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Tomotherapy in Postsurgery Recurrent Carcinoma Cervix

4. Mai 2010 aktualisiert von: Tata Memorial Hospital

Phase II Study Evaluating the Role of Tomotherapy- Based Intensity Modulated Radiotherapy and Brachytherapy in Postsurgery Recurrent Carcinoma Cervix

Radiotherapy is the most appropriate treatment for postoperative recurrent carcinoma cervix. However it is technically difficult to deliver adequate doses of RT due to presence of small intestines in the radiation area; thus disease control rates are poor and complication rates are high with conventional radiotherapy. Use of IMRT and brachytherapy for these cases allows for increasing dose to the tumor while sparing normal structures. It is expected that the use of a combination of IMRT & brachytherapy will achieve higher disease control rates and decrease the complication rates.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

SPECIFIC OBJECTIVES:

  1. To evaluate the efficacy of combination of intensity-modulated radiotherapy (IMRT) and brachytherapy in delivering dose escalated radiotherapy in postoperative residual / recurrent cases of carcinoma cervix, in terms of local control proportion and progression free survival (PFS)
  2. To study the late and acute toxicities associated with this treatment.
  3. Dosimetric comparison of Tomotherapy and conventional IMRT

DESIGN: Prospective, phase II study.

STUDY POPULATION: All patients of age < 65 years diagnosed with postsurgery recurrent squamous cell carcinoma cervix without previous history of radiotherapy.

STUDY SIZE: 90 patients

METHODOLOGY: Ninety cases of cervical cancer with postsurgery recurrence limited to the pelvis will be screened and taken for study if eligible after taking the informed consent.

Patients will receive external radiation therapy using IMRT to pelvis with additional dose of localized radiotherapy boost with brachytherapy to the vault with weekly concurrent chemotherapy.

The local recurrence rate and 5 year disease free survival rate of all the patients will be studied.

PROJECT PERIOD:

Total project period : 5 years Recruitment, Data collection : 4 years Complete analysis of data : 1 year

STUDY SITE: Tata memorial centre

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

90

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Maharashtra
      • Mumbai, Maharashtra, Indien, 400012
        • Rekrutierung
        • Tata Memorial Centre
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Reena Engineer, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

. Only histologically proven postoperative recurrence of squamous carcinoma of cervix following hysterectomy >3 months without adjuvant treatment

  • Patients below 65 years of age and with KPS >70%.
  • Patients with disease confined to the pelvis, based on CT/MRI/PET Scan
  • Normal ECG and cardiovascular system
  • Normal hematological parameters
  • Normal renal and liver function tests

Exclusion Criteria:

  • Previous chemotherapy or radiotherapy to the pelvis
  • Pelvic LN >3cm in size
  • Presence of disease outside the pelvis (Paraortic nodes, distant metastasis)
  • Bilateral hydronephrosis
  • Co-morbid conditions like uncontrolled Diabetes Mellitus or medical renal disease
  • Medical or Psychological condition that would preclude treatment
  • Patient unreliable for treatment and follow-up.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To evaluate the utility of intensity-modulated radiotherapy (IMRT) in delivering dose escalated radiotherapy in postoperative recurrent cases of carcinoma cervix, in terms of local control
Zeitfenster: 3 Years
Progression free survival of all patients
3 Years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To study the late toxicities associated with this treatment
Zeitfenster: 3 Years
Side effects of radiotherapy and chemotherapy will be recorded at baseline, during treatment, at 6 and 12 months and annually thereafter according to the RTOG scales
3 Years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Reena Engineer, MD, Tata Memorial Centre

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2008

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Mai 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Mai 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. Mai 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

5. Mai 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Mai 2010

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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