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Corheart 6 LVAS Clinical Investigation

8. Juli 2026 aktualisiert von: Shenzhen Core Medical Technology CO.,LTD.

A Prospective, Multicenter, Single-arm Clinical Investigation of the Corheart 6 Left Ventricular Assist System

To evaluate the safety and effectiveness of the Corheart 6 left ventricular assist system in providing mechanical support for blood circulation in patients with advanced left ventricular heart failure.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ≥ 18 years and ≤ 75 years
  2. The patient has signed an Informed Consent Form
  3. Body Surface Area (BSA) ≥ 1.2 m2
  4. New York Heart Association (NYHA) Class IV
  5. Left Ventricular Ejection Fraction (LVEF) ≤ 25%
  6. Despite the optimal medical management based on current guidelines, the patient must also meet one or more of the following:

    1. Unable to exercise for HF, or if able to perform cardiopulmonary testing, with peak VO2 <12 mL/kg/min and/or < 50% predicted value;
    2. Progressive end-organ dysfunction (worsening renal and/or hepatic function, type II pulmonary hypertension, cardiac cachexia) due to reduced perfusion and not to inadequately low ventricular filling pressure (PCWP > 20 mmHg and SBP < 90 mmHg or CI < 2.0 L/min/m2).
    3. Impella or IABP assisted; Inotrope dependent/unable to wean from inotropes.

Exclusion Criteria:

  • 1. Heart failure who can be treated with other therapy options (e.g. CRT, CRT-D, etc.) 2. Intolerance to anticoagulant or antiplatelet therapies or any other peri/post-operative therapy the investigator will require based upon the patients' health status.

    3. Patient has known hypo or hyper coagulable states such as disseminated intravascular coagulation and heparin induced thrombocytopenia type II.

    4. Platelet count < 100,000 x 103/L (< 100,000/ml). 5. Psychiatric disease/ disorder, irreversible cognitive dysfunction or psychosocial issues that are likely to impair compliance with the study protocol and left ventricular assist system management.

    6. Technical obstacles which pose an inordinately high surgical risk, in the judgment of the investigator.

    7. Presence of an active, uncontrolled infection. 8. Presence of any one of the following risk factors for indications of severe end organ dysfunction or failure:

    1. Total bilirubin > 51.3 umol/L (3.0 mg/dl), ischemic hepatitis, or biopsy proven liver cirrhosis, or clinically Child-Pugh B and C score.
    2. History of severe chronic obstructive pulmonary disease (COPD) defined by FEV1/FVC < 0.7, or FEV1 < 50% predicted.
    3. Fixed pulmonary hypertension with a most recent PVR ≥ 8 Wood units that is unresponsive to pharmacologic intervention.
    4. History of stroke within 180 days prior to enrollment, or a history of cerebrovascular disease with symptomatic (> 70%) carotid artery stenosis
    5. Serum creatinine ≥ 265umol/L (3.0mg/dl) or requiring dialysis.
    6. Significant peripheral vascular disease (PVD) accompanied by rest pain or extremity ulceration.

      9. Etiology of heart failure (HF) due to or associated with uncorrected thyroid disease, obstructive/ restrictive cardiomyopathy, pericardial disease, amyloidosis or giant cell myocarditis.

      10. Uncorrected moderate to severe aortic insufficiency without plans for correction during pump implant.

      11. History of confirmed, untreated abdominal aortic aneurysm (AAA) or thoracic aortic aneurysm (TAA) > 5 cm in diameter.

      12. Uncontrollable ventricular tachyarrythmias / ventricular fibrillation (VF). 13. STEMI <2 weeks before planned implantation. 14. Right ventricular failure as defined by one or more of the following:

    a. Severe depressed RV function in echocardiography b. TAPSE < 1.0 cm c. CVP/PCWP ratio > 0.63 15. Planned Bi-VAD support prior to enrollment. 16. Cardiac arrest with a history of resuscitation 1-month before inclusion, without full restoration of cognitive function.

    17. History of any organ transplant. 18. Pre albumin < 150 mg/L, or Albumin < 30g/L (3 g/dL). 19. Any condition other than HF that could limit survival to less than 24 months 20. Positive pregnancy test if of childbearing potential. 21. Lactating mothers. 22. Participation in any other clinical investigation that is likely to confound study results or affect the study.

    23. Patients who have been placed in an institution by court order or by order of the authorities.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Corheart 6 LVAS
Das linksventrikuläre Assistenzsystem Corheart 6 (Corheart 6 LVAS) soll bei Patienten mit fortgeschrittener linksventrikulärer Herzinsuffizienz eingesetzt werden.
Implantation of left ventricular assist device for mechanical circulatory support

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Composite Survival Rate without Disabling Stroke
Zeitfenster: 6 months after device implantation

Composite survival is defined as meeting one of the following conditions:

  • Surviving with the original device for 6 months after surgery without disabling stroke (mRS score > 3 at 3 months after stroke), and without reoperation (replacement or removal) due to device problems;
  • Bridging to heart transplantation within 6 months after implantation;
  • Removal of the original device due to recovery of cardiac function within 6 months after implantation.
6 months after device implantation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Composite Survival Rate without Disabling Stroke
Zeitfenster: 24 months after device implantation
24 months after device implantation
Composite Survival Rate
Zeitfenster: 5 years after device implantation
5-year composite survival rate after implantation
5 years after device implantation
Bridge Heart Transplantation Rate
Zeitfenster: 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
Device Removal Rate
Zeitfenster: 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
Device removal rate due to recovery of cardiac function
6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
NYHA Cardiac Function Class
Zeitfenster: baseline, 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
baseline, 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
KCCQ Questionnaire
Zeitfenster: baseline, 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
Kansas Cardiomyopathy Questionnaire (KCCQ)
baseline, 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
Anxiety and Depression Self-Rating Scale
Zeitfenster: baseline, 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
baseline, 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
Adverse Events
Zeitfenster: 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
Device Failure Rate
Zeitfenster: 6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery
6 months, 12 months, 24 months, 5 years after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

31. Januar 2027

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Januar 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Januar 2034

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

At this moment the IPD is not yet available for access and will be updated when it is ready.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Advanced Left Ventricular Heart Failure

Klinische Studien zur Corheart 6 LVAS

3
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