- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01246466
Dual Epicardial Endocardial Persistent Atrial Fibrillation (AF) Study (DEEP)
8. März 2021 aktualisiert von: AtriCure, Inc.
Feasibility Trial of a Hybrid Approach for Treatment of Patients With Persistent or Longstanding Persistent Atrial Fibrillation With Radiofrequency Ablation
The purpose of this clinical investigation is to evaluate how safe a less invasive cardiac surgery is using the AtriCure Bipolar System combined with a catheter ablation procedure in treating AF, and how effective this combined procedure is using the AtriCure System in treating AF.
The AtriCure Bipolar System will be used to perform the less invasive cardiac surgery and a standard electrophysiology catheter, currently available, will be used to perform the catheter ablation procedure.
This surgical procedure is considered less invasive because it is done through tiny surgical punctures on the sides of the chest near the ribs instead of one large surgical incision of the breast bone to completely open the chest and access the heart, and it also avoids the need for the heart-lung bypass machine.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
24
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
- Stanford University Medical Center
-
-
Tennessee
-
Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232
- Vanderbilt Heart Institute
-
-
Texas
-
Plano, Texas, Vereinigte Staaten, 75093
- Baylor Health
-
-
Virginia
-
Charlottesville, Virginia, Vereinigte Staaten, 22908
- UVA
-
Norfolk, Virginia, Vereinigte Staaten, 23507
- Sentara Norfolk
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age > 18 years
- Patients with symptomatic (e.g. palpitations, shortness of breath, fatigue) persistent or longstanding persistent AF Persistent
- Patient is willing and able to provide written informed consent.
- Patient has a life expectancy of at least 2 years.
- Patient is willing and able to attend the scheduled follow-up visits.
Exclusion Criteria:
- Prior Cardiothoracic Surgery.
- Patient has NYHA Class IV heart failure.
- Evidence of underlying structural heart disease requiring surgical treatment.
- Ejection fraction < 30%
- Measured left atrial diameter > 6.0 cm
- Renal Failure
- Stroke within previous 6 months.
- Known carotid artery stenosis greater than 80%.
- Evidence of significant active infection or endocarditis.
- Pregnant woman or women desiring to become pregnant in the next 24 months.
- Presence of thrombus in the left atrium determined by echocardiography.
- History of blood dyscrasia.
- Contraindication to anticoagulation, based on Investigator's opinion.
- Mural thrombus or tumor.
- Moderate to Severe COPD
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: AtriCure Bipolar System combined with a catheter ablation
procedure using the AtriCure Bipolar System plus a catheter ablation
|
AtriCure Bipolar System plus a catheter ablation
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Primary Safety Endpoint
Zeitfenster: Within the first 30 days post-index procedure, or hospital discharge (up to 7 days), whichever is longer.
|
Acute MAE within 30 days post procedure or hospital discharge (up to 7 days), whichever is longer.
|
Within the first 30 days post-index procedure, or hospital discharge (up to 7 days), whichever is longer.
|
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Absence of Atrial Fibrillation
Zeitfenster: 12 month follow-up
|
Absence of atrial fibrillation (AF) at twelve month follow-up based on an auto trigger event monitor, while off all Class I and III antiarrhythmic therapy.
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12 month follow-up
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall Serious Device or Procedure Related Adverse Event Rate
Zeitfenster: 12 month follow-up
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12 month follow-up
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Acute Procedure Success
Zeitfenster: Upon completion of the index procedure, up to ten hours
|
Upon completion of the index procedure, up to ten hours
|
|
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Absence of Atrial Fibrillation
Zeitfenster: After the 3 month blanking period through twelve month follow-up.
|
Absence of atrial fibrillation after the 3 month blanking period through twelve month follow-up based on auto trigger event monitor.
|
After the 3 month blanking period through twelve month follow-up.
|
|
Number of Participants With Reintervention to Address Atrial Dysrhythmia
Zeitfenster: 12 months
|
Number of Participants with Reintervention to Address Atrial Dysrhythmia, through 12 months
|
12 months
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Number of Participants With DC Cardioversion
Zeitfenster: 12 months
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12 months
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|
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Improvement in AF
Zeitfenster: 12 months
|
Improvement in Atrial Fibrillation Symptom Checklist Frequency (Minimum value: -1.0, Maximum value: 25.0) and Severity Scores (Minimum value: -6.0, Maximum value: 19.0)
|
12 months
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Duration of Procedure
Zeitfenster: During index procedure
|
During index procedure
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Dezember 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. November 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. November 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. November 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
1. April 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. März 2021
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CP2009-1
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