- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01426217
Reduction in IV Associated Contamination
20. September 2018 aktualisiert von: Dartmouth-Hitchcock Medical Center
Reduction in Intraoperative Lumen Contamination of Standard 3-Way Open Lumen Stopcock Sets Through Use of a Novel, Passive Bundle
The purpose of this study is to investigate whether implementing a novel syringe and IV stopcock cap system impregnated with alcohol will reduce IV catheter bacterial contamination and infections in patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Bacterial contamination of patient intravenous stopcock sets is a common intraoperative event associated with increased patient mortality, possibly via an infectious mechanism.
The most common type of intravenous tubing used in operating rooms is the open lumen stopcock set which lacks a barrier between the environment and intraluminal space, and thus the intravascular space of the patient.
The stopcock connector can be easily contaminated by provider hands due to improper handling of the device and/or contaminated by soiled syringe tips subsequently connected to the device.
Further, the stopcock connector is often left uncapped by the provider and directly exposed to the environment.
Thus, common breaches in intraoperative aseptic practice of healthcare providers can lead to bacterial contamination of the endoluminal space of the open lumen device.
The primary aim of the current study is to assess the efficacy of a passive bundle designed to decrease intravenous stopcock and tubing intraluminal bacterial contamination.
This passive bundle includes two novel interventions, a DOCit station and HubScrub caps.
The HubScrub is designed to clean the needleless connectors and open lumen stopcock systems.
The DOCit station is designed to simultaneously clean the interior and exterior of needle-less luer connectors of syringes with isopropyl alcohol while also providing a method of storage and organization of multiple syringes.
The investigators hypothesize that the application of this passive bundle to the standard open lumen system commonly employed by anesthesia providers in the operating room will significantly reduce bacterial contamination of standard 3-way open lumen stopcock sets and improve patient safety.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
594
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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New Hampshire
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Lebanon, New Hampshire, Vereinigte Staaten, 03756
- Dartmouth-Hitchcock Medical Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adult patient undergoing surgery or procedure in operating room
- Undergoing general anesthesia
Exclusion Criteria:
- Children (age < 18 years)
- Lack of intravenous access
- failure of anesthesia provider to complete training on experimental device
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Control
Control arm using standard of care operating room procedures and equipment
|
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Experimental: Problem Solving Innovations (PSI) Experimental
Implementation of the passive bundle including HubScrub and DocIt
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Implementation of passive bundle which includes HubScrub and DocIt device into the operating room environment.
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Presence of Bacterial IV Stopcock Lumen Contamination
Zeitfenster: 48 hours
|
The presence of bacteria in the stopcock lumen was assessed by analyzing swab cultures of the lumens.
Each swab potentially containing bacteria from any of the 3 lumens of the stopcock sets were analyzed
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48 hours
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Presence of Positive Bacterial Culture in IV Stopcock Due to Effluent Contamination
Zeitfenster: Until positive, up to 5 days
|
Open lumen ports were removed from the patient; sent directly to the anesthesiology microbiology laboratory; connected by the same clinical laboratory scientist to sterile catheters using sterile, aseptic technique; and injected directly into a BacT/Alert 3D system (bioMérieux Inc., Durham, NC) with 2 mL of sterile saline per port.
BacT/Alert is a blood culture system that automatically monitors bacterial growth using colorimetry; a sensor inserted at the bottom of the bottle changes color on detecting the carbon dioxide produced by the growth of the bacteria.
Catheters were then removed, and the bottles were directly incubated in the BacT/Alert system for 5 days or until positive.
Once positive, the liquid in the bottle was examined to identify the organism.
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Until positive, up to 5 days
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Bryan S Brindeiro, MD, Dartmouth-Hitchcock Medical Center
- Studienleiter: Randy W Loftus, MD, Dartmouth-Hitchcock Medical Center
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Loftus RW, Koff MD, Burchman CC, Schwartzman JD, Thorum V, Read ME, Wood TA, Beach ML. Transmission of pathogenic bacterial organisms in the anesthesia work area. Anesthesiology. 2008 Sep;109(3):399-407. doi: 10.1097/ALN.0b013e318182c855.
- Koff MD, Loftus RW, Burchman CC, Schwartzman JD, Read ME, Henry ES, Beach ML. Reduction in intraoperative bacterial contamination of peripheral intravenous tubing through the use of a novel device. Anesthesiology. 2009 May;110(5):978-85. doi: 10.1097/ALN.0b013e3181a06ec3.
- Loftus RW, Muffly MK, Brown JR, Beach ML, Koff MD, Corwin HL, Surgenor SD, Kirkland KB, Yeager MP. Hand contamination of anesthesia providers is an important risk factor for intraoperative bacterial transmission. Anesth Analg. 2011 Jan;112(1):98-105. doi: 10.1213/ANE.0b013e3181e7ce18. Epub 2010 Aug 4.
- Loftus RW, Brindeiro BS, Kispert DP, Patel HM, Koff MD, Jensen JT, Dodds TM, Yeager MP, Ruoff KL, Gallagher JD, Beach ML, Brown JR. Reduction in intraoperative bacterial contamination of peripheral intravenous tubing through the use of a passive catheter care system. Anesth Analg. 2012 Dec;115(6):1315-23. doi: 10.1213/ANE.0b013e31826d2aa4. Epub 2012 Nov 9.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2011
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. August 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
30. August 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
31. August 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Oktober 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. September 2018
Zuletzt verifiziert
1. August 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 22743
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