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Thalidomide, Prednisone, and Cyclophosphamide in Treating Patients With Myelofibrosis and Myeloid Metaplasia

16. März 2011 aktualisiert von: Mayo Clinic

Phase II Study of the Combination of Low-Dose Thalidomide, Prednisone, and Oral Cyclophosphamide ("TPC") in the Therapy of Myelofibrosis With Myeloid Metaplasia (MMM)

RATIONALE: Giving thalidomide together with prednisone and cyclophosphamide may lessen symptoms caused by myelofibrosis and myeloid metaplasia.

PURPOSE: This phase II trial is studying the side effects and how well giving thalidomide together with prednisone and cyclophosphamide works in treating patients with myelofibrosis and myeloid metaplasia.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • Determine the benefit of thalidomide, prednisone, and cyclophosphamide in alleviating disease-associated anemia, thrombocytopenia, and/or splenomegaly in patients with myelofibrosis with myeloid metaplasia (MMM).
  • Determine the benefit of this regimen in palliating four hypercatabolic constitutional symptoms (i.e., weight loss, fatigue, drenching night sweats, and unexplained fevers) in these patients.
  • Determine the toxicity profile of this regimen in these patients.

Secondary

  • Determine the effect of this regimen on leukocyte count.
  • Determine the effect of this regimen on bone marrow histology, including microvessel density and reticulin fibrosis.
  • Determine the effect of this regimen on intramedullary and urinary markers of angiogenesis.
  • Determine the effect of this regimen on circulating myeloid progenitor cells by quantifying CD34+ cells.

OUTLINE: Patients receive oral thalidomide, oral prednisone, and oral cyclophosphamide (TPC) once daily on days 1-28. Treatment repeats every 28 days for 3 courses. After 3 courses (3 months) of treatment, patients who respond to TPC therapy may receive oral thalidomide alone once daily for up to 3 months in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Patients undergo bone marrow aspirate and biopsy prior to study entry, 6 months after starting therapy, and then every 6 months for up to 3 years. Samples are analyzed by microvessel density/angiogenesis studies (i.e., CD34 immunohistochemical and vascular endothelium-specific staining) to determine the effect of therapy on markers of bone marrow angiogenesis.

After completion of study therapy, patients are followed every 6 months for up to 3 years.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 22 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

22

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically confirmed myelofibrosis with myeloid metaplasia (MMM) of any of the following subtypes:

    • Agnogenic myeloid metaplasia
    • Post-polycythemic myeloid metaplasia
    • Post-thrombocythemic myeloid metaplasia
  • Must have 1 of the following MMM-related conditions:

    • Anemia, defined as hemoglobin < 10 g/dL

      • Iron deficiency must be excluded as cause
    • Thrombocytopenia, defined as platelet count < 100,000/mm³
    • Palpable hepatomegaly or splenomegaly
  • No evidence of myelofibrosis-associated conditions in the bone marrow, including any of the following:

    • Metastatic carcinoma
    • Lymphoma
    • Myelodysplasia
    • Hairy cell leukemia
    • Mast cell disease
    • Acute leukemia (including M7 type)
    • Acute myelofibrosis
  • No chromosomal translocation t(9:22) or bcr-abl as determined by bone marrow chromosome analysis or peripheral blood fluorescent in situ hybridization (FISH) analysis

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • ECOG performance status 0-3
  • Absolute neutrophil count ≥ 750/mm³
  • Bilirubin ≤ 2 times upper limit of normal (ULN), unless elevation due to MMM
  • AST ≤ 5 times ULN, unless elevation due to MMM
  • Creatinine ≤ 2.5 mg/dL
  • No uncontrolled infection, including tuberculosis

    • No known history of positive purified protein derivative (PPD) untreated by isoniazid therapy

      • Positive PPD with normal chest X-ray and completion of full-course isoniazid therapy allowed
  • No federal medical center inmates or other incarcerated patients
  • No peripheral neuropathy ≥ grade 2
  • No comorbid condition in which the use of study therapy is felt to be potentially harmful
  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use 2 forms of effective contraception

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • No chemotherapy (e.g., hydroxyurea, myelosuppressive therapy) within the past 14 days
  • Prior splenectomy for MMM allowed
  • No concurrent hematopoietic growth factors

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Confirmed response, defined as a complete or partial response in ≥ 1 of 3 response categories (i.e., anemia, thrombocytopenia, or splenomegaly or hepatomegaly)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeit zum Fortschritt
Progressionsfreies Überleben
Gesamtüberleben
Reaktionsdauer
Constitutional symptom status and bone marrow morphology
Toxicity as measured by NCI CTC v 2.0

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Ruben A. Mesa, MD, Mayo Clinic

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2006

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. März 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. März 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. März 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. März 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. März 2011

Zuletzt verifiziert

1. März 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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