minor response, an elevation in total Hb level of 1 to 2 g/dL, or Hb not substantially increased (<1 g/dL) but the patients achieve Hb>7 g/L No response, an elevation in total Hb level of <1 g/dL

6 months
Decrease in transfusion requirement
Zeitfenster: 6 months

To evaluate the decrease in transfusion requirement, response criteria are defined as follows:

Major response: reduce transfusion requirements by ≥25% after 6 months of therapy compared to baseline.

Minor response: reduce transfusion requirement by <25 % after 6 months of therapy,

No response: same blood transfusion requirement as baseline

6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Serum Bilirubin levels
Zeitfenster: 1 year
0.2- 1.1 mg/dL Normal >1.1- 3 mg/dL Mild derangement >3 mg/dL Severe derangement
1 year
Change in ALT levels
Zeitfenster: 1 year

ALT levels range:

0- 42 U/L Normal >42-126 U/L Mild severity >126- 420 U/L Moderate severity >420 U/L severe

1 year
Change in serum creatinine levels
Zeitfenster: 1 year
Serum creatinine 0.2 - 1.1 mg/dL Normal >1.1- 1.5 mg/dL Mild severity >1.5- 3.0 mg/dL Moderate severity >3 mg/dL Severe
1 year
Assess Quality of life by using EORTC QLQ-C30
Zeitfenster: 6 months

EORTC QLQ C-30 URDU version, a self-administered questionnaire, will be filled by each participant at baseline and 6 months.

Functional/Global:

100 = perfect function. 0 = no function. 10-point change = clinically meaningful.

Symptoms: 0 = no symptoms. 100 = maximum symptoms 10-point increase = worse symptom burden.

6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Fariha Sardar, MBBS, FCPS, Riphah International University, Rwp

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

20. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

19. Juni 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

19. Juni 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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