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IdB 1016 Treatment for Hepatitis C Disease

IdB 1016 in Hepatitis C

This study will measure the safety and tolerability of three different doses of IdB 1016 in patients with hepatitis C disease who have not responded to or are poor candidates for interferon-based therapies.

NOTE: THE STUDY WILL ONLY RECRUIT STUDY PARTICIPANTS AT UNIVERSITY OF WASHINGTON MEDICAL CENTER IN SEATTLE

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Results from two open label and four randomized placebo-controlled studies in patients with liver disease of diverse etiology suggest that IdB 1016 (oral silybin-phosphatidylcholine phytosome) is well tolerated and significantly improves serum liver enzyme levels. However, IdB 1016 dosing in these studies ranged from 314 mg bid to 314 mg tid, which is below Phase I doses that were well tolerated in healthy volunteers. None of the studies tested the safety and efficacy of IdB 1016 strictly in patients with chronic hepatitis C disease or measured post-treatment histologic changes.

This study will be an open label, randomized, dose-finding study. There will be three arms corresponding to three different IdB 1016 doses: 314 mg, 624 mg, and 942 mg tid. Each arm will have 15 patients diagnosed with chronic hepatitis C and will be stratified to five patients with fibrosis stage II (periportal fibrosis), five patients with fibrosis stage III (bridging fibrosis), and five patients with fibrosis stage IV (compensated cirrhosis). The treatment duration will be 12 weeks. Patients will be followed for an additional 4 weeks after treatment cessation to assess residual effects of measured parameters. Patients will have clinic visits on Day -21 (screening), Day 1 (treatment initiation), Day 29, Day 57, Day 85 (end of treatment), and Day 113 (follow-up after washout).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

45

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98105
        • University of Washington Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HCV infection according to ELISA-2
  • Detectable HCV RNA PCR as measured within the previous 6 months
  • Poor responders to, inadequate candidates for, or unwilling to use interferon-based therapies
  • Serum ALT >= 1.3 times above normal
  • Persistently elevated serum ALT levels according to two measures in the previous 12 months
  • Evidence of stage II (periportal fibrosis), III (bridging fibrosis), or IV (compensated cirrhosis) in the Batts-Ludwig scoring system according to a liver biopsy performed in the last 2 (stage II and III patients) to 5 (stage IV patients) years. Patients with clinical signs of compensated cirrhosis (portal hypertension, non-bleeding varices) do not require a biopsy.
  • Able and willing to follow protocol directions for the duration of the study
  • Able and willing to maintain a consistent lifestyle routine (e.g., diet, exercise, medications, and dietary supplements) and sleep schedule for the duration of the study
  • Able and willing to stop taking dietary supplements outside the study protocol for the duration of the study
  • Able and willing to practice two methods of contraception during the study period, including the 4 week follow-up. This applies to women with childbearing potential and men whose sexual partners have childbearing potential.

Exclusion Criteria:

  • Pregnant or breastfeeding
  • Liver synthetic dysfunction (albumin < 3.2 g/dL, total bilirubin > 3.0 mg/dL, prothrombin time > 1.5 seconds prolonged)
  • History of ascites, variceal bleeding, encephalopathy, jaundice, or extrahepatic biliary obstruction
  • History of uncontrolled diabetes mellitus
  • Known concomitant acute or chronic viral liver infections (e.g., hepatitis A, hepatitis B, Epstein-Barr, or cytomegalovirus)
  • Concomitant autoimmune and inflammatory disease (e.g., rheumatoid arthritis, lupus)
  • Other types of concomitant liver disease
  • HIV-1 coinfection
  • Chronic use of hepatotoxic drugs (e.g., acetaminophen)
  • Interferon-based therapies in the past 6 months
  • Alcohol consumption within 3 months prior to entry. Patients with a history of alcohol abuse should be at least 2 years into recovery.
  • Use of recreational oral or IV drugs. Patients with a history of drug addiction should be at least 2 years into recovery.
  • History of untreated malignancy
  • Remission from previous malignant neoplasms <= 6 months
  • History of significant renal, endocrine, cardiac, or pulmonary disease
  • Use of supplements containing compounds derived from milk thistle
  • Proven allergy to milk thistle or any derived compounds
  • Subjects taking warfarin or coumadin due to silybin's potential interactions with cytochrome CYP 29C
  • Any condition or concomitant medication or supplement that could hinder the outcomes of the study or the safety of the patient as determined by the principal investigator

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kris V. Kowdley, M.D., University of Washington

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2003

Studienabschluss

1. April 2006

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. März 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. März 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. März 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. August 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. August 2006

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2006

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hepatitis C, chronisch

Klinische Studien zur IdB 1016

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