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China PEACE-Prospective AMI Study

27. August 2015 aktualisiert von: China National Center for Cardiovascular Diseases

The China PEACE (Patient-centered Evaluative Assessment of Cardiac Events) Prospective Study of Acute Myocardial Infarction

Coronary heart disease (CHD) and heart attacks pose a serious health risk to men and women, however little information is available about how evidence-based therapies are incorporated appropriately into routine clinical practice in China. In addition, basic data and evidence about safety and efficacy of treatment for AMI is limited. By consecutively recruiting AMI patients in 40 hospitals of different levels, this study will examine various real-life factors, that may affect patients recovery after a heart attack. Practical guidelines and risk model for AMI patients will be established based on the findings, to improve patients outcomes in future finally.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Cardiovascular disease (CVD) is a major concern in public health globally, as well as in China, and AMI is one of the leading causes of mortality and morbidity. Remarkable variations of resources available and health system performance have been noted, however little information is available about how evidence-based therapies are incorporated appropriately into routine clinical practice in China. In addition, basic data and evidence about safety, efficacy, and effectiveness of treatment for AMI during long-term recovery is limited. Practical and applied knowledge from large unselected population is needed to guide practice and policy for quality improvement and cost reduction.

This study will enroll patients with a confirmed diagnosis of AMI consecutively in 20 tertiary hospitals and 20 secondary hospitals scattered all over China. At study entry, participants will be interviewed during their index hospitalization, to collect information about symptoms, functioning, quality of life, and medical care. Demographic characteristics, medical history, clinical features, diagnostic tests, medications, procedures, and in-hospital outcomes of patients will be abstracted from medical records by well trained professional abstractors. At 1 month, 6 month, and 12 month after discharge, participants will return to the clinic for follow up visits, a face-to-face interview will be conducted to get information about clinical events, symptoms, functioning, quality of life, and medical care during the recovery period. At 1-Month and 12-Month follow-up visit, blood and urine sample will be collected. Participants' blood samples will be stored for future biologic and genetic studies. This study will examine various real-life factors that may affect patients recovery after a heart attack, including patients' characteristics and treatment measures. Practical guidelines, quality evaluative system, and risk model for AMI patients will be established based on the findings, to improve patients outcomes in future finally.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

4286

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100037
        • Fuwai Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

In 40 hospitals of different levels in China, 4000 hospitalized patients with acute myocardial infarction will be enrolled consecutively.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Hospitalized patients with acute myocardial infarction according to positive cardiac biomarkers (Troponin I/T, CK-MB or CK≥ local laboratory upper limit of normal values within 24 hours after initial presentation, and at least one of the following two supporting evidence of ischemia (ischemic symptoms occurring within 24 hours before admission or up to 72 hours for STEMI; ECG changes indicative of new ischemia).

Exclusion Criteria:

  • Previously enrolled in the PEACE study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Major adverse cardiovascular events (MACE)
Zeitfenster: 1 year
Composite of major adverse cardiovascular events (MACE) including cardiac death, non-fatal AMI, coronary revascularization procedure, or ischemic stroke.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Symptoms status (SAQ)
Zeitfenster: 1 year
1 year
Lebensqualität (EQ-5D)
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr
Depressionen (PHQ-8)
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr
Stress (PSS-4)
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr
Herztod
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr
Fatal or non-fatal AMI
Zeitfenster: 1 year
1 year
Coronary revascularization procedure
Zeitfenster: 1 year
1 year
Ischemic stroke
Zeitfenster: 1 year
1 year
Re-admission
Zeitfenster: 1 year
1 year
Adherence to medications for secondary prevention
Zeitfenster: 1 year
Taking the following medications for 6 or more days per week: aspirin, clopidogrel, ACEI/ARB, statin and beta-blockers
1 year
Control of risk factors
Zeitfenster: 1 year
Control of hypertension, diabetes, dyslipidemia, smoking, and obesity
1 year

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Cognitive function (MMSE)
Zeitfenster: 1 year
1 year
Sexual activity/function
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Lixin Jiang, M.D., Ph.D., China National Center for Cardiovascular Diseases
  • Hauptermittler: Harlan M Krumholz, M.D., S.M., Yale University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Juni 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juni 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Juni 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

31. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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