- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01003340
A Community Health Worker Home Intervention to Improve Pediatric Asthma Outcomes
13. Februar 2018 aktualisiert von: Marina Reznik, Montefiore Medical Center
A Randomized Controlled Trial of a Community Health Worker Home-Based Asthma Intervention
The investigators propose to test the hypothesis that a home-based asthma intervention, the Wee Wheezers program, delivered by the Community Health Workers and tailored to the needs of the investigators community, will improve anti-inflammatory medication adherence, parental asthma knowledge and management behaviors, which in turn will reduce asthma morbidity (defined as days with asthma symptoms) and health care utilization (defined as asthma-related Emergency Department visits) among low-income, minority children with persistent asthma in the Bronx.
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
Asthma disproportionately burdens low-income inner city and minority children residing in inner cities. Daily use of inhaled corticosteroids (ICS) control symptoms and reduce asthma morbidity.
Less then 50% of children with persistent asthma adhere to such therapy.
Poor adherence to ICS medications is one of the major contributors to asthma morbidity.
One way to reduce asthma disparities is to work in partnership with communities.
Community Health Workers (CHWs) share the ethnic, cultural, social, and environmental experiences of the people in the community.
Although, CHW home interventions have been successful in reducing asthma allergens, no studies using CHWs to deliver a previously identified evidence-based home intervention to improve ICS adherence and health outcomes in a population of inner-city, minority children with persistent asthma have been found.
Objective: To evaluate the effectiveness of an evidence-based asthma home intervention, the Wee Wheezers program, tailored to the needs of the community and delivered by CHWs, in improving medication adherence, health outcomes and parental management behaviors among low-income, minority children with persistent asthma in the Bronx.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
188
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
Bronx, New York, Vereinigte Staaten, 10451
- Montefiore Medical Group- CHCC
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
2 Jahre bis 9 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- children 2-9 years of age with persistent asthma
- children being currently prescribed ICS in the Metered Dose Inhaler (MDI) form
- if the child is 2 years of age at the time of the recruitment, he/she must have at least two prior episodes of wheezing treated and reversible with beta-agonists
- primary caregiver speaks English or Spanish
- family has a phone.
Exclusion Criteria:
- children with other chronic pulmonary diseases (e.g, cystic fibrosis, bronchopulmonary dysplasia) or presence of tracheostomy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Wee Wheezers asthma education
6 lesson asthma education delivered at home by Community Health Workers
|
The intervention, Wee Wheezers, modified to the needs of the targeted population will include 6 bi-weekly 1 hour educational home visits conducted by Community Health Workers at homes of children with persistent asthma
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
mean number of asthma symptom days
Zeitfenster: baseline and every 8 weeks during the 12-months study period
|
average of asthma symptom days
|
baseline and every 8 weeks during the 12-months study period
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
adherence to Inhaled Corticosteroid
Zeitfenster: baseline, 4 weeks, 8 weeks, and 12 weeks after beginning of intervention
|
survey evaluating medication adherence
|
baseline, 4 weeks, 8 weeks, and 12 weeks after beginning of intervention
|
|
asthma-related Emergency Department visits
Zeitfenster: baseline, 3-, 6- and 12-months follow-up
|
number of ED visits
|
baseline, 3-, 6- and 12-months follow-up
|
|
parental asthma knowledge and management behaviors
Zeitfenster: baseline, 3-, 6- and 12-months follow-up
|
survey evaluating asthma knowledge and management behavior
|
baseline, 3-, 6- and 12-months follow-up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Marina Reznik, MD, MS, Montefiore Medical Center
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Reznik M, Ozuah PO. Measurement of inhaled corticosteroid adherence in inner-city, minority children with persistent asthma by parental report and integrated dose counter. J Allergy (Cairo). 2012;2012:570850. doi: 10.1155/2012/570850. Epub 2012 Mar 15.
- Reznik M, Silver EJ, Cao Y. Evaluation of MDI-spacer utilization and technique in caregivers of urban minority children with persistent asthma. J Asthma. 2014 Mar;51(2):149-54. doi: 10.3109/02770903.2013.854379. Epub 2013 Oct 22.
- Reznik M, Jaramillo Y, Wylie-Rosett J. Demonstrating and assessing metered-dose inhaler-spacer technique: pediatric care providers' self-reported practices and perceived barriers. Clin Pediatr (Phila). 2014 Mar;53(3):270-6. doi: 10.1177/0009922813512521. Epub 2013 Dec 12.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Oktober 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. Oktober 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
28. Oktober 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Februar 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. Februar 2018
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 07-10-360
- CG-120837-N (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: American Lung Association)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
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