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Mechanism of the Blood Pressure Lowering Effect of the DASH Dietary Pattern

9. April 2013 aktualisiert von: Duke University
Understanding the possible mechanism(s) by which the DASH dietary pattern lowers blood pressure will potentially enhance the value of this dietary intervention by elucidating the conditions under which it will be most effective, identifying target populations, examining its impact on vascular health beyond blood pressure, and enhancing the investigators' understanding of the interactions among diet, blood pressure and vascular function. In addition, results of this study may help to identify additional therapeutic targets. Therefore, the overall goal of the proposed study is to determine the mechanism(s) by which the DASH dietary pattern lowers blood pressure by using a controlled feeding design.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Randomized, controlled feeding trials have established the BP lowering effects of the Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) dietary pattern, which emphasizes fruits, vegetables and low fat dairy and is low in saturated and total fat. The DASH studies were designed to establish efficacy, not to determine mechanism of action. Other studies suggest that the DASH diet may have effects on the renin-angiotensin-aldosterone system (RAAS). These effects have not been directly evaluated, nor have other potential mechanisms of action such as effects on adrenergic tone, vascular function and inflammation. The BP-lowering effect of the DASH dietary pattern was maximal after two weeks of controlled feeding, and was comparable in magnitude to antihypertensive medication among participants with stage 1 hypertension. Understanding the possible mechanism(s) by which the DASH diet lowers BP will potentially enhance the value of this intervention by elucidating the conditions under which it will be most effective, identifying target populations, examining its impact on vascular health beyond BP, and enhancing our understanding of the interactions among diet, BP and vascular function. In addition, results of this study may help to identify additional therapeutic targets. Therefore, the overall goal of the proposed study is to determine the mechanism(s) by which the DASH diet lowers BP. Our unifying hypothesis is that DASH diet lowers BP through effects on vascular function and sodium excretion, mediated through the effects on RAAS.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

20

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

22 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. SBP 140-159 mm Hg and DBP 90-99 mm Hg based on mean values over two screening visits,
  2. Age ≥22 years, and
  3. Willing to eat at least one on-site meal/day, five days/week, and willing to eat study diets and nothing else for the 3 weeks of controlled feeding.

Exclusion Criteria:

  1. Any serious illness that would interfere with participation or make DASH diet unsafe to the participants,
  2. Currently on cancer chemotherapy or with evidence of active malignancy or radiation therapy within past six months,
  3. History of CVD event (MI, CABG, angioplasty, symptomatic ischemic heart disease, or stroke),
  4. Clinical diagnosis of congestive heart failure,
  5. Current diagnosis of diabetes and treatment for diabetes with oral medication or insulin,
  6. Body mass index > 45 Kg/m2,
  7. DASH MECHANISM staff or household member of DASH MECHANISM staff,
  8. Using Medications including BP lowering drugs within the last three months, using lithium,insulin or oral diabetes medications, oral corticosteroids, unstable doses of psychotropics or phenothiazines, antacids or nutritional supplements unless they can be discontinued, or weight reducing medications;
  9. Consumption of more than 14 alcoholic drinks per week;
  10. Investigator discretion for safety or compliance reasons;
  11. Inability to provide reliable BP & vascular functions measurements;
  12. Planning to leave the area prior to the anticipated end of the intervention period;
  13. Pregnant, planning a pregnancy prior to the end of intervention, or breast feeding;
  14. Significant food allergies, preferences, or dietary requirements that would interfere with diet adherence; and
  15. Subjects taking medications for erectile dysfunction.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: DASH
The Dietary Approaches to Stop Hypertension Dietary pattern.
controlled feeding of either the DASH dietary pattern or a typical American diet at isocaloric level.
Experimental: Control
The typical American diet as estimated from the NHANES survey.
controlled feeding of either the DASH dietary pattern or a typical American diet at isocaloric level.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
urinary sodium
Zeitfenster: 2 weeks
2 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
blood pressure
Zeitfenster: 2 weeks
2 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Pao-Hwa Lin, PhD, Duke University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. November 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. November 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. November 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. April 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. April 2013

Zuletzt verifiziert

1. November 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • Pro00001236
  • AHA 0755460U (Andere Kennung: AHA)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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