- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02373475
Effect of Perioperative Lung Protective Strategies on the Occurrence of Postoperative Pulmonary Complications in Patients Undergoing Lumbar Spinal Surgery in the Prone Position
13. Juni 2016 aktualisiert von: Yonsei University
Postoperative pulmonary complications are main cause of overall perioperative morbidity and mortality in the patients following general anesthesia.
A protective ventilation strategy refers to the use of low VT (in the range of 4-8 ml/kg of the predicted body weight) with positive end-expiratory pressure (PEEP), with or without recruitment maneuver.
Protective ventilation has been considered the optimal practice in patients suffering from the acute respiratory distress syndrome (ARDS).
However, few human studies have assessed how to ventilate healthy lungs in patients undergoing general anesthesia, especially in prone position.
Prior studies reported that in the patients undergoing major abdominal surgery in supine position, intraoperative lung protective ventilator settings had the potential to protect against pulmonary complications.
Therefore, the investigators planned this study to better specify the effect of intraoperative protective ventilation in surgical patients in the prone position.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
78
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 120-752
- Department of Anesthesiology and Pain Medicine
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
19 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- the patient undergoing elective lumbar spine surgery of two hours or more in the prone position
- the age: 19 yrs and older
- the patients had a preoperative risk index for pulmonary complications of more than 2.
Exclusion Criteria:
- Patients with altered mental status or increased intracranial pressure
- Body mass index more than 35 kg/m2
- Patients with persistent hemodynamic instability or intractable shock
- Severe cardiac disease defined as New York Heart Association class III or IV or acute coronary syndrome or persistent ventricular tachyarrhythmias
- Recent history of invasive ventilation (within two weeks)
- Recent history of pneumonia, ALI/ARDS or sepsis (within two weeks)
- History of pulmonary resection, emphysema or chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
- Repeated systemic corticosteroid therapy for acute exacerbations of COPD or asthma
- Recent immunosuppressive medication defined as need of chemotherapy or radiation therapy (within two months)
- History of neuromuscular disease
- Emergency operation
- Patient refusal
- Pregnancy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Conventional ventilation
Conventional ventilation with TV of 10 mL/kg predicted body weight (PBW) without positive end-expiratory pressure (PEEP) during the surgery under general anesthesia
|
Conventional ventilation with TV of 10 mL/kg predicted body weight (PBW) without positive end-expiratory pressure (PEEP) during the surgery under general anesthesia
|
|
Aktiver Komparator: Protective lung ventilation
Protective lung ventilation with TV of 6 mL/kg PBW, PEEP of 6 cmH2O and recruitment maneuver during the surgery under general anesthesia
|
Protective lung ventilation with TV of 6 mL/kg PBW, PEEP of 6 cmH2O and recruitment maneuver during the surgery under general anesthesia
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
forced vital capacity (FVC)
Zeitfenster: 3 days after the spine surgery
|
The changes in the pulmonary functional tests [forced vital capacity (FVC) and forced expiratory volume in 1 second (FEV1)].Pulmonary functional tests were performed at the bedside by using a spirometer while the patients in a seated, comfortable position.
|
3 days after the spine surgery
|
|
forced expiratory volume in 1 second (FEV1)
Zeitfenster: 3 days after the spine surgery
|
The changes in the pulmonary functional tests [forced vital capacity (FVC) and forced expiratory volume in 1 second (FEV1)].Pulmonary functional tests were performed at the bedside by using a spirometer while the patients in a seated, comfortable position.
|
3 days after the spine surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
10. Februar 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Februar 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
27. Februar 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
15. Juni 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. Juni 2016
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 4-2014-0955
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Conventional ventilation
-
Shanghai Zhongshan HospitalNoch keine RekrutierungAkutes Lungenversagen | Maschinelles Lernen | Akute Atemnotsyndrom (ARDS) | Intensivstation | Beatmung in Bauchlage
-
Iconic Solutions By Murcia SLHospital Universitario Virgen de la Arrixaca; Iberania Contract ResearchRekrutierungLungenentzündung | Hypoxämie | Hyperkapnie | Akute Atemnotsyndrom (ARDS) | Hypoventilationssyndrom | COPD (chronisch obstruktive Lungenerkrankung) | Postoperative AtemnotSpanien
-
Southeast University, ChinaRekrutierung
-
ResMedCRI-The Clinical Research Institute GmbH; University Hospital RegensburgAbgeschlossenObstruktive Schlafapnoe | Zentrale Schlafapnoe | Gemischte Schlafapnoe | Komplexe SchlafapnoeSchweiz, Spanien, Dänemark, Portugal, Frankreich, Deutschland
-
Vanderbilt University Medical Center4DMedicalAbgeschlossen
-
University Hospital, MontpellierAbgeschlossenKomplexes Schlafapnoe-Syndrom | Chronische Herzinsuffizienz u | Obstruktives Schlafapnoe-Syndrom u | Idiopathisches zentrales Schlafapnoe-Syndrom | Idiopathisch induzierte periodische Atmung | Zentrales Schlafapnoe-SyndromFrankreich
-
Veterans Medical Research FoundationResMed FoundationUnbekanntHerzfehler | Schlafapnoe, obstruktivVereinigte Staaten
-
Peking Union Medical College HospitalShandong Provincial Hospital; Henan Provincial People's Hospital; Chongqing General... und andere MitarbeiterNoch keine RekrutierungKritische Krankheit | Atemstillstand | ARDS (akutes Atemnotsyndrom) | VILI (ventilatorinduzierte Lungenverletzung)
-
Dr. Grace ParragaCyclomedica Australia PTY LimitedNoch keine Rekrutierung
-
Hospices Civils de LyonAbgeschlossenAnästhesie | Peroperative KomplikationFrankreich