- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00817895
Intraoperative Chemotherapy Against Hepatocellular Carcinoma Recurrence
29. März 2016 aktualisiert von: ShenFeng, Eastern Hepatobiliary Surgery Hospital
Clinical Randomized Control Trial of Intraoperative Implanting Chemotherapeutic Drugs Sustained Release Following Resection of Hepatocellular Carcinoma Against Postoperative Short-term Recurrence
Hepatectomy is still the most important treatment for HCC.High recurrence rate mostly influence it's prognosis, especially for the patient with tumor >5cm, multiple tumor and who cannot accept R0 resection.Our retrospective study showed sustained released 5-FU implanted into the liver incisal margin after tumor was resected could reduce the recurrence rate of HCC after liver resection.According to this, we proceed this RCT to prospectively observe the effect of sustained released 5-FU,and we also want to know whether combined with sustained released cisplatin will get better effect in preventing the tumor recurrence,especially in short time after liver resection.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
150 HCC patients with tumor >5cm, multiple tumor and who cannot accept R0 resection will be randomized divided into 3 groups.
Group A (50 cases) will be implanted 600mg sustained released 5-FU into liver incisal margin after tumor is resected.
Group B (50 cases) will be implanted 600mg sustained released 5-FU and 60mg sustained released cisplatin.
Group C (50 cases) will be the controlled one which will not be implanted any chemotherapeutic drugs.
All patients will accepted TACE 30 days after liver resection.
We will follow up all patients until they are dead or missed connected.
Related adverse reaction will be recorded.
Total survival time (TST) and disease free survival time (DFST) will be calculated too.
At the end of the study we will compare the difference of adverse reaction, complication, TST and DFST between the 3 groups.
According to the result we will estimate these drugs' antitumor effect and safety.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
150
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Shanghai
-
Shanghai, Shanghai, China, 200438
- Eastern Hepatobiliary Surgery Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- tumor >5cm;
- multiple tumor located in one liver lobe;
- margin of tumor is not clear;
- cutting edge to tumor <1cm;
- portal vein branch invasion;
- without extra-liver metastasis;
- patient's liver function and condition is able to accept hepatectomy.
Exclusion Criteria:
- single tumor <=5cm;
- multiple tumor located more than in one liver lobe;
- margin of tumor is clear;
- cutting edge to tumor >=1cm;
- portal vein stem invasion
- extra-liver metastasis;
- patient's liver function and condition cannot accept hepatectomy.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Kontrolle
|
All patients will accept TACE one month after tumor was resected.
Andere Namen:
|
Experimental: 5-FU+Cisplatin
50 HCC patients will be implanted 600mg sustained released 5-FU and 60mg sustained released cisplatin into liver incisal margin after tumor is resected.
|
600mg sustained released 5-FU and 60mg sustained released cisplatin will be implanted into liver incisal margin after tumor is resected.
Andere Namen:
All patients will accept TACE one month after tumor was resected.
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: 5-FU
50 HCC patients will be implanted 600mg sustained released 5-FU into liver incisal margin after tumor is resected.
|
All patients will accept TACE one month after tumor was resected.
Andere Namen:
600mg sustained released 5-FU will be implanted into liver incisal margin after tumor is resected.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Krankheitsfreies Überleben
Zeitfenster: 2 Jahre
|
2 Jahre
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Gesamtüberleben
Zeitfenster: 2 Jahre
|
2 Jahre
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienstuhl: Shen Feng, MD., Eastern Hepatobiliary Surgery Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2009
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2010
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
4. Januar 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. Januar 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
7. Januar 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
31. März 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. März 2016
Zuletzt verifiziert
1. März 2016
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
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Andere Studien-ID-Nummern
- EHBH-RCT-2008-010
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