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A Trial of HRS-1780 in Participants With Uncontrolled Hypertension or Resistant Hypertension.

13. Juli 2026 aktualisiert von: Shandong Suncadia Medicine Co., Ltd.

A Multicenter, Randomized, Double-blind, Placebo-controlled Phase II/III Clinical Trial to Evaluate the Efficacy and Safety of HRS-1780 in Participants With Uncontrolled Hypertension or Resistant Hypertension.

The study is being conducted to evaluate the efficacy and safety of HRS-1780 in participants with uncontrolled hypertension or resistant hypertension. To explore the optimal use of HRS-1780 in participants with uncontrolled hypertension or resistant hypertension。

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

914

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Chongqing Municipality
      • Chongqing, Chongqing Municipality, China, 400042
        • Army Characteristic Medical Center of the People's Liberation Army
        • Hauptermittler:
          • Chunyu Zeng
    • Shanghai Municipality
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200080
        • Zhongshan Hospital, Fudan University
        • Hauptermittler:
          • Xiaoqiang Ding

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Male or female, aged ≥ 18 and < 80 years ;
  2. Mean trough seated SBP ≥ 140 mmHg and < 170 mmHg at both screening and randomization visits.
  3. Meet one of the following two criteria:

    1. Meet the criteria for uncontrolled hypertension;
    2. Meet the criteria for resistant hypertension;
  4. Serum potassium ≥ 3.5 mmol/L and ≤ 5.0 mmol/L ;
  5. Voluntarily sign the ICF prior to the study;
  6. Have no plan for fertility from the time of signing the ICF until 4 weeks after the last dose.

Exclusion Criteria:

  1. Mean trough seated DBP ≥ 110 mmHg at randomization.
  2. Have a known secondary cause of hypertension, including but not limited to: renal artery stenosis, coarctation of the aorta, uncontrolled or untreated hyperthyroidism/hypothyroidism, pheochromocytoma, or Cushing's syndrome.
  3. History of adrenal insufficiency at screening.
  4. Presence of severe structural heart disease at screening, including severe valvular heart disease, hypertrophic cardiomyopathy, dilated cardiomyopathy, rheumatic heart disease, or congenital heart disease.
  5. Presence of persistent atrial fibrillation or any arrhythmia requiring treatment at screening; or resting heart rate < 45 bpm or > 110 bpm.
  6. New York Heart Association (NYHA) Class III-IV heart failure at screening.
  7. Undergone CT angiography (CTA) or colonoscopy within 1 month prior to screening.
  8. Undergone percutaneous coronary intervention (PCI) or coronary artery bypass grafting (CABG) within 6 months prior to screening, or plan to undergo PCI, CABG, carotid or peripheral artery revascularization during the study period.
  9. History of stroke, acute coronary syndrome, hypertensive encephalopathy, or hospitalization for heart failure within 6 months prior to screening.
  10. Within 6 months prior to screening, presence of clinically significant diseases in the following systems that, in the investigator's judgment, may interfere with the study results or pose additional risk to the administration of the investigational product, including but not limited to: respiratory, digestive, endocrine, immune, urinary, hematologic, neurologic, or psychiatric disorders.
  11. History of malignancy within 5 years prior to screening.
  12. Use of strong inhibitors/inducers of cytochrome P450 3A4 (CYP3A4) within 1 week prior to screening ,or moderate inhibitors/inducers.
  13. Use of mineralocorticoid receptor antagonists (MRAs) and/or potassium-sparing diuretics (e.g., spironolactone, eplerenone, finerenone, amiloride, triamterene, etc.) within 4 weeks prior to randomization.
  14. Use of aldosterone synthase inhibitors (ASIs) within 4 weeks prior to randomization.
  15. Concomitant use of angiotensin-converting enzyme inhibitors (ACEIs) and angiotensin II receptor blockers (ARBs) within 4 weeks prior to randomization.
  16. Treatment with potassium binders within 2 months prior to screening.
  17. Presence of any of the following laboratory abnormalities:

    1. eGFR < 45 mL/min/1.73 m² ;
    2. HbA1c > 10.5%;
    3. Serum sodium < 135.0 mmol/L;
    4. ALT ≥ 3 × ULN;
    5. AST ≥ 3 × ULN;
    6. Total bilirubin ≥ 2 × ULN.
  18. Body mass index (BMI) > 35 kg/m².
  19. Run-in period placebo compliance < 80% or > 120% at randomization.
  20. Known or suspected allergy to MRAs, the investigational product, or any of its excipients.
  21. Treatment with any other investigational product within 90 days or 5 half-lives prior to screening .
  22. Women of childbearing potential (WOCBP) who are pregnant, breastfeeding, plan to become pregnant during the study, or are unable to use highly effective contraceptive measures; or male participants who are unable to use highly effective contraceptive measures.
  23. Occupation or working schedule requiring regular night shifts or similar circumstances that may interfere with study procedures.
  24. Any other condition that, in the investigator's judgment, may compromise participant safety or interfere with the assessment of study results.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment group A: HRS-1780 tablet Dose 1
HRS-1780 tablet Dose 1
HRS-1780 tablet Dose 2
HRS-1780 tablet Dose 3
Experimental: Treatment group B: HRS-1780 tablet Dose 2
HRS-1780 tablet Dose 1
HRS-1780 tablet Dose 2
HRS-1780 tablet Dose 3
Experimental: Treatment group C: HRS-1780 tablet Dose 3
HRS-1780 tablet Dose 1
HRS-1780 tablet Dose 2
HRS-1780 tablet Dose 3
Placebo-Komparator: Treatment group D: HRS-1780 tablet placebo
HRS-1780 tablet placebo

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change from baseline in trough seated SBP at Week 12
Zeitfenster: baseline and Week 12
baseline and Week 12

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change from baseline in trough seated DBP at Week 12
Zeitfenster: baseline and Week 12
baseline and Week 12
Change from baseline in trough seated SBP at Week 8
Zeitfenster: baseline and Week 8
baseline and Week 8
Proportion of participants achieving trough seated blood pressure < 140/90 mmHg at Week 12
Zeitfenster: Week 12
Week 12
Proportion of participants achieving trough seated SBP < 130 mmHg at Week 12
Zeitfenster: Week 12
Week 12
Change from baseline in 24-hour ambulatory blood pressure monitoring (ABPM) mean SBP at Week 12
Zeitfenster: baseline and Week 12
baseline and Week 12
Change from baseline in daytime and nighttime mean SBP measured by 24-hour ABPM at Week 12
Zeitfenster: baseline and Week 12
baseline and Week 12
Change from baseline in daytime and nighttime mean DBP measured by 24-hour ABPM at Week 12
Zeitfenster: baseline and Week 12
baseline and Week 12
Change from randomized withdrawal baseline (Week 44) in trough seated SBP at Week 52
Zeitfenster: Week 44 and Week 52
Week 44 and Week 52
Proportion of participants with eGFR decline ≥ 30% during the treatment period
Zeitfenster: baseline and treatment period
baseline and treatment period
Proportion of participants with serum potassium > 6.0 mmol/L during the treatment period
Zeitfenster: treatment period
treatment period
Change from baseline in 24-hour ambulatory blood pressure monitoring (ABPM) mean DBP at Week 12
Zeitfenster: baseline and Week 12
baseline and Week 12
Proportion of participants with serum potassium > 5.5 mmol/L and ≤ 6.0 mmol/L during the treatment period
Zeitfenster: treatment period
treatment period

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. April 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

1. April 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • HRS-1780-302

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Uncontrolled or Resistant Hypertension

Klinische Studien zur HRS-1780 tablet

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