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A Study to Assess Disability in Anemic Elderly Patients With Kidney Disease Receiving PROCRIT (Epoetin Alfa)

17. Mai 2011 aktualisiert von: Ortho Biotech Products, L.P.

An Open-Label Pilot Study to Assess Disability in Anemic Elderly Patients With Chronic Kidney Disease Receiving PROCRIT (Epoetin Alfa)

The purpose of this study is to assess disability in anemic patients over the age of 65 who have kidney disease and are receiving weekly PROCRIT® (Epoetin Alfa, a glycoprotein that stimulates red blood cell production).

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This is an open-label study in which PROCRIT® (Epoetin Alfa) will be given on a weekly basis starting at a dose lower than is currently approved by the U.S. FDA because treatment is beginning at a higher hemoglobin than usual. There is recent evidence to suggest that problems with disability occur in persons over 65 at higher hemoglobins than previously recognized. Currently, PROCRIT® (Epoetin Alfa) is prescribed for patients with chronic kidney disease three times a week at a dose of approximately 5,000 and 10,000 units per injection depending on the patient's weight. This study is starting with a lower dose because treatment is beginning earlier than it normally would. Currently, doctors usually do not begin PROCRIT® (Epoetin Alfa) in patients with chronic kidney disease until their hemoglobin is <10 g/dL.

In this study PROCRIT® (Epoetin Alfa) will be given on a weekly basis starting at 5,000 units per injection if hemoglobin is <12 g/dL. Each week hemoglobin will be checked and if after four weeks of treatment it is < 13 g/dL, the PROCRIT® (Epoetin Alfa) dose will be increased to 10,000 Units. After another four weeks of treatment if the hemoglobin is <13 g/dL, PROCRIT® (Epoetin Alfa) will be increased to 20,000 units. After another four weeks of treatment if the hemoglobin is <13 g/dL, PROCRIT® (Epoetin Alfa) will be increased once more to a final dose of 40,000 units. In this study, patients will be treated with doses higher than currently approved for patients with chronic kidney disease. The primary measures of efficacy will be assessed using two disability tests to measure physical function compared from baseline to Week 5, Week 9, Week 13, Week 17/ Early Withdrawal and Week 20/Follow-up. The first test is called the "Short Physical Performance Battery" (SPP) which will test how well someone sits, stands and walks. The second test is called the "Six Minute Walk Test" (6MWT) which measures how far someone can walk during a six-minute period. Normal walking aids are allowed during this test. The study will also evaluate hemoglobin levels, number of transfusions, safety, incidence of anti-erythropoietin antibodies, Quality of Life and cognitive function (a measure of how clearly one is thinking). The study hypothesis is that physical function will improve when the hemoglobin level is increased. Patients will receive PROCRIT® (Epoetin Alfa) on a weekly basis starting at 5,000 units per injection (up to a maximum of 40,000 units).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

13

Phase

  • Phase 4

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients having chronic anemia and chronic renal failure
  • have lessened physical function
  • be community dwelling (defined as not admitted to an assisted nursing facility, nursing home or hospital at the time of enrollment. An assisted nursing facility is considered any living situation where daily care is being provided by recognized health care professionals from that facility.)

Exclusion Criteria:

  • History of bacterial infection requiring hospitalization and intravenous antibiotics or transfusion within 1 month prior to enrollment
  • anemia due to iron, folate, or vitamin B12 deficiency
  • gastrointestinal bleeding
  • anticipated to begin dialysis within 4 months following enrollment into the study
  • History of thrombotic disease within the past 3 months, or on anticoagulation therapy at enrollment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Change in physical function score as measured by the Six Minute Walk Test (6MWT) and Short Physical Performance (SPP) Summary Score compared from Baseline to Week 5, Week 9, Week 13, Week 17/ Early Withdrawal and Week 20/Follow-up.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Proportion of patients who achieve the target hemoglobin levels of > 13.0 g/dL and < =14.0 g/dL (independent of transfusion within 1 month of assessment) compared from Baseline to Week 5, Week 9, Week 13, Week 17/ Early Withdrawal and Week 20/Follow-up.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2003

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Juni 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juni 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Juni 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Mai 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Mai 2011

Zuletzt verifiziert

1. März 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CR004606

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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