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Clinical Trial for the Assessment of Delayed Antibiotic Treatment Strategies (PDA)

Clinical Trial for the Assessment of Delayed Antibiotic Treatment Strategies in the Non-complicated Acute Respiratory Tract Infections in General Practice

The general hypothesis is that delayed antibiotic treatment strategies present similar effectiveness, when compared with non-prescription of antibiotics or the prescription of antibiotics, in the non-complicated acute respiratory tract infections.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The aim of the PDA study is to assess the efficacy and safety of different delayed antibiotic prescribing strategies, compared to direct antibiotic treatment and no antibiotic treatment, for the treatment of non-complicated acute respiratory infections, in terms of symptoms duration and severity. Moreover, antibiotic consumption, patient satisfaction, efficacy perception and number of medical visits will be also assessed for each therapeutic strategy.

The PDA is a multicentric study, parallel, randomised controlled trial to compare four antibiotic prescribing strategies in the non-complicated acute respiratory tract infections. The trial will include acute pharyngitis and/or acute tonsillitis, rhinosinusitis, acute bronchitis and acute exacerbation of chronic obstructive pulmonary disease with (mild to moderate) in adults. The expected number of patients to be included in this trial is 600. Therapeutic strategies include: direct antibiotic treatment, no antibiotic treatment, and two delayed antibiotic prescribing strategies (prescription given to patient with advice to use a course of antibiotics if needed in case of worsening of symptoms or not improving, and prescription left at the reception of the primary care center 3 days after the first medical visit). Follow-up period will be one month. The primary outcome will be symptom duration and severity. Other outcomes included will be use of antibiotics, patient satisfaction, perception of antibiotic efficacy, complications, and number of medical visits.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

405

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Barcelona, Spanien, 08041
        • Fundació Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

General Inclusion Criteria:

In this study can be enrolled adult patients with non-complicated acute respiratory tract infections, including pharyngitis and/or tonsillitis, rhinosinusitis, acute bronchitis and exacerbations of chronic obstructive pulmonary disease mild to moderate. The doctors include patients with these infections if they have reasonable doubts if the patients should treat with antibiotics

General Exclusion Criteria:

  • Patients have participated in the PDA previously.
  • Patients are severely affected or patients has been felt severely affected for a week (all time)
  • Patients with symptoms and signs suggestive of serious illness or severely affected and/or complications (particularly pneumonia, mastoiditis, peritonsillar abscess, peritonsillar cellulitis, intraorbital or intracranial complications).
  • Patients at high risk of serious complications due to prior comorbidity. This includes significant heart disease, lung, kidney, liver or neuromuscular, immunosuppression, cystic fibrosis.
  • If the patient is over 65 years with acute cough and two or more of the following criteria or more than 80 years with acute cough and one or more of the following criteria:
  • Hospitalization in the previous year
  • Diabetes Type I or II
  • History of heart failure
  • Current use of oral corticosteroids.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Direct antibiotic treatment
The doctor gives to patient an antibiotic prescription for his respiratory infection, which he should start immediately.
The patients enrolled will be randomized between four treatment strategies or arms. Patients randomized to delayed treatment arms or direct treatment, doctors can choose the antibiotic that they consider appropriate depending on such local resistance or practice.
Kein Eingriff: No antibiotic treatment
The doctor doesn't give to patient an antibiotic prescription for his respiratory infection.
Experimental: Delayed antibiotic prescription 1
The doctor gives to patient an antibiotic prescription for his respiratory infection with the advice to use it if needed, in case of worsening of symptoms or not improving.
The patients enrolled will be randomized between four treatment strategies or arms. Patients randomized to delayed treatment arms or direct treatment, doctors can choose the antibiotic that they consider appropriate depending on such local resistance or practice.
Experimental: Delayed antibiotic prescription 2
The doctor leaves the antibiotic prescription, for the respiratory infection of the patient, at the reception of the primary care center 3 days after the first medical visit. This prescription can be collected by patient if he needed, in case of worsening of symptoms or not improving.
The patients enrolled will be randomized between four treatment strategies or arms. Patients randomized to delayed treatment arms or direct treatment, doctors can choose the antibiotic that they consider appropriate depending on such local resistance or practice.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Duration and severity of symptoms.
Zeitfenster: 30 days
Patients completed a diary of symptoms.
30 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Antibiotic consumption at 30 days.
Zeitfenster: 30 days
Self-reported by the patients and checked at the Regional Pharmacy's Units.
30 days
Patient satisfaction
Zeitfenster: 30 days
Likert scale
30 days
Patients' belief in the efficacy of antibiotics
Zeitfenster: 30 days
Likert scale.
30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Pablo Alonso Coello, PhD, Fundació Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Mai 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Mai 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Juni 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. März 2015

Mehr Informationen

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