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Dual Epicardial Endocardial Persistent Atrial Fibrillation (AF) Study (DEEP)

8. März 2021 aktualisiert von: AtriCure, Inc.

Feasibility Trial of a Hybrid Approach for Treatment of Patients With Persistent or Longstanding Persistent Atrial Fibrillation With Radiofrequency Ablation

The purpose of this clinical investigation is to evaluate how safe a less invasive cardiac surgery is using the AtriCure Bipolar System combined with a catheter ablation procedure in treating AF, and how effective this combined procedure is using the AtriCure System in treating AF. The AtriCure Bipolar System will be used to perform the less invasive cardiac surgery and a standard electrophysiology catheter, currently available, will be used to perform the catheter ablation procedure. This surgical procedure is considered less invasive because it is done through tiny surgical punctures on the sides of the chest near the ribs instead of one large surgical incision of the breast bone to completely open the chest and access the heart, and it also avoids the need for the heart-lung bypass machine.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
        • Stanford University Medical Center
    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232
        • Vanderbilt Heart Institute
    • Texas
      • Plano, Texas, Vereinigte Staaten, 75093
        • Baylor Health
    • Virginia
      • Charlottesville, Virginia, Vereinigte Staaten, 22908
        • UVA
      • Norfolk, Virginia, Vereinigte Staaten, 23507
        • Sentara Norfolk

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age > 18 years
  2. Patients with symptomatic (e.g. palpitations, shortness of breath, fatigue) persistent or longstanding persistent AF Persistent
  3. Patient is willing and able to provide written informed consent.
  4. Patient has a life expectancy of at least 2 years.
  5. Patient is willing and able to attend the scheduled follow-up visits.

Exclusion Criteria:

  1. Prior Cardiothoracic Surgery.
  2. Patient has NYHA Class IV heart failure.
  3. Evidence of underlying structural heart disease requiring surgical treatment.
  4. Ejection fraction < 30%
  5. Measured left atrial diameter > 6.0 cm
  6. Renal Failure
  7. Stroke within previous 6 months.
  8. Known carotid artery stenosis greater than 80%.
  9. Evidence of significant active infection or endocarditis.
  10. Pregnant woman or women desiring to become pregnant in the next 24 months.
  11. Presence of thrombus in the left atrium determined by echocardiography.
  12. History of blood dyscrasia.
  13. Contraindication to anticoagulation, based on Investigator's opinion.
  14. Mural thrombus or tumor.
  15. Moderate to Severe COPD

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: AtriCure Bipolar System combined with a catheter ablation
procedure using the AtriCure Bipolar System plus a catheter ablation
AtriCure Bipolar System plus a catheter ablation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Primary Safety Endpoint
Zeitfenster: Within the first 30 days post-index procedure, or hospital discharge (up to 7 days), whichever is longer.
Acute MAE within 30 days post procedure or hospital discharge (up to 7 days), whichever is longer.
Within the first 30 days post-index procedure, or hospital discharge (up to 7 days), whichever is longer.
Absence of Atrial Fibrillation
Zeitfenster: 12 month follow-up
Absence of atrial fibrillation (AF) at twelve month follow-up based on an auto trigger event monitor, while off all Class I and III antiarrhythmic therapy.
12 month follow-up

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Serious Device or Procedure Related Adverse Event Rate
Zeitfenster: 12 month follow-up
12 month follow-up
Acute Procedure Success
Zeitfenster: Upon completion of the index procedure, up to ten hours
Upon completion of the index procedure, up to ten hours
Absence of Atrial Fibrillation
Zeitfenster: After the 3 month blanking period through twelve month follow-up.
Absence of atrial fibrillation after the 3 month blanking period through twelve month follow-up based on auto trigger event monitor.
After the 3 month blanking period through twelve month follow-up.
Number of Participants With Reintervention to Address Atrial Dysrhythmia
Zeitfenster: 12 months
Number of Participants with Reintervention to Address Atrial Dysrhythmia, through 12 months
12 months
Number of Participants With DC Cardioversion
Zeitfenster: 12 months
12 months
Improvement in AF
Zeitfenster: 12 months
Improvement in Atrial Fibrillation Symptom Checklist Frequency (Minimum value: -1.0, Maximum value: 25.0) and Severity Scores (Minimum value: -6.0, Maximum value: 19.0)
12 months
Duration of Procedure
Zeitfenster: During index procedure
During index procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

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Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. November 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. November 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. November 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. April 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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