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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01707277
The Effects of Inspiratory Muscle Training in Patients With Heart Failure With Preserved Ejection Fraction
3. Februar 2016 aktualisiert von: Julio Nuñez, Fundación para la Investigación del Hospital Clínico de Valencia
Previous studies have evaluated the effects of inspiratory muscle training in patiens with heart failure and reduced ejection fraction; nevertheless,no evidence endorse the therapeutic role of inspiratory muscle training in patients with heart failure and preserved ejection fraction.
The investigators sought to evaluate whether 12-week inspiratory muscle training improves exercise capacity (peak exercise oxygen uptake and 6-minutes walk test), as well as left ventricular diastolic function, serum biomarkers and quality of life (Minnesota Living With Heart Failure Questionnaire) in patients with heart failure with preserved ejection fraction and non-reduced inspiratory muscle strength.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
26
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Valencia, Spanien, 46010
- Hospital Clínico Universitario
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- a) previous history of symptomatic heart failure (New York Heart Association [NYHA] functional class ≥II)
- b) evidence of normal left ventricular ejection fraction, defined by an ejection fraction >0.50 and an end-diastolic diameter <60 mm by 2D echocardiography
- c) relevant structural heart disease (left ventricle hypertrophy/left atrial enlargement) and/or diastolic dysfunction estimated by 2D echocardiography
- d) clinical stability, including no admissions in the past 30 days
Exclusion Criteria:
- a) Patients unable to perform a valid baseline exercise test.
- b) Unstable angina, myocardial infarction or cardiac surgery within the previous three months.
- c)Known chronic metabolic, orthopedic, infectious disease or previous pulmonary disease;
- d)Treatment with steroids, hormones, or cancer chemotherapy;
- e)Reduced maximal inspiratory pressure according to age and sex;
- f)Active smokers
- g)Acute decompensation;
- h)Other comorbidity with an expectancy of life less than one year
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Inspiratory muscle training
Inspiratory muscle training for improving maximum inspiratory pressure plus phrmacological treatment Pharmacological treatment (usual care)
|
Patients were instructed to train at home twice daily for 20 minutes each session during 12 weeks with a threshold inspiratory muscle trainer (Threshold IMT®, Respironics Inc.).
All of them were trained under the supervision of a physiotherapist and educated to maintain diaphragmatic breathing during training.
The subjects started breathing at a resistance equal to 25-30% of their maximum inspiratory pressure for 1 week.
Usual pahramacological treatment
|
|
Aktiver Komparator: Usual care
Pharmacological treatment
|
Usual pahramacological treatment
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Changes in exercise capacity parameters at 12-weeks.
Zeitfenster: 12 weeks
|
Exercise parameters: peak exercise oxygen uptake (peak VO2), 6-minutes walk test
|
12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Changes in 12-week quality of life, biomarkers related to the severity and parameters of left ventricular diastolic function.
Zeitfenster: 12 weeks
|
Quality of life: Minnesota Living With Heart Failure Questionnaire. Biomarkers: plasma natriuretic peptides, estimaated glomerular filtration rate, antigen carbohydrate 125. Diastolic function: E/e´. |
12 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Julio Núñez, MD, Hospital Clinico Universitario de Valencia
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Lin SJ, McElfresh J, Hall B, Bloom R, Farrell K. Inspiratory muscle training in patients with heart failure: a systematic review. Cardiopulm Phys Ther J. 2012 Sep;23(3):29-36.
- Diaz-Buschmann I, Jaureguizar KV, Calero MJ, Aquino RS. Programming exercise intensity in patients on beta-blocker treatment: the importance of choosing an appropriate method. Eur J Prev Cardiol. 2014 Dec;21(12):1474-80. doi: 10.1177/2047487313500214. Epub 2013 Aug 5.
- Palau P, Dominguez E, Nunez E, Schmid JP, Vergara P, Ramon JM, Mascarell B, Sanchis J, Chorro FJ, Nunez J. Effects of inspiratory muscle training in patients with heart failure with preserved ejection fraction. Eur J Prev Cardiol. 2014 Dec;21(12):1465-73. doi: 10.1177/2047487313498832. Epub 2013 Jul 17.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Oktober 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. Oktober 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
16. Oktober 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
4. Februar 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Februar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- EMI
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