Tato stránka byla automaticky přeložena a přesnost překladu není zaručena. Podívejte se prosím na anglická verze pro zdrojový text.

Vliv doplňků Omega-3 na sérové ​​hladiny poměru ACE/ACE2 jako potenciální klíč u kardiovaskulárních onemocnění a COVID-19; Randomizovaná klinická studie u neinfikovaných Jordánců Covid-19

23. února 2022 aktualizováno: Mahmoud Suleiman Abu-Samak, Applied Science Private University

Vliv doplňků Omega-3 na sérové ​​hladiny poměru ACE/ACE2 jako potenciální klíč u kardiovaskulárních onemocnění a COVID-19; Randomizovaná klinická studie na neinfikovaných jordánských lidech COVID-19

Renin-angiotenzin-aldosteronový systém (RAAS) se podílí na regulaci krevního tlaku a elektrolytové rovnováze. Angiotensin-konvertující enzym (ACE) je kritickým regulátorem RAAS štěpením angiotenzinu (Ang1) na angiotenzin2 (Ang2), který je nejsilnějším biologicky aktivním produktem RAAS [1]. Ve stejném kontextu angiotensin-konvertující enzym 2 (ACE2) přeměňuje Ang2 na Ang (1-7), což je vazodilatační, antitrombotický a antihypertrofický peptid [2]. ACE2, který se nachází v mnoha tkáních [3], má opačné účinky než ACE na srdce, ledviny a plíce [4]. Mnoho patologických stavů, zejména kardiovaskulární onemocnění (CVD), prokázalo souvislost mezi poruchou poměru ACE/ACE2 a snížením hladiny ACE2 [5]. Rovněž bylo hlášeno, že ACE/ACE2 je vyšší u středně těžkého až těžkého chronického srdečního selhání [6] a také u systolického krevního tlaku [7]. V poslední době je zvýšený poměr ACE/ACE2 spojen s onemocněním Coronavirus 2019 (COVID-19). SARS-COV2 vstupuje do cílových buněk vazbou spike proteinu na ACE2 a specifickou transmembránovou serinovou proteázu 2 (TMPRSS2) pro aktivaci spike (S) proteinu, což také vede k downregulaci ACE2 [8]. Down-regulace ACE2 způsobená koronavirem může mít potenciální roli v patogenezi infekce COVID-19. V souladu s tím mohou být lidé s vyšším poměrem ACE/ACE2 více vystaveni zvýšenému riziku horších následků Covid-19 [9].

Na druhou stranu by omega-3 mastné kyseliny mohly snížit riziko KVO svou protizánětlivou antitrombotickou funkcí [10]. Metaanalýza zahrnující 15 806 pacientů ukázala, že omega-3 mastné kyseliny byly spojeny s 30% snížením fatálního infarktu myokardu a náhlou smrtí, navíc s 20% snížením celkové mortality [11]. Pokud je nám známo, žádné klinické studie nehodnotily účinek suplementace omega-3 na poměr ACE/ACE2 v séru, který je nedávno připisován jako potenciální klíč v roce 2019 Covid-19 a také CVD [5,9].

Přehled studie

Postavení

Dokončeno

Typ studie

Intervenční

Zápis (Aktuální)

100

Fáze

  • Nelze použít

Kontakty a umístění

Tato část poskytuje kontaktní údaje pro ty, kteří studii provádějí, a informace o tom, kde se tato studie provádí.

Studijní místa

      • Amman, Jordán
        • Mahmoud S Abu-Samak

Kritéria účasti

Výzkumníci hledají lidi, kteří odpovídají určitému popisu, kterému se říká kritéria způsobilosti. Některé příklady těchto kritérií jsou celkový zdravotní stav osoby nebo předchozí léčba.

Kritéria způsobilosti

Věk způsobilý ke studiu

31 let až 61 let (Dospělý, Starší dospělý)

Přijímá zdravé dobrovolníky

Ne

Pohlaví způsobilá ke studiu

Všechno

Popis

Kritéria pro zařazení:

  • Kritéria pro zařazení zahrnovala muže a ženy ve věkovém rozmezí 35–65 let bez lékařské diagnózy infekce COVID-19.

