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Infant Diet and Caregiver Resistome (IDCR)

26. Juni 2026 aktualisiert von: University of Florida

Breastfeeding and Its Impact on the Infant-caregiver Resistome

Antimicrobial resistance genes (ARGs) are the genes that allow bacteria to survive antibiotic treatments. These genes can be found in beneficial gut microbes, and occur more frequently in infants than adults. These genes can also transmit between different bacterial species. Exclusively breastfed infants carry fewer ARGs than formula fed infants. We are trying to find out if care-givers working with exclusively breastfed infants have fewer ARGs than those working with formula fed infants.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

40

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Professional infant caregivers who work with infants at least 3 days a week for at least 6 hours per day who meet the inclusion and exclusion criteria of the sample.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Employment at a childcare facility or home daycare at time of sampling
  • Participant works and interacts with infants under the age 6 months old, including responsibility for changing diapers
  • Participant >18 years old

Exclusion Criteria:

  • Participant has a history or presence of a medical condition including Ulcerative Colitis, Crohn's Disase, Inflammatory Bowel Disease, colon cancer, Celiac's disease, or other GI disordrs
  • Current priobitic use or probiotic use within the last 4 weeks
  • Participant is currently pregnant or breastfeeding
  • Participant has an infant <12 months old at home for 3 or more days per week
  • Enrollment in a clinical trial involving an invstigational drug or dvic
  • Antibiotic use within the past 3 months
  • Participant working exclusively with infants >6 months old at time of stool sample collection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Count of antimicrobial resistance genes (ARGs) in stool
Zeitfenster: 2 weeks from enrollment
Count of ARGs in stool sample, and association with infant usual diet
2 weeks from enrollment
Abundance of antimicrobial resistance genes (ARGs)
Zeitfenster: 2 weeks from enrollment
Abundance of ARGs in stool samples from caregivers in relation to infant usual feeding practices
2 weeks from enrollment

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Count and diversity of antimicrobial resistance genes (ARGs) and caregiver diet
Zeitfenster: 2 weeks from enrollment
We will also test for the extent caregiver diet impacts their own carriage of ARGs
2 weeks from enrollment
Diversity and abundance of antimicrobial resistance genes (ARGs) and interactions
Zeitfenster: 2 weeks
Determine the extent to which caregiver type of interaction (e.g. diaper changes, cuddling infants) impacts caregiver ARGs
2 weeks
Caregiver gut microbiome
Zeitfenster: 2 weeks
Determine the extent to which infant diet, caregiver diet, and infant-caregiver interactions impact the caregiver gut microbiome.
2 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

20. August 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

19. August 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Mai 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRB202600912

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

We plan to post the host-subtracted metagenomic sequencing data in SRA or other biorepository. We will share the de-identified metadata used in analysis as supplements to any publications.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur None. Observational study

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