- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00857246
Pre-operation Chemo and Antibody Therapy Followed by Surgical Resection and Adjuvant Chemoradiation for Gastric Cancer
6. November 2015 aktualisiert von: NYU Langone Health
Neoadjuvant Therapy of Gastric Cancer With Irinotecan, Cisplatin and Cetuximab Followed by Surgical Resection and Adjuvant Chemoradiation
This study intends to evaluate the feasibility and treatment efficacy of adding an antibody blocking the epidermal growth factor (EGF) pathway to a neoadjuvant approach with proven efficacy developed at New York University.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The overall objective of this study is the development of definitive treatments for patients with locally advanced gastric cancer.
To this end, this trial is evaluating the feasibility and treatment efficacy of adding an antibody blocking the EGF pathway to a neoadjuvant approach with proven efficacy developed at New York University (NYU).
The combination of Irinotecan and Cisplatin has been shown to be synergistic and active against gastric carcinoma.
This trial therefore builds upon NYU previous experience with the neoadjuvant administration of Irinotecan combined with Cisplatin as well as the reported enhanced activity of Irinotecan, Cisplatin and External beam radiation when combined with Cetuximab to develop a novel neoadjuvant and adjuvant approach for the treatment of gastric and gastro-esophageal junction (GEJ) cancers.
The program includes: 1) systemic combination of Irinotecan, Cisplatin and Cetuximab used as an induction, 2) followed by potentially curative gastrectomy or GEJ resection, and 3) post-operative chemoradiation as reported in the Intergroup study with the addition of Cetuximab.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
30
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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New York
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
- NYU Cancer Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must have signed an approved informed consent.
- must have histologically documented untreated gastric/GEJ carcinoma (clinical stage T3 N0 or T4, or any T with N1-N3 M0)
- Patients with tumor tissue available for assessment of EGF receptor status by immuno-histochemistry (IHC).
- Patients with Performance Status 0-2.
- Patients, 18 years and older, must either be not of child bearing potential or have a negative pregnancy test within 7 days of treatment. Patients are considered not of child bearing potential if they are surgically sterile (they have undergone a hysterectomy, bilateral tubal ligation, or bilateral oophorectomy) or they are postmenopausal.
- Bone marrow function: absolute neutrophil count (ANC) at least 1,500/ul; platelets at least 100,000/ul.
- Renal function: creatinine not greater than 1.5 x institutional upper limit of normal (ULN).
- The PT and PTT should be within the range of normal values
- Hepatic function: bilirubin not greater than 1.5 x ULN; aspartate aminotransferase (AST) not greater than 2.5 x ULN.
Exclusion Criteria:
- Acute hepatitis or known HIV.
- Active or uncontrolled infection.
- Significant history of uncontrolled cardiac disease; i.e., uncontrolled hypertension, unstable angina, and congestive heart failure.
- Prior therapy that affects or targets the EGF pathway.
- Prior allergic reaction to chimerized or murine monoclonal antibody therapy or documented presence of human anti-mouse antibodies (HAMA).
- Any concurrent chemotherapy not indicated in the study protocol or any other investigational agent(s).
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Induction/ surgery/ chemoRT
weeks 1-19: Cetuximab on day 1 of every week; week 1: 5-FU and Leucovorin (LV) x 5 days; weeks 2-4: recovery; weeks 5-9: radiation, 150 cGy x 5 fractions/week x 5 weeks; week 5: 5-FU+ LV on days 1-4; week 9: 5-FU+ LV on days 1-3; weeks 14 and 19: 5-FU+LV x 5days |
Andere Namen:
Andere Namen:
Andere Namen:
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Clinical Response Rate of an Induction Regimen Consisting of Irinotecan, Cisplatin and Cetuximab
Zeitfenster: 4 months from the beginning of the induction regimen
|
Clinical response rate is defined as the percentage of patients who responded to the induction regimen.
The response is determined based on endoscopic ultrasonography (EUS) staging pre-treatment and post-treatment, CT scans pre- and post- operatively, and initial clinical stage (based on these tests) compared with the pathologic stage.
Any "down-staging" of T or N stage is considered to be a result of induction therapy and counted as a clinical response.
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4 months from the beginning of the induction regimen
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Rate of Clearance of Nodal Involvement Among Patients Who Have Received the Induction Therapy
Zeitfenster: 4 months from the beginning of the induction treatment
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This is defined as the percentage of patients whose nodal involvement of cancer has been cleared based on surgery results.
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4 months from the beginning of the induction treatment
|
|
Rate of Potentially Curative Surgery
Zeitfenster: 4 months from the beginning of the induction treatment
|
This is defined as the percentage of patients who underwent curative surgery (surgery to remove all cancerous tissue).
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4 months from the beginning of the induction treatment
|
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Rate of "Down-staging" From Pre-operative Clinical Staging
Zeitfenster: 4 months from the beginning of the induction treatment
|
This is defined as the percentage of patients who had a reduction from T3/T4 disease.
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4 months from the beginning of the induction treatment
|
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Safety of the Induction Regimen
Zeitfenster: 4 months from the beginning of the induction
|
This describes the number of patients who experienced grade 3 and higher adverse events related to the regimen.
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4 months from the beginning of the induction
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Median Overall Survival (Induction Treatment and Curative Surgery)
Zeitfenster: up to 5 years
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This is the length of time from the start of treatment that half of the patients are still alive.
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up to 5 years
|
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Median Overall Survival (Adjuvant Therpary)
Zeitfenster: up to 5 years
|
This is the length of time from the start of treatment that half of the patients are still alive.
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up to 5 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Theresa Ryan, MD, NYU Langone Health
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2005
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. September 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
4. März 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. März 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
6. März 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
7. Dezember 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. November 2015
Zuletzt verifiziert
1. November 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Magenerkrankungen
- Magenneoplasmen
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Topoisomerase I-Inhibitoren
- Irinotecan
- Cetuximab
Andere Studien-ID-Nummern
- 04-72 (H12637)
- BMS #CA225112 (Andere Kennung: Bristol-Myers Squibb)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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