Kritéria vyloučení:

  • Jakýkoli subjekt s jakýmkoli chronickým onemocněním, jako je CVD, diabetes nebo imunitní problémy, včetně autoimunitních onemocnění, chronických nebo závažných infekcí, byl vyloučen.
  • Vyloučeny byly těhotné, kojící ženy a ženy užívající hormonální antikoncepci.

Studijní plán

Tato část poskytuje podrobnosti o studijním plánu, včetně toho, jak je studie navržena a co studie měří.

Jak je studie koncipována?

Detaily designu

  • Primární účel: Prevence
  • Přidělení: Randomizované
  • Intervenční model: Paralelní přiřazení
  • Maskování: Singl

Zbraně a zásahy

Skupina účastníků / Arm
Intervence / Léčba
Žádný zásah: Kontrolní skupina
Experimentální: skupina n-3FA
Doplněk stravy: 1 000 mg komplexu divokého lososa a rybího oleje jednou denně, který obsahuje 300 mg omega3-FA po dobu 8 týdnů.
Účastník obdrží jednou denně 1 000 mg komplexu divokého lososa a rybího oleje, který obsahuje 300 mg omega3-FA.

Co je měření studie?

Primární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
sérové ​​hladiny ACE
Časové okno: 10 týdnů
Hladiny angiotenzin konvertujícího enzymu pg/ml
10 týdnů
sérové ​​hladiny ACE2
Časové okno: 10 týdnů
Hladiny enzymu konvertujícího angiotensin-2
10 týdnů

Sekundární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Lipidový profil mg/dl
Časové okno: 10 týdnů
TC, LDL, HDL, TG
10 týdnů

Spolupracovníci a vyšetřovatelé

Zde najdete lidi a organizace zapojené do této studie.

Vyšetřovatelé

  • Studijní židle: Mahmoud S Abu-Samak, PhD, Department of Clinical Pharmacy and Therapeutics , Applied Science Private University, Amman -Jordan
  • Vrchní vyšetřovatel: Sara M Daboul, MSC, Department of Clinical Pharmacy and Therapeutics , Applied Science Private University, Amman -Jordan

Termíny studijních záznamů

Tato data sledují průběh záznamů studie a předkládání souhrnných výsledků na ClinicalTrials.gov. Záznamy ze studií a hlášené výsledky jsou před zveřejněním na veřejné webové stránce přezkoumány Národní lékařskou knihovnou (NLM), aby se ujistily, že splňují specifické standardy kontroly kvality.

Hlavní termíny studia

Začátek studia (Aktuální)

5. března 2021

Primární dokončení (Aktuální)

20. prosince 2021

Dokončení studie (Aktuální)

10. února 2022

Termíny zápisu do studia

První předloženo

5. prosince 2020

První předloženo, které splnilo kritéria kontroly kvality

7. prosince 2020

První zveřejněno (Aktuální)

8. prosince 2020

Aktualizace studijních záznamů

Poslední zveřejněná aktualizace (Aktuální)

24. února 2022

Odeslaná poslední aktualizace, která splnila kritéria kontroly kvality

23. února 2022

Naposledy ověřeno

1. února 2022

Více informací

Termíny související s touto studií

Plán pro data jednotlivých účastníků (IPD)

Plánujete sdílet data jednotlivých účastníků (IPD)?

Nerozhodný

Informace o lécích a zařízeních, studijní dokumenty

Studuje lékový produkt regulovaný americkým FDA

Ne

Studuje produkt zařízení regulovaný americkým úřadem FDA

Ne

Tyto informace byly beze změn načteny přímo z webu clinicaltrials.gov. Máte-li jakékoli požadavky na změnu, odstranění nebo aktualizaci podrobností studie, kontaktujte prosím register@clinicaltrials.gov. Jakmile bude změna implementována na clinicaltrials.gov, bude automaticky aktualizována i na našem webu .

Klinické studie na Covid19

Klinické studie na 300 mg omega3-FA

Předplatit