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Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) As A Treatment For Cigarette Craving and Cognitive Deficits in Schizophrenic (TDCSSCHIZ)

27. August 2017 aktualisiert von: Robert C. Smith MD PhD, Nathan Kline Institute for Psychiatric Research

This is a study of the effects of tDCS on smoking, craving for cigarettes, cognition, and psychiatric symptoms in schizophrenic patients who are current smokers or have a history of regular cigarette smoking. It assesses smoking with CO monitoring, nicotine and nicotine levels, and craving with QSU scale and response to craving slides. Cognition is measured by MCCB, symptoms are measured by PANSS and hallucination scale.

This is a double-blind sham-controlled study with active tDCS 2ma or 20 minutes over 5 days, and sham tDCS for 40 seconds on each sham occasion.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

33

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Orangeburg, New York, Vereinigte Staaten, 10962
        • Nathan Kline Institute for Psychiatric Research

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosis of schizophrenia spectrum disorder History of cigarette smoking

Exclusion Criteria:

  • Seizure disorder or current treated neurological illness Current Acute exacerbation of psychotic state

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Active tDCS
tDCS 2 ma for 20 minutes with anode at DLPFC once a day for 5 days
Transcranial Direct Current Stimulation
Schein-Komparator: Sham tDCS
tDCS 2 ma for 40 seconds with anode at DLPFC for 5 days
Transcranial Direct Current Stimulation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change From Baseline in Cigarette Craving
Zeitfenster: Baseline and after 5 tDCs sessions (mean time 8.7[SD 2.7] days after basleine)
The Brief Questionnaire on Smoking Urges (QSU-Brief) was used to measure cigarette cravings. Scores ranged from a minimum of 1 ("Strongly Disagree") to a maximum of 7 ("Strongly Agree") and were determined by self-reported responses to 10 statements about having cravings for smoking. Scores closer to 1 after treatment would indicate a better outcome. Responses to each of the 10 items in the scale were summed for one total score. With 10 items on this scale with a range of scores from 1 to 7, on each occasion of rating the minimum score would be 7 and the maximum score would be 70.
Baseline and after 5 tDCs sessions (mean time 8.7[SD 2.7] days after basleine)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change From Baseline in Cognitive Performance
Zeitfenster: Baseline and 1-3 days (mean 1.8 [SD 1.4] days after 5 tDCS sessions( mean 8.7 days after baseline)
The MATRICS Consensus Cognitive Battery (MCCB) was used to measure cognitive performance. Seven Domain scores and a Composite score are calculated by the proprietary MCCB Computer Scoring Program from raw scores on 10 individually administered subtests. We used the revised MCCB program (beta version) which allows for calculation of Domain and Composite scores with missing data. The Domain T-scores are percentile-ranked and range from <20 (<0.1 percentile) to >80 (>99.9 percentile). The Composite scores are also percentile-ranked and range from <213 (T<20, <0.1 percentile) to >487 (T>80, >99.9 percentile). Higher scores after baseline represent better outcomes. Here we report difference scores from post-treatment and baseline with positive difference scores representing better outcomes.
Baseline and 1-3 days (mean 1.8 [SD 1.4] days after 5 tDCS sessions( mean 8.7 days after baseline)

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change From Baseline in Psychiatric Symptoms
Zeitfenster: Baseline and after 5 tDCS sessions
The Positive and Negative Syndrome Scale (PANSS) was used to measure psychiatric symptoms. Item scores ranged from 1 (Absent) to 6 (Severe) for symptoms on the Positive Scale (total subscale range: 7-42), the Negative Scale (total subscale range: 7-42), and the General Psychopathology Scale (total subscale range:16-96). All three subscales were summed for the PANSS total score (total scale range: 30-180). Scores closer to 30 after baseline represented better outcomes. Here we report difference scores from post-treatment and baseline with negative difference scores representing better outcomes.
Baseline and after 5 tDCS sessions

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Robert C Smith, MD, Nathsan Kline Institute for Psychiatric Research

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. April 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. April 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Mai 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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