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Angiotensin II Blockade for Chronic Allograft Nephropathy

13. September 2017 aktualisiert von: University of Minnesota

Angiotensin II Blockade for the Prevention of Cortical Interstitial Expansion and Graft Loss in Kidney Transplant Recipients

Chronic allograft nephropathy continues to be a major cause of kidney transplant loss and return to dialysis. Treatment options are limited and the course of the disease tends to be progressive. This trial is designed to prevent a major mediator of this process, namely the expansion of the cortical interstitial compartment of the kidney where most of the scarring occurs. The drug being studied, Losartan, has proven efficacious in a number of kidney diseases.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Renal transplant loss due to chronic allograft nephropathy (CAN) is widely acknowledged as a major problem that has increased in relative importance as the incidence of early graft loss from acute rejection has declined. Studies from various centers, including the University of Minnesota, suggest that, after excluding patients dying with a functioning graft, as many as 80% of patients who will return to dialysis do so because of CAN. At the present time there are no therapeutic options once the clinical manifestations of CAN have developed. Testing measures to prevent CAN have not been addressed.

The overall purpose of this project is to investigate the role of the renin-angiotensin-aldosterone system (RAAS) in the development of CAN. This system plays an important role in the progression of many experimental and clinical renal diseases. Furthermore, blockade of this system with angiotensin converting enzyme inhibitors and angiotensin II receptor blockers has yielded beneficial results in retarding injury and progression in numerous intrinsic renal diseases. This study specifically investigates the long term benefit of the angiotensin II receptor blocker, losartan, in the prevention of cortical interstitial volume expansion (an accurate predictor of long term graft function) and graft loss from biopsy proven CAN in a 5 year, randomized, double masked, placebo controlled study of kidney transplant recipients. This clinical trial will directly test the hypothesis that blockade of the renin angiotensin aldosterone system will provide a substantial benefit through blood pressure lowering independent mechanisms, namely, interruption of fibrogenic pathways, anti-proteinuric actions, amelioration of hyperfiltration and possibly some immunomodulatory effects.

The proposed studies will also characterize the interstitial ultrastructural compositional changes that occur in the renal allografts with CAN, the effects of treatment on these changes and provide a complete description of the incidence and predictors for the development of transplant glomerulopathy. These studies will also determine the impact of angiotensin II receptor blockade on the rate of decline of glomerular filtration rate, as well as the impact of glomerular size on the rate of graft loss from CAN, the incidence and the progression of post transplant proteinuria, the nature of the permselectivity defects responsible for the proteinuria and will also explore the association of proteinuria with graft loss from CAN. This trial will also help construct a profile for the RAAS in the transplant recipients and explore the relationship between two genes polymorphisms, ACE and TGF-Beta, and CAN.

These studies should help to describe the natural history, nature and pathogenesis of CAN, elucidate early markers and predictors of this important disorder and, perhaps, define a safe and useful preventative strategy.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

153

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55415
        • Hennepin County Medical Center
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55455
        • University of Minnesota

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age > 18 years.
  • Recipients of a first or a second renal transplant alone or in combination with a pancreas transplantation.
  • Informed consent
  • Adequate baseline biopsy; at least 10 cortical projection fields.

Exclusion Criteria:

  • Age < 18 years.
  • Serum creatinine 2.5mg/dL.
  • Persistent hyperkalemia; potassium > 5.4 mEq/L.
  • Known hypersensitivity to losartan or iodine allergy.
  • Documented renal artery stenosis by duplex ultrasonography.
  • Recipients of grafts from an HLA-identical sibling.
  • Recipients whose primary renal disease is primary hyperoxaluria,dense-deposit disease, focal segmental glomerulosclerosis or hemolytic uremic syndrome.
  • Women of childbearing age who wish to become pregnant and/or are unwilling to use contraceptive measures or who are pregnant.
  • Recipients requiring ACE inhibitors or AII blockers for a cardiovascular indication (e.g. systolic dysfunction).
  • Recipients who are > 55 years old and had a history of cardiovascular disease (coronary artery disease, stroke or peripheral vascular disease).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Losartan 100mg
Losartan 100 mg per day to be started within three months of transplantation and continuing treatment for five years.
To be started within three months of transplant and continued for five years.
Andere Namen:
  • Losartan
Placebo-Komparator: Placebo
No intervention with continuing follow-up for five years.
No treatment with continued follow-up for five years.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Doubling of Interstitium or Any ESRD
Zeitfenster: Baseline to 5 years
Doubling of the interstitial or any defined ESRD (including IF/TA)
Baseline to 5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants With Cortical Interstitial Volume Expansion or Any ESRD
Zeitfenster: Baseline and 5 Years Post Transplant
Number of subjects who had doubling of the interstitial or any end stage renal disease (ESRD) not attributed to interstitial fibrosis and tubular atrophy (IF/TA)
Baseline and 5 Years Post Transplant

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hassan N. Ibrahim, M.D., M.S., University of Minnesota
  • Hauptermittler: Bertram Kasiske, M.D., Hennepin County Medical Center, Minneapolis

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. September 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. September 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. September 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. September 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

There are no plans to share individual participant data.

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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