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Nitric Oxide, Endothelin-1, and the Patency of Ductus Arteriosus in Preterm Infants

22. November 2005 aktualisiert von: National Taiwan University Hospital

The Role of Nitric Oxide, Endothelin-1, and Inflammatory Mediators in the Patency of Ductus Arteriosus in Preterm Infants

BACKGROUND Patent ductus arteriosus (PDA) is a frequent clinical event in preterm infant. The cardiopulmonary functions of these preterm babies may be adversely affected by the patency of ductus arteriosus. Ductal tissues are sensitive to the constricting effect of endothelin-1 and the dilating effect of prostaglandins, inflammatory mediators, and concentration of oxygen.

OBJECTIVE To examine the role of endogenous nitric oxide (NO) and endothelin-1 (ET-1) in the pathogenesis of patent ductus arteriosus of the preterm infants. We hypothesize that the patency of ductus arterious in preterm infants is probably due to inappropriate production of endogenous nitric oxide and the interaction with various inflammatory mediators and prostaglandins, which is different from those of term infants. In addition, the secretion of endothelin is probably decreased. The purpose of this study is to monitor the changes of these substance sequentially, and to evaluate the relationship among endothelin-1, endogenous nitric oxide, and inflammatory mediators in the pathophysiology of patent ductus arteriosus in preterm infants.

METHODS AND MATERIALS

  1. Inclusion criteria:

    1. Preterm infants with gestational age less than 32 weeks or birth weight less than 2000 gm.
    2. Informed consent
  2. Numbers of study population:

    With 80-100 evaluable infants (40-50 patients in PDA and non-PDA groups, respectively)

  3. Blood sample, collecting on day 1,3,7 after regular echocardiographic evaluation, is assessed for inflammatory mediator (IL-8, IL-10), nitric oxide metabolites (nitrite and nitrate), endothelin-1, and cGMP
  4. Statistical analysis: Student t-test testing the differences of clinical data, Wilcoxon signed rank test for comparing data obtained between the PDA and non-PDA patients, the PDA patients before and after intravenous indomethacin, and those who are responsive or refractory to the therapy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung

80

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Sekunde bis 1 Jahr (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Clinical diagnosis of the patency of ductus arteriosus

Exclusion Criteria:

  • Congenital anomalies

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Wu Shiun Hsieh, M.D, National Taiwan University Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2002

Studienabschluss

1. Dezember 2002

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. November 2005

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. November 2005

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2001

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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