- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00619645
Donor Peripheral Stem Cell Transplant, Fludarabine, and Busulfan in Treating Patients With Hematologic Cancers
Reduced Intensity Stem Cell Transplantation (RIST) for Patients With Hematological Malignancies Conditioned With Fludarabine and Busulfan
Giving chemotherapy drugs, such as fludarabine and busulfan, before a donor peripheral stem cell transplant helps stop the growth of cancer cells. It also stops the patient's immune system from rejecting the donor's stem cells. The donated stem cells may replace the patient's immune cells and help destroy any remaining cancer cells (graft-versus-tumor effect). Sometimes the transplanted cells from a donor can also make an immune response against the body's normal cells. Giving cyclosporine and mycophenolate mofetil before and after the transplant may stop this from happening.
PURPOSE: This phase II trial is studying the side effects of giving donor peripheral stem cell transplant together with fludarabine and busulfan and to see how well it works in treating patients with hematologic cancers.
Studienübersicht
Status
Detaillierte Beschreibung
OUTLINE:
- Conditioning regimen: Patients receive busulfan IV over 3 hours on days -6 and -5 and fludarabine phosphate IV over 30 minutes on days -6 to -2.
- Allogeneic peripheral blood stem cell transplant (PBSC): Patients undergo allogeneic PBSC on day 0.
- Immunosuppressive therapy/graft-versus-host disease (GVHD) prophylaxis: Patients achieve100% donor T-cell chimerism on day 30 without disease recurrence, and cyclosporine A (CSA) IV continuously over 24 hours or orally every 12 hours on days -1 to 60 followed by a taper until day 100 and oral mycophenolate mofetil (MMF) once every 12 hours on days 1-40, in the absence of ≥ grade 2 GVHD.
Patients with recurrent disease or < 100% donor T-cell chimerism (on day 30) undergo a 12-day CSA and MMF taper followed by escalating doses of previously collected donor leukocyte infusion every 4 weeks until 100% donor T-cell chimerism or disease regression, in the absence of ≥ grade 2 GVHD.
After completion of study treatment, patients are followed periodically.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
Sacramento, California, Vereinigte Staaten, 95817
- University of California Davis Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
Diagnosed with any of the following:
Acute myeloid leukemia (AML), meeting 1 of the following criteria:
- Recurrent disease in remission, defined as morphological remission with bone marrow aspirate/biopsy showing ≤ 5% within 4 weeks before the start of study treatment (cytogenetic or molecular remission is not required)
- In first complete remission (CR1) with poor-risk cytogenetics, antecedent hematological disease (i.e., myelodysplasia), or treatment-related leukemia
Acute lymphoblastic leukemia (ALL), meeting 1 of the following criteria:
- Recurrent disease in remission, defined as morphological remission with bone marrow aspirate/biopsy showing ≤ 5% within 4 weeks before the start of study treatment (cytogenetic or molecular remission is not required)
- CR1 with Philadelphia chromosome or poor-risk cytogenetics
Chronic myelogenous leukemia (CML), meeting the following criteria:
First or second chronic phase
- Must be documented disease progression after imatinib mesylate therapy OR documented lack of cytogenetic response 6 months post-imatinib mesylate initiation OR imatinib mesylate intolerance
Chronic lymphocytic leukemia (CLL), meeting the following criteria:
Recurrent disease after fludarabine-based therapy
- Must have chemosensitive disease at the time of relapse, defined as greater than 50% reduction of WBC and lymphadenopathy
Recurrent Hodgkin lymphoma, recurrent non-Hodgkin lymphoma (NHL) (low-, intermediate-, or high-grade disease*), or transformed NHL, meeting 1 of the following criteria:
- Received prior autologous transplantation and cytoreductive therapy at the time of relapse to achieve complete remission (CR) or CR/unconfirmed (CRu) as defined by the International Workshop
- Relapsed disease that required more than 2 salvage regimens to achieve CR or CRu
Recurrent multiple myeloma, meeting the following criteria:
- Must have received prior autologous transplantation and demonstrate chemosensitivity at the time of relapse, defined as greater than 50% reduction of M-component or plasma-cell marrow infiltration
Myelodysplastic syndrome
Refractory anemia (RA)/RA with ringed sideroblasts (RARS), refractory cytopenia with multilineage dysplasia (RCMD)/refractory cytopenia with multilineage dysplasia with ringed sideroblasts (RCMD-RS), or RA with excess blasts (RAEB) I, meeting the following criteria:
- Must be transfusion-dependent and have an IPSS score ≥ 1.5, based on WHO criteria
- No RAEB II or del(5q)
- No uncontrolled CNS metastases
- 5-6/6 HLA-matched sibling or 9-10/10 matched unrelated donor (both patient and donor) available
PATIENT CHARACTERISTICS:
- Karnofsky performance status ≥ 50%
- Serum creatinine ≤ 2 mg/dL
- Not pregnant
- Fertile patients must use effective contraception
50 years of age or older
Patients 18-50 years of age are eligible if meeting 1 of the following criteria:
- Have a preexisting medical condition
- Received prior therapy (i.e., autologous transplantation) and are considered to be too high risk for conventional myeloablative transplantation
- Must be willing to accept or comprehend irreversible sterility as a side effect of therapy
- No uncontrolled active infection
- No psychiatric illness or mental deficiency making compliance with treatment or informed consent impossible
- Cardiac ejection fraction ≥ 30%
- Corrected pulmonary-diffusing capacity ≥ 35%
- No serologic evidence of infection with HIV
- No decompensated liver disease with serum bilirubin > 2.0 mg/dL
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
- See Disease Characteristics
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: RIST for Heme malignancies
Busulfan 3.3 mg/kg over 3 hours on day -6 and day -5 Fludarabine 30 mg/m2 IV over 30 minutes on day -6 to day -2 followed by Transplant followed by Immunosuppressive/GVHD therapy
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of Patients With Day 100 Transplant-related Mortality
Zeitfenster: 24 months after day 100 transplant
|
Patients were followed for death and whether or not that death was attributed to the day 100 transplant via physician assessment for 24 months after day 100 transplant.
