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Microcirculation After MAP Increase in Septic Shock Patients With Previous Hypertension

2. April 2017 aktualisiert von: Flavia Ribeiro Machado, Federal University of São Paulo
The optimal levels of mean arterial pressure that must be achieved in septic shock are subject of debate. Studies tried to correlate blood pressure increase in patients with septic shock with microcirculation. However, there are few studies that specifically assessed septic shock patients with previous arterial hypertension. The main objective of this study is to evaluate the effect of increased blood pressure level in the microcirculation of these patients and compare them with patients without arterial hypertension.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Hypothesis: After a rise in mean arterial pressure, microcirculation improvement will occur only in the previously hypertensive patients.

Study design: Prospective clinical trial Setting: Intensive care units of the Anesthesiology Department at the Federal University of Sao Paulo and the intensive care unit of Kidney Hospital.

Studied population: Forty patients will be included, being 20 without known history of systemic arterial hypertension and 20 with this diagnosis for at least 2 years and already with clinical or subclinical organ damage.

Inclusion criteria: age over than 18 years old, norepinephrine drug use for at least 12 hours and for less than 72 hours, sedation level equal or deeper than Ramsay 4, blood pressure stable for the last 30 minutes prior to inclusion, central venous catheter in place and signed informed consent.

Exclusion criteria: pregnancy, cirrhosis, systemic sclerosis, and need to maintain mean arterial pressure above 65mmHg for others conditions.

Intervention: noradrenaline dose will be risen to obtain a mean arterial pressure of 85-90 mmHg.

Assessments and outcome: Systemic hemodynamic (central venous oxygen saturation, cardiac output, heart rate, central venous pressure) and sublingual microcirculation variables (microcirculatory flow index, total vascular density, proportion of perfused vessels, perfused vascular density) will be measured before and after the rise in mean arterial pressure. Sidestream darkfield will be used to assess microcirculation. The variation between those variables before and after the intervention will be compared.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • São Paulo, Brasilien, 04024-003
        • Hospital São Paulo - Universidade Federal de São Paulo

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age over than 18 years old,
  • norepinephrine drug use for at least 12 hours and for less than 72 hours,
  • sedation level equal or deeper than Ramsay 4,
  • blood pressure stable for the last 30 minutes prior to inclusion,
  • central venous catheter in place and
  • signed informed consent.

Exclusion Criteria:

  • pregnancy,
  • cirrhosis,
  • systemic sclerosis, and
  • need to maintain mean arterial pressure above 65mmHg for others conditions

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Norepinephrine
Noradrenaline continuous infusion IV
Increase in mean arterial pressure using norepinephrine
Andere Namen:
  • Noradrenalin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Microcirculatory flow index (MIF) measured by sidestream darkfield after rising the mean arterial pressure with norepinephrine
Zeitfenster: after 20 min
MIF will be measured in points varying from 0 to 4
after 20 min

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Total vascular density (TVD) measured by sidestream darkfield after rising the mean arterial pressure with norepinephrine
Zeitfenster: after 20 min
TVD will be measured in mm/mm2
after 20 min
Perfused vascular density (PVD) measured by sidestream darkfield after rising the mean arterial pressure with norepinephrine
Zeitfenster: after 20 min
PVD will be measured in mm/mm2
after 20 min
Proportional perfused vessels (PPV) measured by sidestream darkfield after rising the mean arterial pressure with norepinephrine
Zeitfenster: after 20 min
PPV will be measured in percentage
after 20 min

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Flavia Machado, PhD, Federal University of São Paulo

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Juli 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. August 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Septischer Schock

Klinische Studien zur norepinephrine

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