- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01134458
Personalized Cardiovascular Risk Information to Initiate and Maintain Health Behavior Changes (FIMDM_CVD)
18. Juli 2014 aktualisiert von: Duke University
The investigators propose an evaluation that will assess three important components of risk communication:
- provide patients with personalized risk communication using the risk calculator developed by FIMDM and health information taken from the Living with Coronary Artery Disease program
- provide personalized tailored patient feedback to help initiate and maintain specific cardiovascular CVD-related behaviors(e.g., medication adherence, exercise, diet, smoking cessation) to reduce their risks.
- evaluate how this feedback can be incorporated into clinical care by examining 3 month patient outcome and provider responses to the risk information.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients at high risk for CVD events frequently underestimate their risk.
Programs to improve CVD outcomes have largely focused on single risk factors and do not contextualize the information with a patient's global risk.
An easy, accessible strategy to address global CVD risk based on personalized risk communication feedback with assistance with initiating and maintaining health behaviors has several advantages, but has not formally been tested.
A patient's perceived risk of stroke or heart attack is an important factor in understanding motivation for risk reducing behaviors.
Lower perceived risk has been associated with poorer adherence to recommended health behaviors.
Additionally, a person's beliefs about his or her risk for a disease increased the likelihood of a more informed and activated patient, and figures prominently in models of health behavior (e.g., Health Belief Model).
People tend to underestimate their own risk; Therefore providing accurate risk communication has the potential to activate patients to initiate and maintain behavior changes.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
98
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
North Carolina
-
Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27705
- Duke University Health System
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- cardiovascular disease (CVD)
- CVD risk equivalent (peripheral arterial disease, history of ischemic stroke, or diabetes)
Exclusion Criteria:
- metastatic cancer,
- dementia,
- active psychosis
- end-stage renal disease
- no access to computer with Internet
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Control
Receive primary care and management of CVD according to the discretion of their primary care provider.
They will also receive generic educational information concerning CVD at baseline and at study end (at their request).
We will collect outcomes at baseline and 3-months.
|
|
|
Experimental: Web-based Intervention
Given current risk assessment for CVD based on Health Dialog Cardiac Risk Calculator, recommendations for behavior change, and Health Dialog's Living with Coronary Heart Disease.
Can change initial patient risk information provided by the Risk Calculator during the initial visit, noting what they are will work on during the study.
Sent monthly email reminders to log onto the system to choose that months' behavioral modules.
Given a choice of at least 2 health behavior modules per month (smoking cessation, exercise, diet, and weight) to improve their CVD risk.
Information on risk, CVD knowledge, medication management and side effects will be provided to all participants.
It will also provide tailored information to help the individual initiate and maintain these behaviors.
|
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cardiovascular Disease (CVD) Risk Knowledge Assessment
Zeitfenster: Baseline and 3 month @ study end
|
Trained personnel will obtain the patients' outcome values (i.e., weight, height, BP) at baseline and subsequent 3-month outcome using a digital sphygmomanometer and digital scale according to a standard protocol.
The baseline interview includes demographics and an assessment of patients' health behavior, perceived risk, and interactions with their provider.
At 3-month follow-up visit, patients will also undergo an in-person interview to determine changes in weight, smoking status, medication adherence, decisional conflict, knowledge.
|
Baseline and 3 month @ study end
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Hayden Bosworth, PhD, Duke University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. Mai 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Juni 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. Juni 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
22. Juli 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Juli 2014
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Gefäßerkrankungen
- Zerebrovaskuläre Erkrankungen
- Erkrankungen des Gehirns
- Erkrankungen des zentralen Nervensystems
- Erkrankungen des Nervensystems
- Arteriosklerose
- Arterielle Verschlusskrankheiten
- Atherosklerose
- Streicheln
- Periphere Gefäßerkrankungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Ischämischer Schlaganfall
- Periphere arterielle Verschlusskrankheit
Andere Studien-ID-Nummern
- Pro00024341
- FIMDM Research Grant 0170-1 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Foundation for Informed Medical Decision Making, Inc)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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