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Cortisone or Drug Eluting Stents (DES) as Compared to Bare Metal Stents (BMS) to EliminAte Restenosis

20. Januar 2013 aktualisiert von: Flavio Ribichini, Universita di Verona

Clinical and Angiographic Outcome of Patients Treated With Bare Metal Stent (BMS) Implantation Compared With Drug Eluting Stents or BMS Plus Systemic Prednisone Therapy. A Randomized, Multicentre Study.

The possibility of using the new drug eluting stents (DES) technology has significantly changed the mid-term outcome of percutaneous coronary interventions (PCI) in terms of reduced recurrence of angina. The way interventionalists accomplish their work is changing accordingly, with a strong trend to a wider use of DES and a consequent perceived patients' clinical benefit.

Evidences supporting the superiority of DES in reducing ischemic recurrence after PCI compared to traditional stents (BMS) are available from randomized studies. A recent meta-analyses underlines that:

DES are superior to BMS in reducing clinical recurrence of ischemia, DES and BMS offer identical results in terms of death and infarction, Rapamycin and paclitaxel DES offer similar results.

The aim of our study is to perform a multicenter, randomized study to assess the clinical efficacy and safety of the oral prednisone therapy after PCI as a possible systemic alternative to currently available BMS and DES. Furthermore, the study aims at analyzing the clinical outcome of the commercially available DES in the context of an independent research and a cost-benefit comparison with BMS and oral steroids.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Design of the study

It is very important to underline that this is a "spontaneous" study, i.e. not receiving sponsorship from pharmaceutical industries, stent manufacturers, or any other financial source. This independence from economic interests would contribute to exclude conflicts of interest that may bias the results of the study that is aimed at testing the applicability and the clinical efficacy of this therapy. Furthermore, the assessment of the DES in public hospitals, and beyond the spectrum of the industry-supported studies may offer interesting results of the real life use of these devices.

One of the purposes of the study is a cost-effectiveness analysis. Centers participating in the study should therefore perform PCI according to their common practice with no interference in their decision-making process or technical approach to PCI because of the inclusion of the patients into a randomized study; this is aimed at obtaining an as real as possible situation of the daily practice. Being an spontaneous research, neither a fee will be provided for the enrollment of patients, nor free stents will be given.

The allocation of patients into a BMS or DES treatment will be decided by randomization, and the stents implanted will be selected according to the operator's preference.

The study will include three different groups of patients:

  • Control group: receiving BMS;
  • DES group: receiving DES;
  • Prednisone group: receiving BMS and oral prednisone

Principal objective of the study: is the comparison of the primary endpoint obtained in a control group of patients treated with BMS versus two alternative study groups:

  • DES
  • BMS and oral prednisone All assuming a similar adjunctive conventional medical treatment.

Secondary endpoint of the study are:

  • cost-effectiveness analysis. This will be calculated considering all patients enrolled in the study and analyzed after one year of the treatment. The analysis will take into account the procedural cost of the PCI material, the cost of the medical treatment in the first year of follow-up and the number of event-free days at follow-up. The cost-efficacy analysis will be obtained from the ratio between the cost of the event-free day of follow-up and the possibility of MACE considered in the primary endpoint of the study.
  • comparison of the angiographic results. This will be calculated in all patients enrolled.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

375

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Milano, Italien, 20089
        • Istituto Clinico Humanitas
      • Novara, Italien, 28100
        • Ospedale Maggiore della Carita
      • Rome, Italien, 00149
        • European Hospital
      • Torino, Italien, 10100
        • Ospedale San Giovanni Bosco
      • Verona, Italien, 37126
        • Universita di Verona

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with diagnosed CAD (either SVD or MVD) with signs or symptoms of myocardial ischemia, scheduled for percutaneous revascularization are all candidates.
  • Either native vessels and SVG can be included with de-novo or recurrent lesions.
  • Lesions causing a diameter stenosis >50% in a main coronary artery (LAD, RCA, LCx) or their principal branches (Dg, OM, PL, PDA).

Exclusion Criteria:

  • Diabetes
  • Age over 80 years old
  • Recent Q wave myocardial infarction (less than 2 weeks)
  • Severe hypertension, uncontrolled despite medical treatment
  • Gastric ulcer or symptomatic gastritis
  • Neoplasia
  • Renal failure (creatinine >2.5)
  • Left main disease, or left main equivalent (proximal LAD and proximal LCx), or three vessel disease involving the proximal segments of the 3 main coronary branches
  • Suboptimal angiographic result of PCI (DS% >30% or TIMI flow <grade 3)
  • Contraindications to high-doses of steroids (immunosuppression, active infective disease, osteoporosis, recent use of high doses of steroids).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Schein-Komparator: 1
Bare Metal Stenting
Stenting with BMS only
Aktiver Komparator: 2
Stenting with DES
Stenting with DES (Cypher or Taxus)
Experimental: 3
Bare metal stenting and administration of prednisone
Bare metal stenting with administration of oral prednisone as described in the protocol

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of cardiac death, myocardial infarction, recurrence of angina at rest or need to repeat revascularization at 12 months.
Zeitfenster: 12 months
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Angiographic restenosis according to the late loss measurement after 6 to 9 months of the procedure. A DS% =>50 at in-segment analysis will be considered as restenosis.
Zeitfenster: 9 months
9 months
Cost-efficacy analysis of the study at 12 months.
Zeitfenster: 12 months
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Studienstuhl: Corrado Vassanelli, MD, Universita di Verona
  • Studienleiter: Flavio Ribichini, MD, Universita di Verona
  • Hauptermittler: Valeria Ferrero, MD, Universita di Verona

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. August 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. August 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. August 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. Januar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Januar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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