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A Study to Evaluate the Effectiveness and Safety of CNTO6785 in Patients With Moderate to Severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease

6. Juni 2016 aktualisiert von: Janssen Research & Development, LLC

A Randomized, Placebo Controlled Double-Blind, Multi-Center, Phase II Study to Assess the Efficacy and Safety of CNTO6785 in Patients With Moderate to Severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease

The purpose of the study is to evaluate the effect of CNTO6785 compared with placebo in participants with moderate to severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

This is a multi-center, randomized (study medication is assigned by chance), placebo-controlled (effect of the study medication will be compared with the effect of placebo [inactive substance]), double-blind (neither physician nor participant knows the treatment that the participant receives), parallel-group study (each group of participants will be treated at the same time). This study consists of 3 phases: a screening phase (within 3 weeks prior to the start of study medication), a treatment phase (12 weeks), and a follow-up phase (12 weeks after the last administration of study medication). Approximately 170 participants will be enrolled in this study to receive CNTO6785 or placebo in 1:1 ratio. Safety will be evaluated by the assessment of adverse events, vital signs, 12-lead electrocardiogram, physical examination, early detection of active tuberculosis, and clinical laboratory tests which will be monitored throughout the study. The total duration of study participation for a participant will be 30 weeks.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

187

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Berlin, Deutschland
      • Dresden, Deutschland
      • Frankfurt, Deutschland
      • Grosshansdorf, Deutschland
      • Hannover, Deutschland
      • Koblenz, Deutschland
      • Magdeburg, Deutschland
      • Ruedersdorf, Deutschland
      • Seoul, Korea, Republik von
      • Suwon, Korea, Republik von
      • Wonju-Si, Korea, Republik von
      • Batu Caves, Malaysia
      • Kota Bharu, Malaysia
      • Kuala Lumpur, Malaysia
      • Krakow, Polen
      • Lodz, Polen
      • Poznan, Polen
      • Poznań, Polen
      • Wroclaw, Polen
      • Barnaul, Russische Föderation
      • Ekaterinburg, Russische Föderation
      • Kemerovo, Russische Föderation
      • Novosibirsk, Russische Föderation
      • Saint Petersberg, Russische Föderation
      • Saint-Petersberg, Russische Föderation
      • Saratov, Russische Föderation
      • St. Petersburg, Russische Föderation
      • Yaroslavl, Russische Föderation
      • New Taipei City, Taiwan
      • Taipei, Taiwan
      • Brno, Tschechische Republik
      • Jindrichuv Hradec, Tschechische Republik
      • Karlovy Vary, Tschechische Republik
      • Melnik, Tschechische Republik
      • Praha 5 - Radotin, Tschechische Republik
      • Praha 8, Tschechische Republik
      • Strakonice, Tschechische Republik
      • Balassagyarmat, Ungarn
      • Budapest, Ungarn
      • Farkasgyepü, Ungarn
      • Komarom, Ungarn
      • Létavértes, Ungarn
      • Mohacs, Ungarn
      • Nagykanizsa, Ungarn
      • Zalaegerszeg-P Zva N/A, Ungarn

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Moderate to severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) (Grade II or Grade III according to the GOLD Guidelines) with chronic bronchitis (sputum production on most days for at least 12 weeks per year for at least 2 successive years) at screening
  • Persistent COPD symptoms that required repeated (greater than 1) 'as needed' use of a short acting rescue medication within 4 weeks prior to screening
  • Had at least 2 COPD exacerbations requiring antibiotics and/or systemic corticosteroids in the past 2 years OR able to spontaneously produce an adequate sputum sample within 3 to 6 weeks prior to the start of study medication
  • Be a current or ex-smoker who has a smoking history of at least 10 pack years at screening
  • Meet tuberculosis(TB) screening criteria as: no history of latent or active TB, no signs or symptoms suggestive of active TB, have not had recent (within 3 months) close contact with a person with active TB, and no evidence of current, active TB or old, inactive TB

Exclusion criteria:

  • Pulmonary disease, such as asthma, clinically significant bronchiectasis, cystic fibrosis, sarcoidosis, interstitial lung disorder, moderate or severe sleep apnea, or pulmonary hypertension at screening
  • Has ever experienced life-threatening COPD, had a lung lobectomy, lung cancer surgery, lung volume reduction, or a lung transplant
  • Requires oxygen therapy on a daily basis (greater than 12 hours/day) for chronic hypoxemia (inadequate level of oxygen in the blood) at screening
  • Has received any live, attenuated viral or bacterial vaccines within 3 months prior to screening or is expected to receive any live attenuated vaccinations during the study or up to 6 months after the last administration of study medication
  • Positive serology to human immunodeficiency virus 1 or 2, hepatitis B virus, or hepatitis C virus

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
Sterile, 5 percent dextrose will be used as the placebo in this study. Placebo will be administered by intravenous infusion on Weeks 0, 2, 4, 8 and 12.
Experimental: CNTO 6785
CNTO 6785 (6 mg/kg) will be administered by intravenous (into a vein) infusion on Weeks 0, 2, 4, 8 and 12. Participants who weigh more than 100 kg will receive a dose of 600 mg of CNTO 6785.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change from baseline in prebronchodilator (before taking an inhaled bronchodilator) Forced Expiratory Volume in 1 second (FEV1) at Week 16
Zeitfenster: Baseline (Week 0), Week 16
FEV1 is the amount of air that can be exhaled in one second. FEV1 will be measured by spirometry. A positive change from baseline in FEV1 indicates improvement in lung function.
Baseline (Week 0), Week 16

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change from baseline in postbronchodilator (after taking an inhaled bronchodilator) Forced Expiratory Volume in 1 second (FEV1) at Week 16
Zeitfenster: Baseline (Week 0), Week 16
FEV1 is the amount of air that can be exhaled in one second. FEV1 will be measured by spirometry. A positive change from baseline in FEV1 indicates improvement in lung function.
Baseline (Week 0), Week 16
Change from baseline in weekly average number of occasions in a day that rescue medication is used at Week 16
Zeitfenster: Baseline (Week 0), Week 16
Rescue medication is a relief medication for chronic obstructive pulmonary disease symptoms. e.g. when patients feel breathless, chest tight, or frequent cough. The reduction of number of the occasions indicates disease improvement with less symptoms.
Baseline (Week 0), Week 16
Change from baseline in EXAcerbations of Chronic Pulmonary Disease Tool-Respiratory Symptoms™ (E-RS™) at Week 16
Zeitfenster: Baseline (Week 0), Week 16
E-RS is a 11-item respiratory system scoring algorithm to assess the severity of respiratory symptoms in participants with chronic obstructive pulmonary disease (COPD). Each item has either 5 or 6 response options. Higher score indicates more severe COPD.
Baseline (Week 0), Week 16
Change from baseline at Week 16 in total score of the St George's respiratory questionnaire for Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) participants (SGRQ-C)
Zeitfenster: Baseline (Week 0), Week 16
SGRQ-C is a 40-item questionnaire designed to measure health impairment in participants with COPD. SGRQ-C is divided into two components: 1) symptoms, 2) activity& impacts. Total SGRQ-C score ranges from 0 (best) and 100 (worst). Higher scores indicate greater health impairment.
Baseline (Week 0), Week 16

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Oktober 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Oktober 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Oktober 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • CR102318
  • CNTO6785OPD2001 (Andere Kennung: Janssen Research & Development, LLC)
  • 2012-003607-36 (EudraCT-Nummer)

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