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Effect of Prolonged PDE-5 Inhibition on Insulin Signaling in Skeletal Muscle.

7. März 2017 aktualisiert von: Nancy J. Brown, Vanderbilt University Medical Center

Renin- Angiotensin and Fibrinolysis Interaction in Humans: Effect of Long-term PDE-5 Inhibition on Glucose Homeostasis. Sub-study

Our research proposal will determine if PDE-5 inhibition exerts a favorable effect on insulin signaling pathways in skeletal muscle of subjects with impaired fasting glucose and/or impaired glucose tolerance.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Participants enrolled in the study titled " Renin-angiotensin and fibrinolysis interaction in humans: effect of long-term PDE5 inhibition on glucose Homeostasis, (Specific aim 2)" will be offered the opportunity to participate in this sub-study.

We will obtain skeletal muscle biopsies from 16 subjects who are enrolled in specific aim 2. Eight subjects will be in the sildenafil group and 8 subjects will be in the placebo group.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

15

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232-6602
        • Vanderbilt University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Age > 18 years and BMI > 25 kg/M2 (> 23 kg/M2 among Asian Americans) and ≤40kg/m2 Impaired fasting glucose (100-125mg/dL) and/or impaired glucose tolerance (2-hr plasma glucose 140-199 mg/dL) and/or hemoglobin A1c 5.7-6.4%

Exclusion Criteria:

  • Diabetes type 1 or type 2, as defined by a fasting glucose of 126 mg/dL or greater, a two-hour plasma glucose of 200 mg/dL or greater, or the use of anti-diabetic medication.
  • The use of nitrates or any disease that might require the use of nitrates.
  • The use of any potent CYP3A4 inhibitor.
  • Subjects who have participated in a weight-reduction program during the last 6 month or whose weight has increased or decreased more than 2 kg over the preceding 6 months.
  • Pregnancy. Women of child-bearing potential will be required to have undergone tubal ligation or to be using barrier or hormonal methods of birth control.
  • Breast-feeding.
  • Cardiovascular disease such as myocardial infarction within 6 months prior to enrollment, presence of angina pectoris, significant arrhythmia, congestive heart failure, deep vein thrombosis, pulmonary embolism, second or third degree heart block, mitral valve stenosis, aortic stenosis or hypertrophic cardiomyopathy.
  • Treatment with anticoagulants.
  • Treatment with metformin.
  • History of serious neurologic disease such as cerebral hemorrhage, stroke, or transient ischemic attack.
  • History or presence of immunological or hematological disorders.
  • Diagnosis of asthma on current inhaled corticosteroid therapy.
  • Clinically significant gastrointestinal impairment that could interfere with drug absorption.
  • Impaired hepatic function (aspartate amino transaminase and/or alanine amino transaminase >1.5 x upper limit of normal range)
  • Impaired renal function (serum creatinine >1.5 mg/dl).
  • Hematocrit <35%.
  • Any underlying or acute disease requiring regular medication which could possibly pose a threat to the subject or make implementation of the protocol or interpretation of the study results difficult.
  • Treatment with chronic systemic glucocorticoid therapy (more than 7 consecutive days in 1 month).
  • Treatment with lithium salts.
  • History of alcohol or drug abuse.
  • Treatment with any investigational drug in the 1 month preceding the study.
  • Mental conditions rendering the subject unable to understand the nature, scope and possible consequences of the study.
  • Inability to comply with the protocol, e.g. uncooperative attitude, inability to return for follow-up visits, and unlikelihood of completing.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: sildenafil citrate
In the parent study, subjects are randomized to sildenafil 25 mg tid.
Sildenafil citrate 25 mg, 1 capsule three times a day for 3 months
Andere Namen:
  • Viagra
Placebo-Komparator: placebo oral capsule
In the parent study, subjects are randomized to matching placebo
placebo capsules, 1 capsule po three times a day for 3 months
Andere Namen:
  • Placebo-Komparator

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Insulin-stimulated AKT Phosphorylation
Zeitfenster: 3 months

measured using Western blot for pAkt and for total Akt from muscle biopsies obtained at the end of the baseline hyperinsulinemic clamp and the three-month hyperglycemic clamp.

The ratio of pAkt to Akt expression was calculated at each time point and the change in ratio from 0 to 3 months is presented.

3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. April 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. April 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Mai 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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