|
24 months after day 100 transplant
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of Patients Without Progression After Day 100 Transplant
Zeitfenster: 24 months after day 100 transplant
|
All patients will be followed for progression for 24 months after their day 100 transplant.
|
24 months after day 100 transplant
|
|
Number of Patients Alive 24 Months Post Day 100 Transplant
Zeitfenster: 24 months post day 100 transplant
|
Patients will be followed for survival for 24 months post day 100 transplant.
|
24 months post day 100 transplant
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Carol M. Richman, MD, University of California, Davis
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- adultes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium III
- Burkitt-Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Follikuläres Lymphom im Stadium IV Grad 3
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- adultes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium IV
- Burkitt-Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 3
- rezidivierendes diffuses großzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom
- rezidivierendes Burkitt-Lymphom bei Erwachsenen
- refraktäre Anämie
- refraktäre Anämie mit Ringsideroblasten
- refraktäre Anämie mit übermäßigen Blasten
- de novo myelodysplastische Syndrome
- zuvor behandelte myelodysplastische Syndrome
- sekundäre myelodysplastische Syndrome
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit 11q23 (MLL)-Anomalien
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit inv(16)(p13;q22)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(15;17)(q22;q12)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(16;16)(p13;q22)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(8;21)(q22;q22)
- sekundäre akute myeloische Leukämie
- Chronische myeloische Leukämie in der chronischen Phase
- rezidivierende akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen in Remission
- rezidivierendes Hodgkin-Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes diffuses kleinzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes diffuses gemischtzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierende chronische myeloische Leukämie
- follikuläres Lymphom im Stadium III Grad 1
- Follikuläres Lymphom im Stadium III Grad 2
- Follikuläres Lymphom im Stadium III Grad 3
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Stadium IV Grad 1 follikuläres Lymphom
- Stadium IV Grad 2 follikuläres Lymphom
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom des Erwachsenen im Stadium IV
- Multiples Myelom im Stadium II
- Multiples Myelom im Stadium III
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 1
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 2
- rezidivierendes kleines lymphozytisches Lymphom
- Kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium III
- kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium IV
- Multiples Myelom im Stadium I
- rezidivierendes lymphoblastisches Lymphom bei Erwachsenen
- refraktäre chronische lymphatische Leukämie
- Chronische lymphatische Leukämie im Stadium III
- Chronische lymphatische Leukämie im Stadium IV
- Hodgkin-Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Hodgkin-Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- refraktäres multiples Myelom
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen
- akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen in Remission
- refraktäre Zytopenie mit Multilineage-Dysplasie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Erkrankung
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Krebsvorstufen
- Lymphom
- Syndrom
- Myelodysplastische Syndrome
- Multiples Myelom
- Neubildungen, Plasmazelle
- Leukämie
- Präleukämie
- Plasmazytom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antibakterielle Mittel
- Antibiotika, antineoplastische
- Antimykotika
- Antituberkulöse Mittel
- Antibiotika, Antituberkulose
- Calcineurin-Inhibitoren
- Fludarabin
- Fludarabinphosphat
- Mycophenolsäure
- Busulfan
- Cyclosporin
- Cyclosporine
Andere Studien-ID-Nummern
- UCDCC#196
- 288263 (Andere Kennung: UC Davis)
- UCD-196 (Andere Kennung: UCDCC)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Lymphom
-
SWOG Cancer Research NetworkNational Cancer Institute (NCI); Genentech, Inc.RekrutierungDiffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Wiederkehrendes diffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Refraktäres diffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Primäres mediastinales (thymisches) großes B-Zell-Lymphom | Follikuläres Lymphom Grad 3b | Transformierte follikuläre Lymphe zu Diff Large B-Zell-Lymphom und andere BedingungenVereinigte Staaten
Klinische Studien zur Fludarabinphosphat
-
M.D. Anderson Cancer CenterNoch keine RekrutierungKlarzelliges NierenzellkarzinomVereinigte Staaten
-
Robbie MajznerBand of ParentsNoch keine Rekrutierung
-
Beijing BiotechRekrutierungMetastasierendes kutanes Melanom | Metastasierendes Aderhautmelanom | Nicht resezierbares MelanomChina
-
Beijing BiotechRekrutierungRecurrent or Metastatic Esophageal Adenocarcinoma | Biomarker-selected CLDN18.2-positive and/or HER2-positive DiseaseChina
-
M.D. Anderson Cancer CenterNoch keine RekrutierungHodgkin-Lymphom | LymphoidVereinigte Staaten
-
H. Lee Moffitt Cancer Center and Research InstitutePrecigen, IncAbgeschlossenAkute lymphatische Leukämie | Mantelzell-Lymphom | Chronischer lymphatischer Leukämie | Diffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Dreifach negative BrustkrebserkrankungenVereinigte Staaten
-
H. Lee Moffitt Cancer Center and Research InstituteRekrutierungMetastasierter kastrationsresistenter ProstatakrebsVereinigte Staaten
-
National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)Aktiv, nicht rekrutierendChronischer lymphatischer Leukämie | Kleines lymphozytisches LymphomVereinigte Staaten
-
M.D. Anderson Cancer CenterBellicum PharmaceuticalsNoch keine Rekrutierung
-
M.D. Anderson Cancer CenterNoch keine RekrutierungMagenkrebs, metastasierendVereinigte Staaten